oOOo oOOo skrev 2013-05-25 17:25:12 följande:
Ingen aning hörru. Men vd har det med att bli kränkt att göra? Menar du att alla förbud är kränkande? Att jag som ibland tycker det är knas att inte få cykla mot rött skulle känna mig kränkt pga det?
Då har du nog fel. Jag skulle aldrig använda ett ord som jag antog skulle vara kränkande för någon mot densamme men jag tycker ändå att det är fånigt att känna sig kränkt av ordet. Själv använder jag inte ordet negerboll och känner inte det minsta behov av att göra det. Men jag hade kunnat starta en negerbollstråd för att belysa det fåniga i att bli kränkt av namnet på ett bakverk.
Aha, du tror att det finns ett förbud mot att säga negerboll. Ett förbud som du inte bryter mot, precis som du inte cyklar mor rött, fast du upplever detta förbud som lite "knas".
Själv cyklar jag till jobbet varje dag - och mot rött när jag kan göra detta utan att äventyra trafiksäkerheten.
Men angående kränkthet, hörru. Jag vet inte vad det är som gör att negerbollskramare blir så kränkta när de möter folk som inte kramar med.
Du tror visst att det handlar om cykling. Fan trot, skulle jag vilja påstå. Jag har levt ett helt halvt liv utan att någonsin fått några tvångstankar om att jag måste säga negerboll.