• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • aka21
    ica skrev 2013-08-18 14:16:04 följande:
    Men judebröd får man säga tydligen.
    Vad betyder detta ? 
  • Jan Banan01
    Lady In Black skrev 2013-08-18 12:52:14 följande:
    Nej, det är bara idioter som använder ordet chokladboll.

Så nu vet du det.
  • pellepelle
    Jan Banan01 skrev 2013-08-18 00:51:09 följande:
    Nu vet jag inte vad som menas med kinkiges Men killen begrep mycket väl vad jag syftade på och han förstod också att jag var ironisk. Annars hade han ju inte skrattat, eller hur?

Du gjorde ingen fadäs. Genom att säga "kalla den vad du vill-boll" visade du respekt. Det du signalerade till de båda cafebiträdena var att du känner till att många tar illa upp av ordet negerboll och väljer att inte säga det för att respekterar andra och deras kändlor och rätt till att inte få kränkande ord slängda i ansiktet även fast du egentligen kallar bakverket det. I själva verket mer PK än att säga chokladboll!
  • pellepelle
    Pingoo skrev 2013-08-18 02:59:52 följande:
    Så löjligt. För mig har det alltid hetat negerboll och det är bara namnet på en god jävla boll. Jag tänker inte direkt på något annat än just själva kakan när jag säger negerboll. Finns väl viktigare saker att haka upp sig på än en gammal negerboll.

Så bra, eftersom det inte är viktigt för dig kan du visa respekt mot dem som blir kränkta av ordet negerboll genom att inte använda det. Ingen uppoffring för dig men glädje för andra!
  • pellepelle
    Totoro skrev 2013-08-18 03:06:42 följande:
    Får man inte säga kinapuffar heller då? Kinapuffar borde ju vara lika kränkande?

Kina är ett land inte ett negativt laddat ord som används som okvädesord för en grupp människor. Gulingpuffar hade kunnat vara mer jämförbart även om guling inte har närmelsevis samma negativa och kränkande laddning som neger.
  • pellepelle
    Cal XVI Gustf skrev 2013-08-18 10:16:10 följande:
    Var ju nån som gnällde om just kinapuffar härom året:

hd.se/mer/2011/09/13/ni-sliter-sjalen-ur-mig/

"Se bara på Fazers Kina-godis, vars förpackning pryds av en knallgul asiat med rishatt och ögon sneda som en lördagsfylla. Inte ett dugg bättre än Nogger black, glassen som gav upphov till ramaskri och fick dras tillbaka." 

Det handlade om nidbilden på förpackningen, inte namnet.
  • pellepelle
    Lady In Black skrev 2013-08-18 12:52:14 följande:
    Nej, det är bara idioter som använder ordet chokladboll.

Så nu vet du det.

Oh. Du kör med dagisretoriken i denna tråd med -"nä-det var du" "han som sa det han va det" osv.... Tunt med argument igen?
  • Lady In Black
    pellepelle skrev 2013-08-18 20:58:48 följande:

Oh. Du kör med dagisretoriken i denna tråd med -"nä-det var du" "han som sa det han va det" osv.... Tunt med argument igen?
    Japp, och du är politiskt korrekt ser jag.

Alltid lika originell.
    Wilma - 081207
  • sandratjejen

Inte för att de är en neger i smeten men de är ingen choklad heller!

Kakao men de är INTE choklad!!

Så varför i hela friden ska de heta chokladboll??

• pellepelle
    Lady In Black skrev 2013-08-18 21:04:25 följande:
    Japp, och du är politiskt korrekt ser jag.

Alltid lika originell.

Som sagt: korrekt i alla fall...
Svar på tråden Negerboll..