• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • Ila

Smyger in lite försiktigt i den här tråden. Plussade i går och har BF i slutet av oktober. Det är ju tidigt än, men jag håller en tumme över att få hänga kvar här ända in i oktober. Är alldeles ny användare av Familjeliv och tycker än så länge att allt är lite snurrigt, men hoppas att det här landar där det ska. Glad

När bör man ringa MVC för inskrivning? Minns inte när första besöket var när jag väntade mitt första barn. 

• Nillann01
    EmiliaGK skrev 2013-03-05 14:43:57 följande:
    Ja det händer ju massa hela tiden där inne så jag hoppas oxå att det är nåt litet blodkärl som gått sönder. Bara det inte fortsätter nu så är det säkert inget att oroa sig för, sen läste jag att så länge man har symptom som illamående tex så ska det vara lugnt. Men man kan ju ändå aldrig va säker men... Hoppas allt är lugnt iaf!!

Tack ska ni ha!

Nej det är klart att man blir orolig och att tankarna skenar iväg...

Men man får försöka att tänka positivt även om det inte är lätt alla gånger å som du skriver att så läge man har symptom så är det igen fara :)
  • Nillann01
    Ila skrev 2013-03-05 17:06:41 följande:
    Smyger in lite försiktigt i den här tråden. Plussade i går och har BF i slutet av oktober. Det är ju tidigt än, men jag håller en tumme över att få hänga kvar här ända in i oktober. Är alldeles ny användare av Familjeliv och tycker än så länge att allt är lite snurrigt, men hoppas att det här landar där det ska.

När bör man ringa MVC för inskrivning? Minns inte när första besöket var när jag väntade mitt första barn. 

Grattis :)

Man kan ringa dom samma dag som man plussar för att få en tid för inskrivning :)
  • Nikita87

Josefinemandarin vad jobbigt med illamående, jag har inte känt av så mycket av det.
    Det är mest smärta i magen för min del. Hoppas illamåendet lugnar ner sig för dig 

• gullviva

Molsey skrev 2013-03-04 09:46:41 följande:
    Hej!

Hoppar också in, hoppas att det är ok. Har också BF i början på okt (typ 6:e, 7:e) och bor i Örebro. Jag och min sambo har ett barn tillsammans, en son född i oktober 2010.

Kul med en till Örebroare, har tidigare startat en annan "örebrotråd" med för de med bf i höst 2013.
    Jag har också bf 6 eller 7 okt!
    Molsey skrev 2013-03-04 18:02:42 följande:

Är det första barnet, Gullviva?
    Det är tredje barnet
  • EmiliaGK

Hej på er!
    Hur mår ni?
    Jag fick ta fram förra graviditetens mammabyxor idag. Är så uppblåst att andra byxor känns obehagligt. Minns att det syntes tidigt på mig även förra graviditeten men är man bara i v. 7 så vill man ju inte direkt berätta för alla att man är gravid!
    Försöker dölja det så gott det går men är inte så lätt att hålla in magen! :) Man ser ju lite småfet ut. Haha! Hoppas jag kan hålla mig från konstiga blickar och frågor några veckor till!

• enilorac81

EmiliaGK-jag har mått ganska illa fram tills nu, mår bättre sen några dagar (tack och lov). Jag har lyckats slänga en påse med kläder och däri låg mina gravbrallor, så segt! Jag använder fortfarande mina vanliga brallor men magen putar (är i vecka 9+5)

• Molsey
    gullviva skrev 2013-03-05 21:22:07 följande:

Kul med en till Örebroare, har tidigare startat en annan "örebrotråd" med för de med bf i höst 2013.
    Jag har också bf 6 eller 7 okt!
    Det är tredje barnet

Vad heter Örebrotråden? Tänkte kolla in där också. Glad
  • EmiliaGK

Då har jag fått tid på gyn vid 15 idag, har haft småblödningar i 3 dgr nu. Har även molande värk i mage och rygg. Får se vad dom säger och ser... Har ställt in mig på det värsta och hoppas på det bästa...

• LinnElin
    EmiliaGK skrev 2013-03-07 13:38:57 följande:
    Då har jag fått tid på gyn vid 15 idag, har haft småblödningar i 3 dgr nu. Har även molande värk i mage och rygg. Får se vad dom säger och ser... Har ställt in mig på det värsta och hoppas på det bästa...

Hoppas verkligen att allt är som det ska! Håller tummarna!
    (¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
Svar på tråden bf oktober 2013???