Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
Hm vilken kategori hamnar jag i då 3-barnsmamman? Jag fick mina första barn i början av 20-årsåldern och ett när jag var 40 år.
En sak kan jag ju berätta för dig att jag var varken piggare eller fräschare när jag var 20 år än vad jag är idag. Tittar jag på gamla kort så är jag mig faktiskt väldigt lik från sisådär 18 år och fram till nu.
Mina äldre barn hade nog ett stressigare liv än vad mitt yngsta barn har däremot för jag ville så mycket då och då fick ju barnen hänga på. Nu är jag nöjd med att se till mitt yngsta barns behov mer än till mina egna istället. Så i MITT fall är jag en bättre mamma nu även om mina äldre barn inte klagat på sin barndom de heller iofs. Sen vet jag massor av sk yngre mammor som också är väldigt bra mammor och en del sk äldre mammor som inte alls är bra mammor i mitt tycke så det hänger nog mer ihop med personlighet och mognad än ålder skulle jag tro.
Vad beträffar ditt liv 3-barnsmamma, som jag ändå fått reda på en hel del om i andra trådar, så är jag inte ett dugg avundssjuk. Jag tycker mest synd om dig.