• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • asta66
    Plopps80 skrev 2013-05-26 09:30:00 följande:

Aha Nä svart får man inte heller säga. Färgad går tydligen bra vad jag har förstått. Sverige har blivit de kränktas land...
    Eller de snarstucknas....
  • Meddelande borttaget
  • asta66
    röderaff skrev 2013-05-26 09:31:04 följande:

Varför är det så viktigt att få säga negerboll om det nu är så att svarta människor pga deras historia blir kränkta av det ordet? Är det ngn som skall tillfrågas om ordet är okey eller inte så är det inte vita män och kvinnor utan det är svarta män och kvinnor.
    Ett jämförande exempel: Om män med invandrarbakgrund kallar vita kvinnor för horor så är det inte män med invandrarbakgrund du skall fråga om ordet är okey att använda utan det är vita kvinnor du skall ställa frågan till, dvs dem som blir kränkta av ordet.

Nu har jag blivit kallad hora av invandrarmän men det säger mer om dem än om mig. Och skulle jag gå i taket varenda gång nån säger eller gör nåt jag inte gillar så skulle jag vara kränkt konstant. Istället skiter jag i det och lever mitt liv. Man kan inte suga åt sig som en svamp. Det är inte kul men det finns riktiga kränkningar.
  • parallax
    röderaff skrev 2013-05-26 09:31:04 följande:

Varför är det så viktigt att få säga negerboll om det nu är så att svarta människor pga deras historia blir kränkta av det ordet? Är det ngn som skall tillfrågas om ordet är okey eller inte så är det inte vita män och kvinnor utan det är svarta män och kvinnor.
    Ett jämförande exempel: Om män med invandrarbakgrund kallar vita kvinnor för horor så är det inte män med invandrarbakgrund du skall fråga om ordet är okey att använda utan det är vita kvinnor du skall ställa frågan till, dvs dem som blir kränkta av ordet.

Korkat ex, kallar man en kvinna för hora så är finns det ett syfte endast, om jag vill ha en bakelse så använder jag namnet på den bakelsen.

Har för den delen sett negrer beställa negerbollar, tyckte det var hysteriskt när expediten försökte förklara för negern att det inte heter så längre för det ordet är "kränkande" ... 
    Man måste ha för mycket fritid om man ingår i den här "debatten".

• Meddelande borttaget
  • parallax
    röderaff skrev 2013-05-26 15:22:28 följande:

Du debatterar ju precis själv - i brist på fritid?

Det enklaste är väl att gå ut med en enkät till alla svarta människor i Sverige och fråga dem om deras syn på ordet negerboll. Jag är övertygad om att majoriteten helst vill slippa ordet. Det är definitivt ingen mening med att fråga vita människor om deras syn på ordet för vad dom tycker spelar ingen roll.

Exemplet jag gav är inte korkat. Vad jag försökte förklara med det är att det är den som blir kränkt av ordet som man skall fråga om ordet är okey. Som vit förstår man kanske inte alla gånger varför en svart människa kan bli kränkt av en benämning på en liten kaka.    
    Det enklaste är att hoppa över och inte skapa en omfattande debatt om en bakelse.

Ditt exempel var korkat, kallar jag en kvinna hora i ansiktet så är det inte tänkt att smickra, kallar jag en neger för fucken nigger rakt i ansiktet så finns det även där ett syfte endast.
    Det är inte det som är syftet när jag vill ha en negerboll till kaffet.

Men det var även ett av det sista från mig i tråden, ska be sambon fiksa fram några negerbullar och göra vettigare saker med mitt liv

• Meddelande borttaget
  • parallax
    röderaff skrev 2013-05-26 15:45:39 följande:

Mottagaren av ordet skiter väl i syftet. Hen kan inte veta vad ditt syfte är när du säger negerboll.
    Nu ska du ju inte skriva mer i den här tråden så ha en skön kväll och skicka gärna receptet på "negerbullar", är det typ svartabrända kanelbullar med kokos på?  
    Hur kycklingar reagerar på min beställning på ett kaffe kunde jag faktiskt inte bry mig mindre om.

• Meddelande borttaget
  • parallax
    röderaff skrev 2013-05-26 15:52:20 följande:

Var inte ditt förra inlägg det sista från dig i den här tråden? Nu förlorade du trovärdighet.
    Skor på och paraply i handen men vad fan, några ord till kan jag slänga in, eventuell "trovärdighet" spolar man ner på toan sekunden man början använda sig av hönor i nått som ska föreställa en "debatt".

Bättre lycka nästa gång.

Svar på tråden Negerboll..