• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • Aspie
    asta66 skrev 2013-05-19 15:36:42 följande:
    Jag hävdar inte min rätt att kränka andra. Men för negerboll finns det inget annat ord. Så det händer att jag använder det men endast om det inte finns nån som kan ta illa upp.
    Har du hört talas om ordet "chokladboll" som nämnts regelbundet i den här tråden?
  • bitte67
    asta66 skrev 2013-05-19 15:36:42 följande: 
    Jag hävdar inte min rätt att kränka andra. Men för negerboll finns det inget annat ord. Så det händer att jag använder det men endast om det inte finns nån som kan ta illa upp.
    Är chokladboll för svårt att säga eller? Tycker personligen att chokladboll är ett otroligt bra namn på en boll som är gjord på just choklad (kakao)... 
  • Knyttan
    asta66 skrev 2013-05-19 15:35:29 följande:
    Att det finns en negativ syn på vissa grupper av människor. Vad det beror på osv.
    Men det är ju en helt annan fråga. Det har ju ingenting att göra med om man säger negerboll eller inte?
  • sverker11
    bitte67 skrev 2013-05-19 20:42:38 följande:
    Är chokladboll för svårt att säga eller? Tycker personligen att chokladboll är ett otroligt bra namn på en boll som är gjord på just choklad (kakao)... 
    Den är, som jag tidigare påpekat i denna eller någon annan tråd, inte gjord på choklad. Kakao och choklad är inte samma sak. Det är helt i sin ordning att kalla den kakaoboll men helt fel att kalla den chokladboll. Dock vore det bäst att totalförbjuda den (samt dess kusin dammsugaren).
  • Aspie
    sverker11 skrev 2013-05-20 22:57:46 följande:
    Den är, som jag tidigare påpekat i denna eller någon annan tråd, inte gjord på choklad. Kakao och choklad är inte samma sak. Det är helt i sin ordning att kalla den kakaoboll men helt fel att kalla den chokladboll. Dock vore det bäst att totalförbjuda den (samt dess kusin dammsugaren).
    Fast choklad baseras ju på kakao, så det hänger väl ändå ihop på något vis.
    Varför skulle den och dammsugaren förbjudas? 
  • vikingen

En negerboll är en negerboll o inget annat. Cool

• Ljushuvud

Jag är uppriktigt förvånad över att tråden ens får vara kvar! (Inte något problem för mig personligen dock!)

• Ljushuvud

Negerboll, Negerboll, Negerboll, Negerboll, Negerboll, Negerboll

Är det provocerande?

Kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle, kanelbulle...

Är DET provocerande?

• asta66
    bitte67 skrev 2013-05-19 20:42:38 följande:
    Men chokladboll är ett vidare begrepp och kan vara lite olika saker.
Svar på tråden Negerboll..