• M N

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    Jag är född -88 och väntar min trea, på ditt nick är du äldre. Jag tror fortfarande jag är "bättre" mamma än dig. Why? Jag lär mina barn att alla är lika mycket värda, vare sig dem är gamla eller unga. Min största lycka nu är dock när jag inte har lika ont i kroppen som dagen innan, men antar att det inte beror på åldern utan min sjukdom som man btw kan få även som ung.. Du är ju bara pinsam.. 
  • M N
    Pillar skrev 2013-03-15 23:10:36 följande:
    Det kommer alltid finnas runt omkring oss yngre mammor tycker att skaffa barn när man är40+ är konstigt och äldre mammor tycker unga mammor är oansvariga och dåliga mammor så som jag förstått det ? Själv bryr jag mig inte alls om sånt jag fokuserar på mitt mitt barn är 2 år och kan prata fulla meningar har fått mycket beröm på Mvc och BVC med honom att han är en duktig pojke och snäll även människor runt omkring som tycker han är fin kille och så duktig på prata , satt även upp själv när han var 5 mån gick / sprang när han var 9 månader för att jag la min tid på vara med honom och lära honom det jag har inte misslyckat alls med mitt barn på något sätt kan jag säga ... Men jag kan säga så här att jag kanske tycker att man inte ska skaffa barn efter 43-47 år då man börjar bli äldre min mamma är liksom 49 och har sitt äldsta barn på 30 samma med mina svär föräldrar är 46 och 48 och har min sambo på 28 så är det mycket i vår omkrets och dem har själva sagt att det är jobbigt och man blir trött att dem orka så mycket mer förut nu orkar dem en dag / natt sen är dem trötta för dem känner sig äldre och orkar inte leka och hålla i gång hela tiden på samma sätt ... Men det är vad jag har hört :) om alla bara skulle skita i andras livsstil skulle det vara så mycket bättre ...
    Eh? Jag har lagt lika mycket tid på båda mina barn, ena satt vid 4 månader och gick vid 9 månader. Den andra satt vid 7 månader och gick vid 13-14 månader. Hur förklarar du det? Inget har med deras egen motoriska utveckling att göra utan bara på hur bra mamma man är eller? 
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor