• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • 3 barns mamma84
    Äldre är bara så bittra av sig man ser ju klart och tydligt redan här nämligen
  • puss

Ts mamma fick barn som 16-åring.
    Ts är själv ung mamma.
    Nu kommer jag vänta tills jag är 90 med att skaffa barn.

• EllinorE
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:51:04 följande:
    Så jag som är 23 år (gammal???) är bitter då eftersom jag inte håller med dig menar du?
  • Harmagedon

Hur gamla tror du att vi är?
  • Natulcien

Har du precis läst ut en bok om självhjälp och övar på självaffirmationer?  Skrattande

• LSalander
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-14 20:21:16 följande:
    Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!

Vad menar du med "ta ett avbrott från "karriären", typ Donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25)? För övrigt sitter man inte i rullator. Tycker du att unga mammor är grymma för att de är fräscha när barnen är stora, för att de kan satsa på karriären när barnen är stora? Eller tycker du att unga mammor har andra positiva egenskaper?
  • emelianzei
    Fast jag är yngre än dig och tycker att din trådstart var ytterst onödig och otrevlig. Dessutom måste jag bara inflika att jag håller med de övriga om att stavfelen ser illa ut.

Vet du, om du ändrar din attityd så tror jag att folk kommer att vara mycket trevligare mot dig, tror inte du det? 
  • Kul
    Ingen som är bitter. Alla bara har fruktansvärt roligt åt dig.
  • EJL

TS: då kanske du inte ska kasta sten i glashus??

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor