-
Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
-
TS var gömmer du dig?
-
Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor...
men äldre mammor kanske vet att det heter "sämre".
-
Oj det var nog det tramsigaste jag läst på länge, haha!
Jag tycker att man skaffar barn när man känner att man kan o vill det, sen om det är vid 20 el 40 spelar väl ingen roll. Allt har nog sina för o nackdelar.. -
Jag tror att nästan alla i tråden är medvetna om hur det stavas, ännu en gång.. Har åldern inte någon betydelse.Ramborg skrev 2013-03-16 07:51:24 följande:Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor...
men äldre mammor kanske vet att det heter "sämre". -
Hade TS varit skriven av en 15-16:åring hade det på sätt inte alls varit konstigt, men nu........ nu är det bara patetiskt.
Behöver du uppmärksamhet TS?
-
Kul att du inte har någon som helst insikt i andra människor, ingen empati osv.mewelbe skrev 2013-03-16 05:43:45 följande:
Om du skäms så mycket över vad folk du inte ens känner gör, ja då ligger ju problemet hos dig :) du verkar vara väldigt mån om att folk aldrig kan göra bort sig. Jag tror du själv inte vågar så mycket i livet! Det känns som att du är en typisk tjej som är en av anledningen till att många hellre umgås med killar. Du sitter och himlar med ögonen och viskar med dina tjejpolare när nån avviker och gör något du tycker är så "töntigt och pinsamt". Så verkar du vara i mina ögon. Gå och lägg dig.
Det där var nog så långt ifrån mig som möjligt -
Håller verkligen inte med.
För det första: om vi utgick ifrån att gruppen "äldre mammor" och gruppen "unga mammor" levde lika länge, så skulle ju antalet år som gick "bort" (om man väljer att se det så) från karriär, resor, festande o.s.v. ändå vara lika många. De skulle bara vara placerade på olika ställen i livet.
För det andra: unga och äldre mammor lever inte lika länge som grupp. De äldre mammorna både blir äldre och håller sig friska och starka längre. Detta beror på korrelationen mellan ung mamma och tobaksmissbruk, fetma, hög alkoholkonsumtion och en allmän oförmåga att sköta sig själv. (Sjävlklart finns det alltid ungdantag.)
Alltså: när vi är 60 och våra barn är självständiga, kommer vi att backpacka och se världen - på samma sätt som vi gjorde när vi var i 20-25-årsåldern och fortfarande barnfria! NI däremot kommer att ligga på sjukhus med syrgastub och behandlas mot lungcancer eller KOL... de av er som inte redan är borta från jorden, vill säga! -
Haha, oh snap. :DDRamborg skrev 2013-03-16 07:51:24 följande:Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor...
men äldre mammor kanske vet att det heter "sämre". -
Jag håller helt med om rubriken - naturligtvis kan man inte kategoriskt säga att yngre mammor/föräldrar är sämre än äldre.
Trådstarten gör dock sitt bästa för att motsäga detta. Hade jag haft minsta fördom mot yngre mammor hade den blivit rejält förstärkt.
Får mig osökt att tänka på uttrycket "med sådana vänner behöver man inga fiender". -
3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
Tänk dig att nån skriver ett inlägg på samma sätt men åt andra hållet. Att en "äldre" mamma skriver på samma sätt fast från andra hållet om yngre kontra äldre. Då hade du reagerat... ja hurdå?
Unga mammor är såklart inte så jävla grymma, inte äldre heller. Vissa mammor, och pappor, är det. Vissa inte. Och båda delarna finns böand både äldre, yngre och mittemellan.