• 3 barns mamma84

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Till alla er som klagar över dom som skaffar barn när man är "ung".. För er vill jag bara berätta, att när våra barn är stora nog att klara sig sjävla, kommer vi att gå ut och roa oss, och vara i våra bästa år, fortfarande se fräscha ut, medans ni, kommer sitta med spädbarn som skriker och håller er vakna om natten.. VI kommer ha barnbiten klar, ha karriärer vi kan ägna all tid åt, medans NI fått ...ta ett avbrott från "karriären", typ donken (som man inte bygger upp mellan åldern 19-25). Och när ni slutligen har såpass stora barn att de kan klara sig själva, så kommer ni se FÖRJÄVLIGA ut, förmodligen gå med käpp eller sitta i rullator, och er största lycka i livet kommer att vara när ni ena dagen inte har lika ont i kroppen som ni hade dagen innan. UNGA mammor är så jävla grymma, bara så ni vet!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
  • c89
    sextiotalist skrev 2013-03-14 20:57:25 följande:
    Nu är jag i dina ögon en gammal mamma (men den jag umgicks mest med under min föräldrarlediga tid var en mamma som var 18, som hade en betydligt mer mogen inställning än vad du har)
    Nåja, jag är 50+ nu, och mitt barn är en tonåring, den här tanten ger järnet på dansgolvet, har en figur som många i din ålder skulle avundas över, käpp eller rullator använder inte ens min mamma eller mina svärföräldrar (alla är omkring 80).
    Ska jag chocka dig ännu mer, detta gäller samtliga mina väninnor (som nästan alla har fått barn efter 30). Dvs vi ser varken förjäkliga ut, vi är i så fin form att vi fortfarande kan ha det väldigt kul på dansgolvet och i motionspåret, gymet, slalombacken eller i skidspåret. Dessutom har vi även haft en förbaskat kul tid innan.

Dvs det du planerar att göra när dina barn är större har vi gjort innan och vi gör det när våra barn är större. Nej, det är inte framför dansbanden du träffar oss, utan på fester och annat.

Sist jag var på fest, så var jag hemma strax efter tre och uppe vid halvåtta. En annan väninna som var på samma fest visningstädade huset (nej, hon var inte hemma före mig)  

Så vi äldre mammor (och pappor) har krut i oss också, för övrigt så tror jag att just det att man skaffar barn sent gör att man åldras senare      
    Nu tycker jag förvisso att det är otroligt pinsamt med 50+ kvinnor som klär sig och partar som om de vore 20. Att ens uttrycka orden att man har en figur att avundas över när man är 50+ är tillräckligt pinsamt. 
    Hade jag varit tonåring och haft en 50+ morsa som dig hade jag skämts ihjäl.

Nu tycker jag förvisso att TS trådstart är pinsam den också. Det finns fördelar med att få barn i alla möjliga åldrar. Tyvärr finns det uppenbarligen nackdelar i föräldrar som beter sig som barn i alla åldrar också... 
  • EllinorE
    Harmagedon skrev 2013-03-14 20:55:21 följande:

Hon ser vårt klanderfria språkbruk och drar genast slutsatsen att vi gått ur grundskolan.
    Haaaaaa! xD Så fruktansvärt bra skrivet!
    c89 skrev 2013-03-14 21:04:14 följande:
    Nu tycker jag förvisso att det är otroligt pinsamt med 50+ kvinnor som klär sig och partar som om de vore 20. Att ens uttrycka orden att man har en figur att avundas över när man är 50+ är tillräckligt pinsamt. 

Nu tycker jag förvisso att TS trådstart är pinsam den också. Det finns fördelar med att få barn i alla möjliga åldrar. Tyvärr finns det uppenbarligen nackdelar i föräldrar som beter sig som barn i alla åldrar också... 
    Oj, min mamma är 60+ och går ut och dansar med sin man och hittar på roliga saker!
    Jag bara hoppas att jag gör detsamma när jag är i hennes ålder. 

Sextiotalist, tycker det låter toppen!

• sextiotalist

Sorry att du tycker att jag, som älskar att dansa, är pinsam och att jag gillar att ge järnet på dansgolvet. Nu är jag uppvuxen med föräldrar som också älskade att dansa, så jag är van att se de i generationen ovanför mig ha det kul på fester och dansa. Nu dricker jag inte speciellt mycket.

Tycker du det är lika pinsamt när dina kolleger på jobbfester också dansa, jag arbetar på en arbetsplats med massor av ingenjörer och det är fullt ös på dansgolvet på våra fester, de yngsta är omkring 25, de äldsta nästa pensionärer och vet du, de dansar med varandra.

Är det pinsamt att vara stolt över att ha hållt formen etc.

Ja, jag är nog pinsam i dina ögon, civilingenjör som jag är, har ett kundorienterat arbete och jag använder högklackat och kjolar som slutar ovanför knät, tighta jeans och urringat.     
  • emelianzei

Fast varför kan inte en 50+ kvinna få vara stolt över sin kropp och få festa natten igenom? Själv tycker jag att det är kul när äldre har kvar sitt ungdomliga sinne. 
  • sextiotalist
    EllinorE skrev 2013-03-14 21:10:47 följande:
    Haaaaaa! xD Så fruktansvärt bra skrivet!

Oj, min mamma är 60+ och går ut och dansar med sin man och hittar på roliga saker!
    Jag bara hoppas att jag gör detsamma när jag är i hennes ålder. 

Sextiotalist, tycker det låter toppen!

Skål
  • Tom Araya

Pinsam syn på hur det är att vara 50+.
  • liv

Hur kan du ha klarat en utbildning med ditt språk??

• 2012mamma

En av dom dummaste och konstigaste trådstaterna någonsin.. och jag är en så kallad ung mamma!

Jag har aldrig tänkt tanken att spring ut på krogen och roa mig på helgerna när han är femton.. Däremot ska jag ta tag i studierna när han blir lite äldre och det hade varit lättare att gjort innan jag fick honom. Hade jag kunnat få exakt samma unge om 5 år så hade jag valt det. 

• sextiotalist
    Tom Araya skrev 2013-03-14 21:19:15 följande:
    Pinsam syn på hur det är att vara 50+.
    Jag ser två utvecklingar, antingen ändrar hon uppfattning och har det kul själv då, eller sitter hon hemma och är allmänt bitter
  • Harmagedon
    sextiotalist skrev 2013-03-14 21:28:12 följande:
    Jag ser två utvecklingar, antingen ändrar hon uppfattning och har det kul själv då, eller sitter hon hemma och är allmänt bitter

I rullator...
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor