• Pillar

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

Hej, alla får barn i olika åldrar faktiskt och tycker att alla ska respektera andra människors livs val ? Jag var själv 16 när jag vart gravid

• Pillar

Allt försvann som jag skrev störande !

Jag pluggade på KOMVUX och jobbar i dag på förskola och jag å min kille har det jätte bra vi , vi reser med våran son bor i ett fint och stort hem och spar 8000-10:000 varje månad , men det har jag kämpa för min kille var äldre och hade allt färdigt med en inkomst på 37:000 kr .. Men alla gör sina olika val och tycker man inte ska trycka ner någon på något sätt!! Äldre eller ung så länge man är en bra mamma som prioriterar rätt ? Jag älskar mitt barn mer en något annat .. Nu väntar vi vårt andra barn i juni :)
    Vi måste respektera alla och deras val , sen behöver man inte gilla det ... Men jag skulle aldrig vilja festa runt och sånt alkohol är inte viktigt barn är så mycket mer och så mycket roligare ... :) alla tycker om olika som sagt

• Pillar

Ingenting (susa )ni är grymma som ni är !!! Som sagt mammor som mammor !! Finns vissa som inte bara förstår tyvärr :)

• Pillar

(Susa) jag vet och det är verkligen tråkigt !

Förstår att man tar illa upp , det är precis som någon skulle starta en tråd bara för provocera (unga mammor patetiskt ) synd att människor måste klanka så mycket ner på andra .. Förstår inte grejen riktigt ! Kul att du fick ditt/ dina barn till slut :) känner en tjej som också kämpar med att få barn och inte lyckas det är tufft ...

• Pillar

Mickan76 , nu drar du ju alla unga mammor över en kant ? Alla mammor hoppar ju inte av skolan .. Så då är du faktiskt inte så mycket bättre själv ?! Att ni ens orkar lägga tid och sitta å klaga om ni tycker allt är så omoget skrivet och blabla .. Varför en slösa tid på en tjej som bara sitter och driver och vill ha dem här reaktionerna ? Ni ger ju henne precis det hon vill ha ?

• Pillar

(Janaliin) , tycker det där är väldigt hårt skrivit och verkligen dra ner alla yngre över en kant ? Jag ger mina barn en jätte bra uppfostran och ett harmoniskt liv som du säger , och har en bra och stabil inkomst .. Varför trycka ner alla yngre mammor för att en skriver så ? Tycker det är riktigt dåligt att som sagt dra alla över en kant det finns dåliga mammor som är äldre dåliga mammor som är yngre ... Kolla dem på lyxfällan 40+ plussare med små barn som kan riskera bli av med allt d ägare ?
    Är dem bättre en än mamma som e 20 då och tänker ekonomisk och ger barnen en trygg miljö ? Hela den här grejen är larvig

• Pillar

Det kommer alltid finnas runt omkring oss yngre mammor tycker att skaffa barn när man är40+ är konstigt och äldre mammor tycker unga mammor är oansvariga och dåliga mammor så som jag förstått det ? Själv bryr jag mig inte alls om sånt jag fokuserar på mitt mitt barn är 2 år och kan prata fulla meningar har fått mycket beröm på Mvc och BVC med honom att han är en duktig pojke och snäll även människor runt omkring som tycker han är fin kille och så duktig på prata , satt även upp själv när han var 5 mån gick / sprang när han var 9 månader för att jag la min tid på vara med honom och lära honom det jag har inte misslyckat alls med mitt barn på något sätt kan jag säga ... Men jag kan säga så här att jag kanske tycker att man inte ska skaffa barn efter 43-47 år då man börjar bli äldre min mamma är liksom 49 och har sitt äldsta barn på 30 samma med mina svär föräldrar är 46 och 48 och har min sambo på 28 så är det mycket i vår omkrets och dem har själva sagt att det är jobbigt och man blir trött att dem orka så mycket mer förut nu orkar dem en dag / natt sen är dem trötta för dem känner sig äldre och orkar inte leka och hålla i gång hela tiden på samma sätt ... Men det är vad jag har hört :) om alla bara skulle skita i andras livsstil skulle det vara så mycket bättre ...

• Pillar

Ursäkta felen i texten , blir konstigt att skriva med mobilen ... Har märkt att många på pekar sånt här !!

• Pillar

Tobiq ! Nu var min skrivning syftat till en än person som sa att unga kan inte uppfostra bra barn , och jag mena på att jag lagt all min tid i världen för ge mitt barn det bästa och lära han allt han kan ...

• Pillar

Nu går jag ut den här tråden tycker hela denna tråd är patetisk och att folk slösar sin tid på sitta skriva här istället för att vara med era barn säger mig tillräckligt , ni kommer ändå ingenstans med att trycka ner varandra och tjafsa om något så larvigt jag tror och var och en kan avgöra själv om man är en bra mamma eller inte !

Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor