• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • sextiotalist
    Harmagedon skrev 2013-03-14 21:36:29 följande:

I rullator...
    Ts tillhör de jag uppriktigt sagt är orolig för, för om man tror att man som 50-åring sitter i rullstol, alternativt är värkbruten och tar sig fram med hjälp av en rullator och dessutom ser för jäklig ut, då förlorar man tron på de som är födda efter 1980. Hur sjutton ska de kunna försörja oss när vi som 90-åringar är ute på ytterligare en bussresa genom Europa
  • Harmagedon
    sextiotalist skrev 2013-03-14 21:43:10 följande:
    Ts tillhör de jag uppriktigt sagt är orolig för, för om man tror att man som 50-åring sitter i rullstol, alternativt är värkbruten och tar sig fram med hjälp av en rullator och dessutom ser för jäklig ut, då förlorar man tron på de som är födda efter 1980. Hur sjutton ska de kunna försörja oss när vi som 90-åringar är ute på ytterligare en bussresa genom Europa

Även Sokrates oroade sig för ungdomarnas förfall. Så det ordnar sig nog med den saken. Men varför chansa? Privat pensionssparande är en bra idé.
  • Venne

Detta var bara pinsamt ju. Hela din trådstarts innehåll i kombination med särskrivning, felstavning och att du inte kan böja oregelbundna verb eller skillnaden på plural och singular gör att du framstår som 12 år gammal.  Dessutom närmar du dig 30. Väx upp.

• fluu

* Sämre och *mödrar

Är du medveten om att ingenting är generellt? Jag är en ung mamma som förmodligen är både tröttare och mer sliten än den genomsnittligen 35-åringen. Det på grund av en sjukdom som jag kommer ha hela livet,det hade med andra ord kvittat om jag skaffat barn som ung eller äldre.
    Allt har fördelar och nackdelar,men de sitter oftast inte i åldern utan beror på vem man är.

Och du undrar varför yngre föräldrar har dåligt rykte...

// Normalbegåvad ung mamma

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • CeeJay

Och bara för att man är ung mamma så slipper man ju se "förjävlig" ut...

• Dohgon

Senast jag kollade så satt inte "mammaegenskaperna" i åldern.
    Fast varken en 12 åring eller en 70 åring är väl direkt lämpad att klara det kanske ^^
    finns enligt mig för och nackdelar med att få barn tidigt och att vänta. En stor trygghet att ha jobbat ett tag och ha ett arbete att gå tillbaka till, men inget måste. Och ju yngre man är när man får första ju fler hinner man avla fram om man vill ha många barn.

Vad jag reagerar mest på är väl egentligen att man tydligen inte kan roa sig under småbarnsåldern? Ingenting som hindrar mig att lämna barenn med sin far en kväll och jag går ut med vänner, eller att vi får barnvakt över en helg och åker iväg bara vi två.

En egenskap jag ogillar starkt hos mammor däremot är när de skall klanka ner på andra så som TS har gjort, kan bara hoppas att barnen inte tar upp de egenskaperna och beter sig likadant.

Och TS, det ligger en del i det som påpekats om grammatiken... Men det har ingenting med dina egenskaper som mor att göra, mer än att det kan vara svårt att hjälpa till med läxor kanske =p

• Litet My

Ts är verkligen urtypen för de som ger unga mammor dåligt rykte. Vad mer tragiskt är att hon är 28 och faktiskt inte speciellt ung. Har träffat mammor på 15-20 år som varit betydligt mer mogna och verklighetsförankrade än TS.

• fluu

Tillägg...
    Om nu mödraskapet uppenbarligen ska vara en tävling så säger jag Gud,vad gammal du är TS.
    Att vara 28-29 som du verkar vara är inte gammalt,men du är inte direkt någon tonåring heller.  Ja,du må ha varit 20 år när du fick din första,men vet du vad ? Du var vuxen både då och nu -agera därefter.

Jag var 18 när jag fick min unge,jag var vuxen,en mamma,inte en ålder att gå runt och skryta med.

• fluu
    Hannahkuhnel skrev 2013-03-14 22:47:25 följande:
    Vi kommer vara snygga när de äldre är gamla och grå och småbarnsförälder!! woop woop

Kika gärna in på  min blogg
    Hannahmeh.vimedbarn.se 
    Hur man åldras är individuellt. Du må vara någorlunda ung fortfarande när din nästa skaffar barn som äldre,men din nästa var ung,fri och snygg medan du var ung och "fast" i föräldraskapet.

Allt är relativt.
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor