Inlägg från: Totoro |Visa alla inlägg
  • Totoro

Negerboll..

Jag säger chokladboll. Men är uppvuxen med ordet negerboll då det står i gamla kokböcker. 
    Måste ibland tänka när jag står på ett konditori att jag absolut inte får använda ordet negerboll.
    Men något jag så länge har sagt har svårt att släppa.
    Men klart man försöker anpassa sig till det nya ordspråket.
    Vill ju inte såra någon. Dock tycker jag inte att man ska bli arg och starta konflikter om någon råkar säga negerboll.

Men jag tycker ordet neger borde inte användas av någon. Ska det inte få sägas av oss som är vita så borde inte de som är svarta och som tar illa upp säga det till varandra. För om det är ett så fult ord så borde det inte användas av någon. 

Fett eller bebis? Fett eller bebis? Bebis eller fett? Bebis eller fett? BEBIS!!!!!
  • Totoro

Får man inte säga kinapuffar heller då? Kinapuffar borde ju vara lika kränkande?

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Totoro
    mycketsaft skrev 2013-08-18 03:09:08 följande:
    jag är full, det är kränkande

Full? Okej... men det är ju väldans debatt om detta med vad man får säga och inte. Det är tillåtet för mörkhyade att säga negrer till varandra men vi får inte säga det till dom. Det är tillåtet att kalla oss vitingar eller svennar vilket många mörkhyade brukar slänga ur sig under konflikter.
  • Totoro
    mycketsaft skrev 2013-08-18 03:37:44 följande:
    jag kanske tycker att full är kränkande

Jamen då kanske jag tycker att dom som tycker att kinapuffar är ett kränkande ord är de som kränker. För tänk om kineser är stolta över de goda kinapuffarna. Så kommer de andra hippillihopp människor o säger att kinapuffar är kränkande. Men så tycker inte ens kineserna det. Utan det är de som inte är kineser som skapar kränkandet bara för dom inte har något bättre för sig. Som borde ta ett glas vin och leva livet och sluta leta en massa fel :)
  • Totoro
    mycketsaft skrev 2013-08-18 03:55:20 följande:
    åhåhåhåhåh.. jag klarade inte ens av att läsa halva ditt inlägg. så illa ör det

De va meningen att de skulle bli krångligt att läsa :D
Svar på tråden Negerboll..