bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
Så trött, så trött! Sambon jobbar kväll den här veckan så vila en stund efter jobbet är inte att tänka på. Mitt illamående blir värre och värre. Usch.
Vi har fått en bröllopsinbjudan till sambons kusin. Hur kul som helst! Dock är klädkoden smoking. Jag kommer se ut som en flodhäst i aftonklänning. Dessutom har jag ingen aning om hur stor jag kommer att vara om tre månader så att köpa en klänning redan nu är inget val. Känner lite smått panik över det här. Hade de varit någon annan klädkod hade jag panikshoppat något samma vecka men en aftonklänning i rätt storlek växer knappast på träd. Tips/råd någon?
Linnelin- kan du inte hyra klänning? De måste ju kunna anpassa efter din mage?
Hej på er!
Igår började jag blöda igen samtidigt som jag fick mensvärk-liknande smärtor som tilltog allt mer och ju längre tiden gick desto mer blod med klumpar kom ut. Var på KK igårkväll där missfall konstaterades.
Känner mig helt tom men tackar Gud för att jag har min älskade lilla flicka hemma som livar upp tillvaron.
Lycka till nu allihop med era graviditeter! Hoppas allt går bra!
EmiliaGK- åh vad ledsamt att höra, massa styrkekramar till dig!!
Nu har jag varit på två VUL. Ett i tisdags pga olidlig smärta i magen (förmodligen ett muskelfäste som bråkar), där sa de att jag endast var i v 6 (5+4), vilket jag tvivlade starkt på eftersom att jag plusade för tre veckor sedan. Idag hos min vanliga gyn (världens coolaste farbror) så fick han det till var 7 fullgångna veckor iaf. Det låter mer troligt i mina öron. Enligt min beräkning blev det till samma dag som sambon friade, lite häftigt! Hjärtat pickade på och allt såg bra ut. Så istället för 25 oktober trodde han på månadsskiftet oktober/november men jag hänger kvar här ändå och hoppas att det är ok.
Hur mår ni? Ni som mått illa, börjar det blir bättre?
LinnElin- skönt att höra att VUL gick bra!
Jag mår äntligen mycket bättre efter att ha mått illa ganska länge. Är ganska trött på kvällarna, men då är det bara att gå och lägga sig tidigt!
Jag ska på kub den 25:e mars, efter det ska jag berätta för min chef att jag inte kommer tillbaka i augusti (är fortfarande mammaledig med min 8 månaders son). Håller tummar och tår att allt ser bra ut!
Linn-Elin: skönt att höra att allt såg bra ut :)
Enilorac81: härligt att höra att du mår bättre med illamåendet.
Spännande med kub test :)
Hm mitt illamående har tilltagit och jag har börjat spy på morgonen den senaste veckan å har kraftigt illamående hela tiden så inte så lätt att bita ihop när man har en livlig 3,5åring som inte förstår varför mamma ute orkar leka å busa så mycket.
Varit på akut Gyn med pga ont i magen ,gjort vul men allt såg bra ut å hjärtat tickade på så fint.
Visar sig att jag fått ont i muskelfästena/ligamenten,ajajaj...
Går in i vecka 9 imån så nu hoppas jag att illamåendet lugnar sig snart...
Sen är man sjukt trött å somnar lätt i soffan på kvällarna ;) ha ha