Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor
sextiotalist skrev 2013-03-14 20:57:25 följande:
Nu är jag i dina ögon en gammal mamma (men den jag umgicks mest med under min föräldrarlediga tid var en mamma som var 18, som hade en betydligt mer mogen inställning än vad du har)Nåja, jag är 50+ nu, och mitt barn är en tonåring, den här tanten ger järnet på dansgolvet, har en figur som många i din ålder skulle avundas över, käpp eller rullator använder inte ens min mamma eller mina svärföräldrar (alla är omkring 80).
Ska jag chocka dig ännu mer, detta gäller samtliga mina väninnor (som nästan alla har fått barn efter 30). Dvs vi ser varken förjäkliga ut, vi är i så fin form att vi fortfarande kan ha det väldigt kul på dansgolvet och i motionspåret, gymet, slalombacken eller i skidspåret. Dessutom har vi även haft en förbaskat kul tid innan.
Dvs det du planerar att göra när dina barn är större har vi gjort innan och vi gör det när våra barn är större. Nej, det är inte framför dansbanden du träffar oss, utan på fester och annat.
Sist jag var på fest, så var jag hemma strax efter tre och uppe vid halvåtta. En annan väninna som var på samma fest visningstädade huset (nej, hon var inte hemma före mig)
Så vi äldre mammor (och pappor) har krut i oss också, för övrigt så tror jag att just det att man skaffar barn sent gör att man åldras senare
Hade jag varit tonåring och haft en 50+ morsa som dig hade jag skämts ihjäl.
Nu tycker jag förvisso att TS trådstart är pinsam den också. Det finns fördelar med att få barn i alla möjliga åldrar. Tyvärr finns det uppenbarligen nackdelar i föräldrar som beter sig som barn i alla åldrar också...