Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

bf oktober 2013???

Hej,
    Hoppar in här och hoppas att det är ok. :) Plussade i fredags. Väldigt välkommet men rätt omtumlande. Hade ont i brösten i för två veckor sedan, fick lite blodblandad flytning i förra veckan och trodde att det var mensen som hade lite tuppjuck. Fick även ont på samma ställe i på utsidan av magen som jag hade när jag var gravid med dottern. I fredags kände jag ett illamående och berättade för sambon. Eftersom att vi var bortbjudna på middag på lördagen där det skulle serveras vin till maten så ville jag vara på den säkra sidan. Gjorde ett test och jag var övertygad om att det skulle vara negativt men det blev positivt. Enligt senaste mensen så är BF 25/10-13.

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • LinnElin
    Nillann01 skrev 2013-02-25 13:03:30 följande:

Grattis :)
    Är det första barnet?
    Jag har bf 24/10-13 enligt min senaste mens....
    Det blir andra barnet. Har en dotter, född januari 2010.
  • LinnElin
    Nillann01 skrev 2013-02-25 13:55:07 följande:

Okej,väntar med andra barnet.
    Har en dotter född november 2009 :)

Aha, det var ju rätt lika! Glad 

Det kanske ni har diskuterat tidigare men hur länge har ni tänkt att vänta med att berätta nyheten för familj, vänner och på jobb? Sambon vill vänta till v 12 med att berätta för sin familj och jag har väl tänkt samma sak, bortsett från några utvalda som jag umgås väldigt frekvent med. Dock fyller jag 30 snart och då blir det lite festligheter... Jag vet redan vilka som kommer att kunna lista ut det då men jag vet även att de håller tyst om det.
  • LinnElin

Ringde och bokade tid för inskrivning idag. 4:e april är det dags. Blir samma underbara barnmorska som jag gick hos när jag väntade dottern på en privat klinik. Hon bokade in mig på ett vul den 14:e mars hos en av deras  läkare oxå. Längtar som en tok! Sambon blev eld och lågor (hans första barn) och vill absolut följa med på allt.  

• LinnElin

Jag mår illa på eftermiddagarna och kvällarna. Men om jag äter något så brukar det gå över. Har molande värk i magen. Tycker ändå att jag mår relativt bra, vilket jag är glad för. Har en väldigt aktiv dotter så jag har inte tid att ligga på sofflocket då sambon jobbar kväll varannan vecka.

Såg att några diskuterade vagn tidigare i tråden... Kanske alldeles för tidigt men vi kände oss lite tvungna att slå till. Vi hittade en liggdel i väldigt fint skick som passar till dotterns vagn för en spottstyver. Så nu står den på vinden och väntar på den pyret. Har varit toknöjd med dotterns vagn så vi använder den igen. Tur att jag aldrig sålde den, vilket jag tänkte göra.

• LinnElin

Under veckan som gått har jag mått illa på eftermiddagarna lagom till det är dags att gå hem från jobbet. Sambon käkade Pringles Sourcream i början av veckan och det vände sig i magen på mig av lukten. I vanliga fall älskar jag den smaken men inte nu. Rynkar på näsan Både igår och idag har vi haft fullspäckat schema, vilket har sugit musten ur mig. Jag som i vanliga fall kör på i 110 jämt. Så det har blivit till att vila en timme både igår och idag på eftermiddagen. Rätt skönt faktiskt. Flört Men annars mår jag rätt bra. Ungefär som när jag väntade dottern.

Jag längtar verkligen tills det är dags att berätta för våra familjer. Seeega veckor!

Syns det på någon av er att ni är gravida än? Med andra barnet brukar det kunna synas tidigare än med första. På mig syns det inte.

• LinnElin

Jag längtar så mycket till 14:e mars då det är dags för VUL. Vill ju veta att det ser bra ut! Ska följa med syrran till Ullared nu i mars och risken för att jag kanske köper något till pyret är rätt stor.

Lillebror fick sitt andra barn i januari, syrran ska få sitt första barn i maj och jag ska få mitt andra i oktober. Rena babyboomen 2013 för vår familj! Skrattande

• LinnElin
    EmiliaGK skrev 2013-03-07 13:38:57 följande:
    Då har jag fått tid på gyn vid 15 idag, har haft småblödningar i 3 dgr nu. Har även molande värk i mage och rygg. Får se vad dom säger och ser... Har ställt in mig på det värsta och hoppas på det bästa...

Hoppas verkligen att allt är som det ska! Håller tummarna!
  • LinnElin

Så trött, så trött! Sambon jobbar kväll den här veckan så vila en stund efter jobbet är inte att tänka på. Mitt illamående blir värre och värre. Usch.

Vi har fått en bröllopsinbjudan till sambons kusin. Hur kul som helst! Dock är klädkoden smoking. Jag kommer se ut som en flodhäst i aftonklänning. Dessutom har jag ingen aning om hur stor jag kommer att vara om tre månader så att köpa en klänning redan nu är inget val. Känner lite smått panik över det här. Hade de varit någon annan klädkod hade jag panikshoppat något samma vecka men en aftonklänning i rätt storlek växer knappast på träd. Gråter Tips/råd någon?

• LinnElin
    EmiliaGK skrev 2013-03-12 07:16:28 följande:
    Hej på er!
    Igår började jag blöda igen samtidigt som jag fick mensvärk-liknande smärtor som tilltog allt mer och ju längre tiden gick desto mer blod med klumpar kom ut. Var på KK igårkväll där missfall konstaterades.
    Känner mig helt tom men tackar Gud för att jag har min älskade lilla flicka hemma som livar upp tillvaron.

Lycka till nu allihop med era graviditeter! Hoppas allt går bra!

Massa kramar till dig!
Svar på tråden bf oktober 2013???