bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
Jag har varit på hälsosamtalet i morse och då frågade hon om jag var intresserad av KUB och sen bokade hon in allt gällande det direkt. Väldigt smidigt!
Ska på inskrivning om två veckor och då även lämna plodprov och dylikt, sen blir det ultraljud den 16 april. Hoppas att tiden går fort fort fort tills dess...!
Någon mer som är konstant hungrig? Skulle kunna äta hela tiden tror jag...! :)
Vägde in mig idag också, två kilo minde än när jag vägde in mig med sonen... har satt max 16 kilo i viktuppgång! Satte max 14 förra gången och det klarade jag att hålla så jag ska nog lyckas denna gången också!
Jag känner inte så mycket trötthet än, har snarare svårt att sova, vaknar mitt i natten och sen vrider och vänder de sista timmarna. Tradigt som attans... 8+2 idag!
Jag är 10+0 idag och måste säga att det är ju lite fördel att brösten svullnar lite. En annan har ju inte så mycket från början. Minns dock att de kan bli riktiga ballonger längre fram så det klart att då kanske det märks. Mår inte riktigt lika illa längre vilket är skönt men kan ju sitta och goffa i mig för jämnan. Blir sjukt hungrig med 2 timmars mellan rum. Käkade lunch för den timme sen och nu sitter jag och äter chips! Jag går upp så mycket min kropp behöver så jag sätter inte några gränser. Det blir bara onödig press på mig själv.
Jag är också hungrig hela tiden! Med dottern gick jag inte upp ett enda kilo, men har en känsla av att det inte kommer att bli så denna graviditet med tanke på min ständiga hunger. Eftersom att jag redan är lite rund så fick jag rådet av min BM att inte gå upp något, vilket jag lyckades med. Jag var inte så här hungrig med dottern.
Jag ska inte på inskrivning förrän 4:e april och kommer då att vara i v 10 så då borde det väl gå att höra om man kan få en tid för KUB? Eller blir det för sent? Jag vet att man inte ska fråga om en dams ålder, men hur gamla är ni? Av vilken orsak vill ni göra KUB?
Jag vet att man inte ska fråga om en dams ålder, men hur gamla är ni? Av vilken orsak vill ni göra KUB?
är född -80, konstant hungrig och mycket tröttare än vad jag minns att jag var när jag väntade sonen. Vill mest göra KUB för att få se att det faktiskt är en liten parvel därinne och för att få möjligheten att avsluta det hela så tidigt som möjligt om det skulle vara något väldigt allvarligt fel.
Jag är 35 i år så det är därför vi vill göra KUB testet. Vi gjorde inte det förra gången.
Hur mycket kan man sova egentligen? Somnade när jag "nattade" dottern igår (läs: läste saga för dottern), vaknade av sambon en timme senare. Stängde av datorn och gick till sängs igen. Tröttmössa de lux! Och hur ont i huvudet kan man ha? Går det aldrig över? Och hur mycket kan man äta innan man spricker? Jag tycker jag äter mest hela tiden. Äpplen, bananer, frukost, lunch, middag, skorpor osv.
Hej är ny här på familjeliv och vet inte ännu helt hur sidan fungerar men har hittat till er grupp iaf kul!
Har bf ca 11 okt.
Har mått bra, frånsett en månads förkylning/ influensa. Hungrig hela tiden på olika grejer men tänker inte så jätte mycket på att jag skulle äta för mycket, utan äter ändå rätt så nyttigt fast ofta och endel godis hehe.
Just nu frustrerad över spökveckor, men snart börjar väl barnet kännas där inne. Oron över att det skulle hänt något är överhängande. Men men ska tänka positivt