-
Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
-
Att vara mogen handlar visst inte om ålder i TS fall. Du kanske är 28 nu, men beter dig enligt inläggen och dina åsikter som en 14åring. Du står inte upp för unga mammor, utan gör nästan poängen tydligare. Jag anser inte att det handlar om unga och äldre mammor. Snarare bättre och sämre!
-
Ett tipps till dig c89:c89 skrev 2013-03-14 21:04:14 följande:Nu tycker jag förvisso att det är otroligt pinsamt med 50+ kvinnor som klär sig och partar som om de vore 20. Att ens uttrycka orden att man har en figur att avundas över när man är 50+ är tillräckligt pinsamt.
Hade jag varit tonåring och haft en 50+ morsa som dig hade jag skämts ihjäl.
Nu tycker jag förvisso att TS trådstart är pinsam den också. Det finns fördelar med att få barn i alla möjliga åldrar. Tyvärr finns det uppenbarligen nackdelar i föräldrar som beter sig som barn i alla åldrar också...
Så kankse du slipper tycka att 50+ are är pinsamma som gillar att motionera med dans.. -
Jag tänker dansa och tro att jag är snygg tills dödsbädden,
Att en 50+are dansar och super som en 20åring är väl lika patetiskt som att en 20åring gör det, självförtroende är sexigt..
Jag tycker fler äldre borde gå ut och dansa och njuta utav sina liv, faktum är att många fler borde kunna och få göra det utan att det ses som patetiskt oavsett ålder..
Jag är hellre ute med äldre människor än yngre som tror att dom "äger" stället just för att dom har "åldern inne"..
Medelålders <3
-
Hahahahaha dåligare! Det heter SÄMRE!!
-
Ibland undrar man vart fördomarna kommer ifrån, så hittar man en tråd som denna och får svar.
-
Att dansa är väl insamt? Min mormor är 60 o dansar än idag och har stort umgänge och massvis med vänner.. Sen dansar hon ju inte ungdomsdans hon dansar ju eget och lyssnar på dansband men frf går ut o dansar o har kul. Inget fel med det:S
-
Din mormor får tummen upp!Denicee skrev 2013-03-16 13:22:32 följande:Att dansa är väl insamt? Min mormor är 60 o dansar än idag och har stort umgänge och massvis med vänner.. Sen dansar hon ju inte ungdomsdans hon dansar ju eget och lyssnar på dansband men frf går ut o dansar o har kul. Inget fel med det:S
-
Jag tycker hela den här tråden är så otroligt mycket humor. Bara rubriken får en ju att tro att den ligger under "ironi och satir" och så en TS som faktiskt menar allvar trots att hon själv faller under kategorin "äldre mammor" nu.
Det andra som är väldigt roligt är att vad alla än tycker är det bara de äldre mammorna som kan reflektera över skillnaden över att vara ung och att vara äldre. Detta eftersom de gått igenom dessa två stadier till skillnad från de yngre som har det framför sig. Unga vet oftast allt om allt, de äldre gick också genom den fasen men tro mig - den går över -
Hahaha. En av de bättre trådstartarna måste jag säga. Jag gick ju ut och roade mig ganska mycket INNAN jag fick barn, jag reflekterade aldrig över det då men jag anar att jag nog var ganska mycket fräschare, snyggare och hade fastare tuttar än de 40-åriga morsorna som gjort sitt på hemmafronten och tog igen sin ungdom på krogen. Jag tänker iallafall låtsats det när jag tar färdtjänst till ungarnas student. Jag tycker man ska skaffa barn när det känns rätt för en själv (om man kan) om man är 20, 30 eller 40 skiter jag i så länge den personen som skaffat barnet är nöjd. En sak i TS som väcker en tanke är att jag ALDRIG tänkt på hur jag kommer se ut när mina barn är vuxna, jag har aldrig tänkt att självklart ska jag ut och roa mig och se fräsch ut. Tänker du TS på hur det ska bli om 12 år när du ska ut och roa dig eller var det bara ett exempel på hur bra det är att vara ung mamma?
-
Det låter inte som att du tycker om att ha barn. Varför skaffade du barn över huvud taget?3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
Utbildning är heller inte att förakta.