• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • LinnElin

Hej,
    Hoppar in här och hoppas att det är ok. :) Plussade i fredags. Väldigt välkommet men rätt omtumlande. Hade ont i brösten i för två veckor sedan, fick lite blodblandad flytning i förra veckan och trodde att det var mensen som hade lite tuppjuck. Fick även ont på samma ställe i på utsidan av magen som jag hade när jag var gravid med dottern. I fredags kände jag ett illamående och berättade för sambon. Eftersom att vi var bortbjudna på middag på lördagen där det skulle serveras vin till maten så ville jag vara på den säkra sidan. Gjorde ett test och jag var övertygad om att det skulle vara negativt men det blev positivt. Enligt senaste mensen så är BF 25/10-13.

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-02-25 12:33:12 följande:
    Hej,

Hoppar in här och hoppas att det är ok. :) Plussade i fredags. Väldigt välkommet men rätt omtumlande. Hade ont i brösten i för två veckor sedan, fick lite blodblandad flytning i förra veckan och trodde att det var mensen som hade lite tuppjuck. Fick även ont på samma ställe i på utsidan av magen som jag hade när jag var gravid med dottern. I fredags kände jag ett illamående och berättade för sambon. Eftersom att vi var bortbjudna på middag på lördagen där det skulle serveras vin till maten så ville jag vara på den säkra sidan. Gjorde ett test och jag var övertygad om att det skulle vara negativt men det blev positivt. Enligt senaste mensen så är BF 25/10-13.

Grattis :)

Är det första barnet?

Jag har bf 24/10-13 enligt min senaste mens....
  • Nillann01
    Evli3 skrev 2013-02-24 19:35:32 följande:
    Jag fick precis reda på att vi väntar andra barnen, v.6+2 i dag...

Känner INGET mer än lite hjärtklappning, men avslutade nyss en långvarig vinterkräksjuka, så tror den har förvillat mig...

Denna var inte planerad men välkommen, lillen är 10,5 månad, shit, hur är det att ha så tajt mellan barnen?

Orkar man vara gravid med en liten?

Börjar jobba på fredag igen och hinner ju knappt tillbaka innan man ska rapportera att "hoppsan ska visst va mammaledig igen om några månader" iiiiiiii känns sådär!

Många som ska ha sin 2:a?

Någon från Göteborgstrakten? 

Väntar med barn nr 2 men när denna kommer om allt går som det ska då kommer den 1 månad innan min dottet fyller 4...

Du kommer att klara det,man klarar mer än vad man tror,samtidigt roligt för syskonen att det inte är så långt mellan dom,på något sett så får dom mer nytta av varandra...

Så kämpa på,detta kommer du klara...

Men vad säger sambon?
  • Nillann01
    LivetSomSofia skrev 2013-02-23 22:02:28 följande:
    Fast på mig syns de! Kan ju faktiskt vara olika på alla!

Ja det är väldigt olika det där från person till person men det syns på mig med!
  • LinnElin
    Nillann01 skrev 2013-02-25 13:03:30 följande:

Grattis :)
    Är det första barnet?
    Jag har bf 24/10-13 enligt min senaste mens....
    Det blir andra barnet. Har en dotter, född januari 2010.
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-02-25 13:36:53 följande:
    Det blir andra barnet. Har en dotter, född januari 2010.

Okej,väntar med andra barnet.

Har en dotter född november 2009 :)
  • LinnElin
    Nillann01 skrev 2013-02-25 13:55:07 följande:

Okej,väntar med andra barnet.
    Har en dotter född november 2009 :)

Aha, det var ju rätt lika! Glad 

Det kanske ni har diskuterat tidigare men hur länge har ni tänkt att vänta med att berätta nyheten för familj, vänner och på jobb? Sambon vill vänta till v 12 med att berätta för sin familj och jag har väl tänkt samma sak, bortsett från några utvalda som jag umgås väldigt frekvent med. Dock fyller jag 30 snart och då blir det lite festligheter... Jag vet redan vilka som kommer att kunna lista ut det då men jag vet även att de håller tyst om det.
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-02-25 14:10:25 följande:
    Aha, det var ju rätt lika!  

Det kanske ni har diskuterat tidigare men hur länge har ni tänkt att vänta med att berätta nyheten för familj, vänner och på jobb? Sambon vill vänta till v 12 med att berätta för sin familj och jag har väl tänkt samma sak, bortsett från några utvalda som jag umgås väldigt frekvent med. Dock fyller jag 30 snart och då blir det lite festligheter... Jag vet redan vilka som kommer att kunna lista ut det då men jag vet även att de håller tyst om det.

Ja det är det

Jag har bara berättat det för min mamma å min närmsta vän som jag umgås mycket med men känner att jag inte vill säga det till fler förrens vecka 12.

Även killen är överrens om att vänta till vecka 12 innan vi berättar det för någon.

Så några veckor till får man snällt vänta ha ha
  • Evli3
    Nillann01 skrev 2013-02-25 13:05:44 följande:

Väntar med barn nr 2 men när denna kommer om allt går som det ska då kommer den 1 månad innan min dottet fyller 4...

Du kommer att klara det,man klarar mer än vad man tror,samtidigt roligt för syskonen att det inte är så långt mellan dom,på något sett så får dom mer nytta av varandra...

Så kämpa på,detta kommer du klara...
    Men vad säger sambon?
    Tack :)
    Har hunnit smälta det mer nu, det känns bra :)
    Min lille sover hela nätterna och vi har bra styr på dagarna så det ska nog gå bra...
    Funderar mest på om man kan vara hemma med två, eller om jag ska låta lilleman börja dagis i höst redan, tänkte väntat till jan 2014.

Sambon är jätte glad, så det är inga problem ;) 
Svar på tråden bf oktober 2013???