-
Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
-
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
-
För att? Vad händer när man blir 35?Felicia111 skrev 2013-03-15 07:11:45 följande:Skulle inte säga att unga föräldrar är bättre men att jag tror inte det är kul/bra för barn att ha föräldrar över ca 35 :)
Jag var 35 när Hedda föddes (och hennes pappa var 43) men jag måste nog ha missat det där du skriver om? -
Moahahaha!! Detta var nog den roligaste tråden jag läst!! När en person på snart 30 spyr sin galla och jag kan inte ens fokusera på vad som står på grund av alla stavfel, särskrivningar, missade punkter, meningsbyggnadsfel mm mm. Och vad ännu roligare är: svaret ts ger på tillrättavisningarna om alla felen som bara spär på det hela ännu mer.
Min svenskalärare hade slitit sitt hår!! Hahaha! -
Alla under 18 ska ha föräldrar på max 35 alltså?Felicia111 skrev 2013-03-15 07:11:45 följande:Haha vilken intressant tråd...
Jag var 16 när jag fick min första dotter och är nu 18 och väntar mitt andra barn :)!
Skulle inte säga att unga föräldrar är bättre men att jag tror inte det är kul/bra för barn att ha föräldrar över ca 35 :)
En helt lagom ålder som också är väldigt vanlig att folk får barn i är väl ca 25.
Men alla är redo/får läge vid olika tider i livet... -
Som att inte 15, 20 och 25-åringar gör pinsamma saker!!??c89 skrev 2013-03-15 09:49:31 följande:Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.
Jag vet 50-åringar som är så jävla välbevarade och snygga att de borde ha högre rätt att skryta om sitt utseende (utifrån sin ålder såklart) än vilken 20-åring som helst.
Fattar inte du att 15-, 30- och 50-åringar kan ha skönhet på sitt sätt?
De ska inte jämföras med andra som inte är i närheten av deras egen ålder!
Väx upp! -
studentbruttan29 skrev 2013-03-14 20:23:06 följande:Sämre heter det. Om yngre mammor hade gått kvar i skolan istället för att ägna sig åt utseendet så hade du också klarat av att stava din rubrik rätt.
-
studentbruttan29 skrev 2013-03-14 20:28:10 följande:ändå heter det - fortsätt gå i skolan är du gullig.
du missade alla särskrivningarna :) -
Är du full eller?Tom Araya skrev 2013-03-15 14:18:26 följande:Som att inte 15, 20 och 25-åringar gör pinsamma saker!!??
Jag vet 50-åringar som är så jävla välbevarade och snygga att de borde ha högre rätt att skryta om sitt utseende (utifrån sin ålder såklart) än vilken 20-åring som helst.
Fattar inte du att 15-, 30- och 50-åringar kan ha skönhet på sitt sätt?
De ska inte jämföras med andra som inte är i närheten av deras egen ålder!
Väx upp!
Jag tycker att det är pinsamt oavsett om det är en 20-årig mamma som beter sig som ett barn som när en 50+-mamma gör det. Har man barn så har man ansvar, det försvinner aldrig. Det handlar inte om att inte kunna släpps loss och vara rolig, det handlar om att man inte beter sig som en slampig 18-åring - oavsett ålder när man har barn.
Skönhet är inte heller problemet, men det är otroligt pinsamt - i synnerhet när äldre personer som borde veta bättre - sitter och skryter om sin kropp (som garanterat är slapp som alla andra "gamlingars" oavsett figur) i någon slags motargumentation mot en provokativ konflikt-sökare.
-
Nej, har alla lässvårigheter här?!Hannah76 skrev 2013-03-15 10:47:13 följande:Så ditt facit beror på en person? Så alla unga mammor är som ts då menar du? Det är ju den logik du tillämpar..
Läs om, läs rätt.
Sextiotalist skriver som om hon vore precis som alla andra tanter jag sett på nattklubbar och även i min närhet som också tycker de har jättefin figur, som också tror att de är jätteroliga och "ungdomliga" när de "släpper lös" när det egentligen bara handlar om att de klär sig slampigt, olämpligt, stör och skämmer ut sig - och sina barn.
Det finns en viss skillnad mellan att se bra ut och framhäva sina bra sidor och att klä sig som en 18-åring, på samma sätt som det finns en skillnad i att vara ungdomlig och att bete sig olämpligt för sin ålder och roll. -
Hm vilken kategori hamnar jag i då 3-barnsmamman? Jag fick mina första barn i början av 20-årsåldern och ett när jag var 40 år.
En sak kan jag ju berätta för dig att jag var varken piggare eller fräschare när jag var 20 år än vad jag är idag. Tittar jag på gamla kort så är jag mig faktiskt väldigt lik från sisådär 18 år och fram till nu.
Mina äldre barn hade nog ett stressigare liv än vad mitt yngsta barn har däremot för jag ville så mycket då och då fick ju barnen hänga på. Nu är jag nöjd med att se till mitt yngsta barns behov mer än till mina egna istället. Så i MITT fall är jag en bättre mamma nu även om mina äldre barn inte klagat på sin barndom de heller iofs. Sen vet jag massor av sk yngre mammor som också är väldigt bra mammor och en del sk äldre mammor som inte alls är bra mammor i mitt tycke så det hänger nog mer ihop med personlighet och mognad än ålder skulle jag tro.
Vad beträffar ditt liv 3-barnsmamma, som jag ändå fått reda på en hel del om i andra trådar, så är jag inte ett dugg avundssjuk. Jag tycker mest synd om dig. -
Nej ni är inte "dåligare" generellt sett men vissa är tydligen SÄMRE på grammatik (sånt vi gammeltackor ofta lärt oss på vägen i livet.