• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • alifewithoutme

Alla i min närhet har alltid sagt negerboll medan jag alltid, även när jag var liten, har sagt chokladboll. 
    Idag har betydelsen "neger" en annan innebörd än vad det hade då..

• Pingoo

Så löjligt. För mig har det alltid hetat negerboll och det är bara namnet på en god jävla boll. Jag tänker inte direkt på något annat än just själva kakan när jag säger negerboll. Finns väl viktigare saker att haka upp sig på än en gammal negerboll.

• Totoro

Får man inte säga kinapuffar heller då? Kinapuffar borde ju vara lika kränkande?

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • mycketsaft
    Totoro skrev 2013-08-18 03:06:42 följande:
    Får man inte säga kinapuffar heller då? Kinapuffar borde ju vara lika kränkande?

jag är full, det är kränkande
  • Totoro
    mycketsaft skrev 2013-08-18 03:09:08 följande:
    jag är full, det är kränkande

Full? Okej... men det är ju väldans debatt om detta med vad man får säga och inte. Det är tillåtet för mörkhyade att säga negrer till varandra men vi får inte säga det till dom. Det är tillåtet att kalla oss vitingar eller svennar vilket många mörkhyade brukar slänga ur sig under konflikter.
  • mycketsaft
    Totoro skrev 2013-08-18 03:28:59 följande:

Full? Okej... men det är ju väldans debatt om detta med vad man får säga och inte. Det är tillåtet för mörkhyade att säga negrer till varandra men vi får inte säga det till dom. Det är tillåtet att kalla oss vitingar eller svennar vilket många mörkhyade brukar slänga ur sig under konflikter.

jag kanske tycker att full är kränkande Gråter
  • Totoro
    mycketsaft skrev 2013-08-18 03:37:44 följande:
    jag kanske tycker att full är kränkande

Jamen då kanske jag tycker att dom som tycker att kinapuffar är ett kränkande ord är de som kränker. För tänk om kineser är stolta över de goda kinapuffarna. Så kommer de andra hippillihopp människor o säger att kinapuffar är kränkande. Men så tycker inte ens kineserna det. Utan det är de som inte är kineser som skapar kränkandet bara för dom inte har något bättre för sig. Som borde ta ett glas vin och leva livet och sluta leta en massa fel :)
  • mycketsaft
    Totoro skrev 2013-08-18 03:46:17 följande:

Jamen då kanske jag tycker att dom som tycker att kinapuffar är ett kränkande ord är de som kränker. För tänk om kineser är stolta över de goda kinapuffarna. Så kommer de andra hippillihopp människor o säger att kinapuffar är kränkande. Men så tycker inte ens kineserna det. Utan det är de som inte är kineser som skapar kränkandet bara för dom inte har något bättre för sig. Som borde ta ett glas vin och leva livet och sluta leta en massa fel :)

åhåhåhåhåh.. jag klarade inte ens av att läsa halva ditt inlägg. så illa ör det
  • mycketsaft
    Totoro skrev 2013-08-18 03:46:17 följande:

förresten är kinapuffar asegoda. Jag kan betala en 20a för å få nåra nu
Svar på tråden Negerboll..