livetvänder skrev 2013-02-28 15:07:40 följande:
Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)
Vad säger ni????
Jag tror att det är som så att det är alla PK-svenskar som har problem med alla negerord och att negrerna själva ärligt talat inte bryr sig så mycket om det, faktiskt. Så sent som förra veckan gick jag in på ett cafè på Frölunda Torg för en fika. Bakom disken stod en en blond svenskt tjej av den vanliga sorten, 18-20 år och en svart kille i samma ålder ungefär. Han var från Somalia. Killen frågade mig vad jag ville ha och då sa jag att jag ville ha en bit prinsesskaka och en kalla-det vad-du vill-boll. Den svenska tjejen såg ut som om hon skulle få krupp och hjärnblödning samtidigt. Hur tror ni att svartingen reagerade? Han började asgarva!! Han gav mig det jag ville ha och efter att ha betalat satte jag mig vid ett bord. Det var inte så mycket folk på kafét just då och efter några minuter kom svartingen med en kopp kaffe i näven och undrade om han fick göra mig sällskap. Det hade jag inget emot, så där satt vi och snackade om allt mellan himmel och jord i nästan 1 timme och det var väldigt trevligt. Han hade kommit till Sverige 4 år tidigare och även om han talade svenska med grov brytning var den faktiskt full förståelig. Under den timmen yttrade vi inte ett ord min lilla "fadäs". Så alla PK-svenskar: Skaffa er ett liv, för fan!!!