• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • fluu
    c89 skrev 2013-03-15 09:49:31 följande:
    Ja, jag tycker att hela din personlighet är pinsam. Stör mig tillräckligt på överförfriskade 20-åringar och det är onekligen inte bättre med likadana 50+are. Får bara upp en syn på allt för lättklädda i din ålder på en nattklubb jag var på för några år sedan i stan. Åmade sig på dansgolvet som om de vore med i en musikvideo. De hade säkert jätteroligt, tyckte att de var urläckra - precis som du, men jag tyckte bara att det var sorgligt. 
    Det är stor skillnad på att ha roligt och kunna släppa loss och att bete sig som en 20-åring. Det är inte pinsamt att ha hållt formen, men det är pinsamt att sitta och skryta om det på ett internetforum i en tråd startad av en lika pinsam person som drar allt och alla över en kam och ser prestige i att bete sig vårdslöst och omoget så fort barnen är större.

Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.

Hm...undrar hur du kommer se på saken när du är 50+ ?  

Jag själv som är yngre än dig känner väl att jag kanske inte vill sluta leva bara för att jag blir äldre. Och jag tror nog att synen på "äldre" festande kommer att ha ändrats när vi är 50 + ,se bara på hur mycket som har förändrats sedan våra föräldrar(mina är just sextiotalister) var i tjugoårsåldern.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

och c89..... vad gör det dig för ont om någon ät stolt och skryter lite? Herregud le med dem eller skit i det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Thaleya1

Varken unga mammor eller äldre mammor är dåliga mammor för deras ålder - då är det något helt annat det baseras på!

Om man ska framhäva en av åldrarna eller säga att man är lika bra så kanske man inte ska börja med att nedvärdera den andra gruppen..

• Zayco
    Thaleya1 skrev 2013-03-15 19:12:13 följande:
    Varken unga mammor eller äldre mammor är dåliga mammor för deras ålder - då är det något helt annat det baseras på!

Om man ska framhäva en av åldrarna eller säga att man är lika bra så kanske man inte ska börja med att nedvärdera den andra gruppen..
  • mammatill2rara

Öhm... jag skäms lite att vara ung förälder då jag läser trådarsom dessa, ironi eller inte så skäms jag... jag fick barn som 19 och 22 åring, så är alltså 2 barns mamma sedan 2.5 år. Och ja givet har vi klarat oss bra gällande ekonomi och förhållandet mellan oss lever kvar efter 8 härliga år. MEN en sak är jag säker på-det är då inte åldern på mig och sambon som gör oss till goda föräldrar, utan det är HUR vi är som personer! Jag kan dock fint säga att jag önskat jag gort klart universitet innan jag skaffade barn, men då visste jag inte vad jag ville bli... grå håriga blir vi alla och och dör gör vi med, och fram tills dess är det tiden med våra barn som är det viktigaste så deras minne av oss föräldrar blir goda, fina.

• mammatill3

Jag fick just bekräftat att vi har högre utbildningsnivå: Det finns inget som heter DÅLIGARE , det heter SÄMRE. 

• TheCoopers

Sämre heter det vännen .. sämre . Nu vet jag inte vart du bor men där jag huserar finns det en hel del väldigt snygga , välutbildade , lyckliga "äldre" mammor . Nu vet jag ju inte hur gammal man måste vara för att bli så misslyckad som du skriver men jag antar att jag med mina snart 38 (!!) år är väl på väg mot kistan .

3 ungar har jag lyckats klämma ut , rest runt i världen , bott en herrans år  utomlands NYC , Miami och Puerto Rico  , jobbat som flygvärdinna för American Airlines , flyttat hem och gjort karriär även här men inom en helt annan bransch . Men visst jag är gammal , ful och misslyckad

I'm the me I choose to be ...
  • MaNiMi

Jo, jag tycker att den som ser ner på andra föräldrar pga ålder är en lite sämre förälder än de som inte gör det!
    (och detta gäller såklart åt båda håll och oavsett ålder!)
    Finns både för- och nackdelar oavsett när i livet barnen kommer..inte alltid något som går att välja heller!
    Hur bra du är som förälder har inte heller med åldern att göra, utan det handlar mkt om hur du är som människa!

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor