• Zayco

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Hur hjälper det att förebygga mot fördomar när man fortsätter denna oändliga debatt om äldre mammor/unga mammor? Varför bara inte acceptera att det finns dåliga och bra föräldrar oavsett åldern och att såna här trådar förvärrar situationen.. Lite dubbelmoraliskt anser jag.

Jag menar, unga mammor har sin charm och äldre mammor har sin. Det finns de föräldrar som inte tar sitt ansvar, oavsett om dom nu är unga eller äldre. Och så finns det dom som gör det. 

• Zayco
    Mithra skrev 2013-03-15 15:40:47 följande:
    Har endast läst TS och kan bara säga ett ord: Pinsamt.

(Då är jag ändå en s.k ung mamma, men det är ingenting jag skyltar med för jag vill inte hamna i något fack. Jag är mamma, precis som alla andra mammor.)
  • Zayco
    Thaleya1 skrev 2013-03-15 19:12:13 följande:
    Varken unga mammor eller äldre mammor är dåliga mammor för deras ålder - då är det något helt annat det baseras på!

Om man ska framhäva en av åldrarna eller säga att man är lika bra så kanske man inte ska börja med att nedvärdera den andra gruppen..
  • Zayco
    JanaLiiN skrev 2013-03-15 21:20:58 följande:
    Vilket skämt. Vet du, jag är en "äldre" mamma, och jag har redan gjort allt det där. Jag har festat, rest, roat mig, haft vilda förhållanden etc etc. Jag har inget behov av att hålla på så längre och därför kan jag ge mitt barn en harmonisk, stabil tillvaro. Jag behöver inte börja bygga upp en karriär med småbarn, tack och lov, utan har redan ett riktigt bra jobb, som jag tar en kort paus från. Jag har redan jobbat så mycket att jag har gott om pengar och jag kan gå ner i tid och ändå ha en bra ekonomi. Jag har haft min unga, snygga kropp i många många år, din är redan borta för du fått barn. Jag hade bröst som en femtonåring när jag var 35. Nu har jag det inte längre, men jag behöver inte hålla på och greja med operationer etc eftersom jag för länge sedan accepterat att min kropp är som den är. Jag är oerhört glad att slippa tillbringa min 20-år med att ta hand om barn. Äldre föräldrar har så mycket bättre chanser att uppfostra harmoniska barn.
    Du är ju lika illa som TS när du sprider fördomsfull propaganda?? Att vuxna människor inte fattar det? Beter sig som småungar som måste kasta skit tillbaka för att ''hon var dum först''. O-troligt!
  • Zayco
    Ramborg skrev 2013-03-16 07:51:24 följande:
    Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor...

men äldre mammor kanske vet att det heter "sämre".
    Jag tror att nästan alla i tråden är medvetna om hur det stavas, ännu en gång.. Har åldern inte någon betydelse.
  • Zayco
    Imortaelis skrev 2013-03-20 15:11:52 följande:
    Jag är allergisk emot sådana här trådar, trots att jag själv bara var sjutton år när jag fick mitt första barn.
    Nej unga mammor är nödvändigtvis inte sämre än äldre, men varför har unga ett sådant behov av att klanka ner på äldre mammor? Jag har faktiskt varken sett eller upplevt att dom äldre har samma behov genemot dom yngre mammorna, dom yttrar sig i fall där det är befogat, vilket många yngre inte har förmåga att förstå.
    Nu generaliserar ju du precis som ts gör? Unga mammor har inget behov av att klanka ner på äldre mammor bara för att en person på Familjeliv väljer att göra det, hon får stå för sitt - hon förespråkar inte för unga mammor dvs.
  • Zayco
    Nr3påG skrev 2013-03-20 17:29:37 följande:
    Jag är en ung mamma. Fick första som 18-åring och andra som 19-åring. Din TS får unga mammor, som mig, att framstå som omogna snorungar. Det är du och "Unga mödrar". Suck.
    Glöm inte 16 and pregnant också
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor