• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • Zayco
    JanaLiiN skrev 2013-03-15 21:20:58 följande:
    Vilket skämt. Vet du, jag är en "äldre" mamma, och jag har redan gjort allt det där. Jag har festat, rest, roat mig, haft vilda förhållanden etc etc. Jag har inget behov av att hålla på så längre och därför kan jag ge mitt barn en harmonisk, stabil tillvaro. Jag behöver inte börja bygga upp en karriär med småbarn, tack och lov, utan har redan ett riktigt bra jobb, som jag tar en kort paus från. Jag har redan jobbat så mycket att jag har gott om pengar och jag kan gå ner i tid och ändå ha en bra ekonomi. Jag har haft min unga, snygga kropp i många många år, din är redan borta för du fått barn. Jag hade bröst som en femtonåring när jag var 35. Nu har jag det inte längre, men jag behöver inte hålla på och greja med operationer etc eftersom jag för länge sedan accepterat att min kropp är som den är. Jag är oerhört glad att slippa tillbringa min 20-år med att ta hand om barn. Äldre föräldrar har så mycket bättre chanser att uppfostra harmoniska barn.
    Du är ju lika illa som TS när du sprider fördomsfull propaganda?? Att vuxna människor inte fattar det? Beter sig som småungar som måste kasta skit tillbaka för att ''hon var dum först''. O-troligt!
  • M N
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    Jag är född -88 och väntar min trea, på ditt nick är du äldre. Jag tror fortfarande jag är "bättre" mamma än dig. Why? Jag lär mina barn att alla är lika mycket värda, vare sig dem är gamla eller unga. Min största lycka nu är dock när jag inte har lika ont i kroppen som dagen innan, men antar att det inte beror på åldern utan min sjukdom som man btw kan få även som ung.. Du är ju bara pinsam.. 
  • Pillar

Det kommer alltid finnas runt omkring oss yngre mammor tycker att skaffa barn när man är40+ är konstigt och äldre mammor tycker unga mammor är oansvariga och dåliga mammor så som jag förstått det ? Själv bryr jag mig inte alls om sånt jag fokuserar på mitt mitt barn är 2 år och kan prata fulla meningar har fått mycket beröm på Mvc och BVC med honom att han är en duktig pojke och snäll även människor runt omkring som tycker han är fin kille och så duktig på prata , satt även upp själv när han var 5 mån gick / sprang när han var 9 månader för att jag la min tid på vara med honom och lära honom det jag har inte misslyckat alls med mitt barn på något sätt kan jag säga ... Men jag kan säga så här att jag kanske tycker att man inte ska skaffa barn efter 43-47 år då man börjar bli äldre min mamma är liksom 49 och har sitt äldsta barn på 30 samma med mina svär föräldrar är 46 och 48 och har min sambo på 28 så är det mycket i vår omkrets och dem har själva sagt att det är jobbigt och man blir trött att dem orka så mycket mer förut nu orkar dem en dag / natt sen är dem trötta för dem känner sig äldre och orkar inte leka och hålla i gång hela tiden på samma sätt ... Men det är vad jag har hört :) om alla bara skulle skita i andras livsstil skulle det vara så mycket bättre ...

• Pillar

Ursäkta felen i texten , blir konstigt att skriva med mobilen ... Har märkt att många på pekar sånt här !!

• En Ängel

Och varför skulle det vara bättre att "leva livet" när barnen flyttat ut än innan man fick dom??

Pinsamt!

• mewelbe

Typisk tjej med dålig självkänsla. Det är ju bara tragiskt att läsa! Du var då en otroligt fördömande tjej, är du whitetrash tro?
  • mewelbe
    c89 skrev 2013-03-15 14:57:47 följande:
    Är du full eller? Jag tycker att det är pinsamt oavsett om det är en 20-årig mamma som beter sig som ett barn som när en 50+-mamma gör det. Har man barn så har man ansvar, det försvinner aldrig. Det handlar inte om att inte kunna släpps loss och vara rolig, det handlar om att man inte beter sig som en slampig 18-åring - oavsett ålder när man har barn. Skönhet är inte heller problemet, men det är otroligt pinsamt - i synnerhet när äldre personer som borde veta bättre - sitter och skryter om sin kropp (som garanterat är slapp som alla andra "gamlingars" oavsett figur) i någon slags motargumentation mot en provokativ konflikt-sökare.  

c89 skrev 2013-03-15 14:57:47 följande:
    Är du full eller? Jag tycker att det är pinsamt oavsett om det är en 20-årig mamma som beter sig som ett barn som när en 50+-mamma gör det. Har man barn så har man ansvar, det försvinner aldrig. Det handlar inte om att inte kunna släpps loss och vara rolig, det handlar om att man inte beter sig som en slampig 18-åring - oavsett ålder när man har barn. Skönhet är inte heller problemet, men det är otroligt pinsamt - i synnerhet när äldre personer som borde veta bättre - sitter och skryter om sin kropp (som garanterat är slapp som alla andra "gamlingars" oavsett figur) i någon slags motargumentation mot en provokativ konflikt-sökare.  

Om du skäms så mycket över vad folk du inte ens känner gör, ja då ligger ju problemet hos dig :) du verkar vara väldigt mån om att folk aldrig kan göra bort sig. Jag tror du själv inte vågar så mycket i livet! Det känns som att du är en typisk tjej som är en av anledningen till att många hellre umgås med killar. Du sitter och himlar med ögonen och viskar med dina tjejpolare när nån avviker och gör något du tycker är så "töntigt och pinsamt". Så verkar du vara i mina ögon. Gå och lägg dig.
  • Trädblåsare
    MuM2girls skrev 2013-03-15 20:59:39 följande:
    Haha.. Inte för jag har något imot gamla mammor men förstår trådstartarem:) mina barn kommer vara vuxna när jag är 45 år typ.. Vidare ung inte direkt.. Men jag har satsat på barn i unga år och kommer satsa på karriär typ vi 40 då jag vill öppna eget:) då är barnen stora nog att klara sig själva och till och med kanske vilja hjälpa mig i mitt företag:) men vissa satsar hellre på ungdomen karriären och skaffar barn senare de är deras val:)
    Men bara för att ens barn är vuxna när man är 45 så behöver man inte varit ung när man skaffade dem.
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor