bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
Jag har sådan fruktansvärd huvudvärk! Förra söndagen låg jag däckad, i lördags kväll fick jag ont igen och hade så ont att kräkningarna inte var långt borta. Vaknade igår morse med huvudvärk, hade ont hela dagen. Imorse vaknade jag utan huvudvärk med efter ett par timmar här på jobbet så fick jag ont igen. Jag brukar inte ha ont i huvudet speciellt ofta och det är ingen idé att äta Alvedon för det hjälper inte. Någon mer som har en jävulsk huvudvärk?
Var du till husläkaren eller någon annan läkare?
Hej,
måste bara skriva av mig, är nu inne i vecka 9. är så himla orolig för att få missfall.
och förra veckan fick jag lite ljusbrunt (1mm max) i mina vanliga flytningar (ursäkta frispråkligheten), det hände 1g/kväll i kanske 3 kvällar. och idag var där pytte, pytte ljusrosa...
suck! springer på toa 25ggr, för att jag är orolig för blödningar och missfall. man förknippar ju gärna andra färger än genomskinligt med missfall.
för övrigt kan jag knappt dölja magen numera. den står rätt ut. och illamående jämnt nästan. bara lite svagt dock. trött så jag håller på att smälla av.
Hoppas ni andra har det bra :)
/Mia
Vart bokar man KUB? Ringer man bara till sin BM eller ska man vända sig till sjukhuset?
Var du till husläkaren eller någon annan läkare?
Har frågat om min mage syns, fick höra att jag lika gärna kunde vara fet, iaf om man inte känner mig är det inte uppenbart. Är mycket nöjd med det svaret även om jag berättat för vem som helst när rätt tillfälle kommit upp ;)
Gick in i vecka 10+0 igår, känns härligt och jag mår sällan illa nuförtiden, är bara supertrött och ska vara på jobbet och ha föräldramöte fram till 20.30, är tidigast hemma tillstrax efter 21 om jag får gå 5 min tidigare! Kommer vara helt död imorgon på mördarpasset 8.30-17
v 9+4 idag med 3:e barnet och jag har nog fått lägga om garderoben för att dölja magen.... Vi har inte ens berättat åt våra föräldrar så det gäller att ligga lågt! Med första barnet syntes det inget annat än jämntjock svullnad över hela kroppen fram till v 16, med andra barnet kom magen runt v 14 och nu är jag som sagt utrustad med ordentlig putmage redan i v 10. Har under första 5-7 veckorna av alla graviditeter gått upp närmare 5 kilo i bara vatten, i slutändan av graviditeterna har totala viktökningen ändå inte legat på mer än 10kg. Men det är ju mysigt att känna sig som en svullen flodhäst..
Bor i Finland och här görs ultraljudet och blodprovet som rutin på alla, de som visar förhöjd risk får göra fostervattenprov om de vill.
Vart bokar man KUB? Ringer man bara till sin BM eller ska man vända sig till sjukhuset?