• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • Pimpinellan

Rullator när barnen vuxit upp!? Skulle innebära redan vid 63 för egen del. Extremt,extremt få 63-åringar går med rullator! Majoriteten jobbar-17% jobbar efter 65. Min svärmor är snart 85 och barnvakt. Så nä du ts,mig jagar du inte upp idag! Tungan ute

• Trädblåsare

Ts har ju iofs dragit.
    Men det kan ha varit hennes gigantiska ungar som drog med lite av hjärnan när de skulle ut.

• Foxtrott

Fördelen med att få barn som så gammal att man själv sitter i rullator (hur sitter man i en rullator undrar jag lite stillsamt) lär väl vara att man då har unga, nyss vuxna, pigga barn som kan putta på rullatorn. 
    En fördel jag inte tänkt på tidigare. Jag tackar och niger vackert (med mina åldriga, knakande knän) för detta {#emotions_dlg.flower}.

• kanskeinteärsåensamsomjagtror

Ts sitter säkert och glor trots allt. Men ja, detta tyder ju enbart på vilka ohållbara argument man sitter på som ung mamma idag när man försöker bilda en vision av att allt är guld och röda rosor!

• kanskeinteärsåensamsomjagtror
    The past is now skrev 2013-03-16 18:48:49 följande:
    Oavsett ålder så är kärleken ovillkorslös, kände bara att jag var tvungen att möta dig i detta. Fö så skriver du bra och kämpa på!
    Absolut! Det var inget så jag menade, självfallet finns den där kärleken oavsett ålder som förälder! Får tacka för komplimangen. Försöker mitt bästa. Studerar andra året på Humanistiska nu och det känns bra. Klart jag kämpar på! Precis som alla andra föräldrar där uti världen får göra!
  • fluu
    Kakaa skrev 2013-03-16 13:04:21 följande:
    Jag tänker dansa och tro att jag är snygg tills dödsbädden, 

Att en 50+are dansar och super som en 20åring är väl lika patetiskt som att en 20åring gör det, självförtroende är sexigt..

Jag tycker fler äldre borde gå ut och dansa och njuta utav sina liv, faktum är att många fler borde kunna och få göra det utan att det ses som patetiskt oavsett ålder..

Jag är hellre ute med äldre människor än yngre som tror att dom "äger" stället just för att dom har "åldern inne".. 

Medelålders <3

Väldigt bra inställning!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Loa

Det låter som om du blivit väldigt kränkt på grund av din ålder TS. Jag hoppas för din skull att det är något du kan lägga bakom dig snart. Det som slår mig är ytligheten i ditt inlägg. När man blir lite äldre så är de där sakerna du beskriver inte ett dugg viktiga. Inte på det vis du beskriver i vart fall. Då är det andra saker som lockar. Jag kan ju bara tala för mig själv men den riktningen i prioriteringar som kommer med åren är tillfredsställande och många gånger har jag funderat över hur annorlunda, och som det känns nu, barnsligt och omoget jag tänkte för.. Men jag ser inget fel med det, det är bara det att man tänker inte lika dant när man är 18 som när man är över 30. Ja för äldre än så är jag faktiskt inte. Sedan tror jag inte åldern är så värst avgörande egentligen, det finns så många saker som spelar in på mognadsgraden hos en person.

• Rocket Mania
    Trailer trash TT skrev 2013-03-16 20:47:19 följande:
    haha ts är borta
    Kanske kommer hon tillbaka och hävdar att det var en FL-rape
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor