• Flaminia

Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor

fluu skrev 2013-03-15 01:46:22 följande:
    Hur man åldras är individuellt. Du må vara någorlunda ung fortfarande när din nästa skaffar barn som äldre,men din nästa var ung,fri och snygg medan du var ung och "fast" i föräldraskapet.

Allt är relativt.
    Jag känner många kvinnor som fått barn runt de 40 och jag tycker generellt att de ser mycket pigga och fräscha ut för sin ålder. Den här uppfattningen om att man princip är färdig för ålderdomshemmet när man är över 50 är något jag bara stött på här på FL, aldrig IRL.
    Venne skrev 2013-03-14 21:56:31 följande:
    Detta var bara pinsamt ju. Hela din trådstarts innehåll i kombination med särskrivning, felstavning och att du inte kan böja oregelbundna verb eller skillnaden på plural och singular gör att du framstår som 12 år gammal.  Dessutom närmar du dig 30. Väx upp.
    Håller med. Jag tycker personligen att det är viktigare för en förälder att behärska sitt modersmål väl i skrift än att vara i en viss ålder när man får barn.

• Flaminia
    Trädblåsare skrev 2013-03-15 08:13:32 följande:
    Jag tycker det är intressant att antingen är man ung förälder, och då upp till 25, eller så är man äldre förälder, från 35 och uppåt.
    Vad hände med de 10 åren mellan 25-35?
    Jag tycker det är ännu intressantare att det i trådar om unga föräldrar alltid skrivs saker som "mamma är ingen ålder" och "det enda som behövs är kärlek", men när det gäller äldre mammor gäller plötsligt detta inte längre.
Svar på tråden Unga mammor är inte dåligare än äldre mammor