Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

c89 skrev 2013-03-14 21:04:14 följande:
    Nu tycker jag förvisso att det är otroligt pinsamt med 50+ kvinnor som klär sig och partar som om de vore 20. Att ens uttrycka orden att man har en figur att avundas över när man är 50+ är tillräckligt pinsamt. 
    Hade jag varit tonåring och haft en 50+ morsa som dig hade jag skämts ihjäl.

Nu tycker jag förvisso att TS trådstart är pinsam den också. Det finns fördelar med att få barn i alla möjliga åldrar. Tyvärr finns det uppenbarligen nackdelar i föräldrar som beter sig som barn i alla åldrar också... 
    Pinsam syn på hur det är att vara 50+.
  • Tom Araya
    Litet My skrev 2013-03-15 01:29:52 följande:
    Ts är verkligen urtypen för de som ger unga mammor dåligt rykte. Vad mer tragiskt är att hon är 28 och faktiskt inte speciellt ung. Har träffat mammor på 15-20 år som varit betydligt mer mogna och verklighetsförankrade än TS.
    Ja, kanske t.o.m. med så pass vassa i svenska att de vet att det heter sämre och inte dåligare.Skrattande
  • Tom Araya
    Felicia111 skrev 2013-03-15 07:11:45 följande:
    Haha vilken intressant tråd...

Jag var 16 när jag fick min första dotter och är nu 18 och väntar mitt andra barn :)!

Skulle inte säga att unga föräldrar är bättre men att jag tror inte det är kul/bra för barn att ha föräldrar över ca 35 :)

En helt lagom ålder som också är väldigt vanlig att folk får barn i är väl ca 25.

Men alla är redo/får läge vid olika tider i livet...
    Alla under 18 ska ha föräldrar på max 35 alltså?
  • Tom Araya
    c89 skrev 2013-03-15 09:49:31 följande:
    Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.

Som att inte 15, 20 och 25-åringar gör pinsamma saker!!?? Obestämd

Jag vet 50-åringar som är så jävla välbevarade och snygga att de borde ha högre rätt att skryta om sitt utseende (utifrån sin ålder såklart) än vilken 20-åring som helst.

Fattar inte du att 15-, 30- och 50-åringar kan ha skönhet på sitt sätt?
    De ska inte jämföras med andra som inte är i närheten av deras egen ålder!

Väx upp!
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor