• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • idenfors
    enilorac81 skrev 2013-03-04 18:19:40 följande:
    På torsdag är det dags för inskrivning hos barnmorskan! Är det fler som redan varit på inskrivning?
    Jag var på inskrivning i Fredags! :D
  • Molsey

Jag var på inskrivning för en vecka sedan, hos samma barnmorska som jag hade med min son - det känns bra. Den 27:e mars fick vi tid för KUB.

Tycker att tiden går fortare den här gången, kommer ihåg när jag väntade min son att jag tyckte att tiden sniglade sig fram. Längtar dock till KUB-testet, vi har bestämt oss för att inte berätta för någon om graviditeten innan vi har sett att allt verkar vara ok med den lilla där inne (om det nu är någon där inne, men det får vi hoppas! Glad). Får se om magen går att dölja i några veckor till.

Har mått riktigt illa de senaste två veckorna (tror inte att jag gjorde det med sonen), så igår var jag på Apoteket och inhandlade Postafen och sådana där band som ska hjälpa mot illamående. Tog en tablett imorse och har banden på nu och tycker att jag mår lite bättre idag. Hoppas att det håller i sig!

• EmiliaGK

Blev riktigt nervös och nojig i morse efter att jag varit på toaletten och upptäckte bruna flytningar på pappret när jag torkade mig! Hade inte det så med dottern och blir skitnervös! Har läst runt lite och det verkar som att det är ganska normalt och ofarligt om det stannar vid att vara just sparsamma bruna flytningar....

Har någon av er varit med om detsamma? Hat även molande värk i magen och illamående som kommer och går..

Åh är så nojig!!!!

• enilorac81

EmiliaGK-vilken vecka är du i? Ring din BM och be att få göra ett VUL så kan du stilla din oro. Det är säkerligen inget, men alltid skönt att kolla upp det

• LinnElin

Jag längtar så mycket till 14:e mars då det är dags för VUL. Vill ju veta att det ser bra ut! Ska följa med syrran till Ullared nu i mars och risken för att jag kanske köper något till pyret är rätt stor.

Lillebror fick sitt andra barn i januari, syrran ska få sitt första barn i maj och jag ska få mitt andra i oktober. Rena babyboomen 2013 för vår familj! Skrattande

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • EmiliaGK

Jag är i v. 6+0. Det kom inte så mycket men efter att ha varit iväg ett par timmar nu så kom det en liten omgång till nu när jag kom hem. Det är inte mycket men litegrann. Har inte märkbart ont i magen utan bara lite växtvärk. Får se om det ger med sig nu närmsta dagarna annars får jag nog ringa....

• Nillann01
    EmiliaGK skrev 2013-03-05 14:09:47 följande:
    Jag är i v. 6+0. Det kom inte så mycket men efter att ha varit iväg ett par timmar nu så kom det en liten omgång till nu när jag kom hem. Det är inte mycket men litegrann. Har inte märkbart ont i magen utan bara lite växtvärk. Får se om det ger med sig nu närmsta dagarna annars får jag nog ringa....

Det är helt normalt med brunaktiga flytningar i början,är gammalt blod och blodkärl som kan spricka i livmodern eftersom allt ändra sig mm inne i magen.

Men är du orolig så ring din bm och be om ett vul för att stilla din oro.

Så länge det inte kommer färskt blod så är det ingen fara.

Så bruna/rosa flygningar är normalt i början.

Molvärk och mensvärk har jag med till och från visa dagar men allt ska töjas,livmodern ska flyttas mm i magen.

Själv är jag i vecka 7 (6+4) idag...

Hoppas det löser sig och att du snart stillat din oro som du har.

////kram
  • EmiliaGK

Ja det händer ju massa hela tiden där inne så jag hoppas oxå att det är nåt litet blodkärl som gått sönder. Bara det inte fortsätter nu så är det säkert inget att oroa sig för, sen läste jag att så länge man har symptom som illamående tex så ska det vara lugnt. Men man kan ju ändå aldrig va säker men... Hoppas allt är lugnt iaf!!

Tack ska ni ha!

Svar på tråden bf oktober 2013???