• fluu

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

* Sämre och *mödrar

Är du medveten om att ingenting är generellt? Jag är en ung mamma som förmodligen är både tröttare och mer sliten än den genomsnittligen 35-åringen. Det på grund av en sjukdom som jag kommer ha hela livet,det hade med andra ord kvittat om jag skaffat barn som ung eller äldre.
    Allt har fördelar och nackdelar,men de sitter oftast inte i åldern utan beror på vem man är.

Och du undrar varför yngre föräldrar har dåligt rykte...

// Normalbegåvad ung mamma

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Tillägg...
    Om nu mödraskapet uppenbarligen ska vara en tävling så säger jag Gud,vad gammal du är TS.
    Att vara 28-29 som du verkar vara är inte gammalt,men du är inte direkt någon tonåring heller.  Ja,du må ha varit 20 år när du fick din första,men vet du vad ? Du var vuxen både då och nu -agera därefter.

Jag var 18 när jag fick min unge,jag var vuxen,en mamma,inte en ålder att gå runt och skryta med.

• fluu
    Hannahkuhnel skrev 2013-03-14 22:47:25 följande:
    Vi kommer vara snygga när de äldre är gamla och grå och småbarnsförälder!! woop woop

Kika gärna in på  min blogg
    Hannahmeh.vimedbarn.se 
    Hur man åldras är individuellt. Du må vara någorlunda ung fortfarande när din nästa skaffar barn som äldre,men din nästa var ung,fri och snygg medan du var ung och "fast" i föräldraskapet.

Allt är relativt.
  • fluu
    Flaminia skrev 2013-03-15 07:24:18 följande:
    Jag känner många kvinnor som fått barn runt de 40 och jag tycker generellt att de ser mycket pigga och fräscha ut för sin ålder. Den här uppfattningen om att man princip är färdig för ålderdomshemmet när man är över 50 är något jag bara stött på här på FL, aldrig IRL.

Håller med. Jag tycker personligen att det är viktigare för en förälder att behärska sitt modersmål väl i skrift än att vara i en viss ålder när man får barn.

Ja,det är ju skillnad nu för tiden. Min mormor är 70 år och de flesta tror att hon är typ 50. Hon jobbar,sportar,går ut och dansar och tycker sig vara mitt i livet och i sina bästa år. Att man blir över 35 och gud förbjude har barn gör ju inte direkt att man står med ena foten i graven :P
  • fluu
    c89 skrev 2013-03-15 09:49:31 följande:
    Ja, jag tycker att hela din personlighet är pinsam. Stör mig tillräckligt på överförfriskade 20-åringar och det är onekligen inte bättre med likadana 50+are. Får bara upp en syn på allt för lättklädda i din ålder på en nattklubb jag var på för några år sedan i stan. Åmade sig på dansgolvet som om de vore med i en musikvideo. De hade säkert jätteroligt, tyckte att de var urläckra - precis som du, men jag tyckte bara att det var sorgligt. 
    Det är stor skillnad på att ha roligt och kunna släppa loss och att bete sig som en 20-åring. Det är inte pinsamt att ha hållt formen, men det är pinsamt att sitta och skryta om det på ett internetforum i en tråd startad av en lika pinsam person som drar allt och alla över en kam och ser prestige i att bete sig vårdslöst och omoget så fort barnen är större.

Har en person (ingen egen förälder) ganska nära som är ordentligt pinsam. Snart 55 år gammal. Festar som en ungdom och fotar varandra när det svingas toppar i bara BHn... Förälder är man hela livet, inte bara tills barnen kommer till en viss ålder och jag skulle skämmas ihjäl om det hade varit mina föräldrar som betett sig så, eller om min mamma suttit och skrytit om sitt utseende på ett internetforum.

Hm...undrar hur du kommer se på saken när du är 50+ ?  

Jag själv som är yngre än dig känner väl att jag kanske inte vill sluta leva bara för att jag blir äldre. Och jag tror nog att synen på "äldre" festande kommer att ha ändrats när vi är 50 + ,se bara på hur mycket som har förändrats sedan våra föräldrar(mina är just sextiotalister) var i tjugoårsåldern.
  • fluu

och c89..... vad gör det dig för ont om någon ät stolt och skryter lite? Herregud le med dem eller skit i det.

• fluu
    Kakaa skrev 2013-03-16 13:04:21 följande:
    Jag tänker dansa och tro att jag är snygg tills dödsbädden, 

Att en 50+are dansar och super som en 20åring är väl lika patetiskt som att en 20åring gör det, självförtroende är sexigt..

Jag tycker fler äldre borde gå ut och dansa och njuta utav sina liv, faktum är att många fler borde kunna och få göra det utan att det ses som patetiskt oavsett ålder..

Jag är hellre ute med äldre människor än yngre som tror att dom "äger" stället just för att dom har "åldern inne".. 

Medelålders <3

Väldigt bra inställning!
  • fluu
    Ingram skrev 2014-03-22 12:26:26 följande:
    Nu har jag bara läst de första inläggen i denna tråd men börjar tro att TS skriver en tråd bara för att provocera och skämta lite grann...
    Om du bara visste... TS är... lite speciell.
    Tittuttann skrev 2014-03-22 11:36:40 följande:
    Unga mammor är bra mammor, sluta klanka ner på unga mammor, vi är väl ändå lika bra mammor som ni äldre? kanske till och med bättre Tungan ute
    Här däremot, en som letar upp en ett år gammal tråd, där är provokationen.

• fluu
    Tittuttann skrev 2014-03-23 07:50:45 följande:
    Jag har inte läst vad alla skrivit för kommentarer, men jag tycker att det är fel att säga att unga mammor inte är lika "bra" som äldre? det är siffror vi pratar om, det gör ingen skillnad när man är mamma/pappa.
    spelar ingen roll vilken ålder, alla åldrar är bra föräldrar, men sen finns det också föräldrar som både är unga och gamla som kanske inte borde ha barn överhuvudtaget, då jag känner båda en väldigt ung mamma som festar istället för att ta hand om sitt barn, och känner jag också en äldre som inte alls bryr sig om sitt barn OCH är arbetslös precis som ni äldre brukar klanka ner på oss yngre för att vi inte har ett jobb,, men det är klart vi jobbar? känner man rätt folk så kan man ordna små jobb för att få in lite pengar varje månad.
    Det finns både gott och ont i alla åldrar.
    Att du tror att ålder enbart är en siffra är ett rätt talande bevis på att så inte är fallet.
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor