Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

bf oktober 2013???

Vad har ni tänkt att ha för vagn till era småttingar? Min stora tjej kommer ju vara 3 år och 9 månader så någon syskonvagn är inte nödvändigt för våran del. Hon har inte suttit i vagn sedan i somras. Jag har kvar vagnen jag köpte till henne när hon började med sittvagn och haft faktiskt köpt en liggdel till den men jag börjar tveka lite grann. Det är en Brio Sing. Jag var väldigt nöjd med den när dottern använde den men jag funderar på om den är så bra som liggvagn. Väldigt lite stötdämpning... Svängbara framhjul är ett måste för mig då jag har en handledsskada som gör sig påmind om jag måste kuska runt på en vagn med fasta hjul. 

Någon som har koll på Emmaljunga Nitro, Teutonia Fun, Teutonia Cosmo, Teutonia BeYou, Teutonia Mistral S, Crescent Diva, BabyTravel Milano? Är fjädringen lika kass på dessa vagnar? Någon som har någon vagn att rekommendera?   

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • LinnElin

Hur går det för er tjejer? Mitt illamående har börjat släppa lite grann. *jippie* Men hormonerna är inte att leka med... Lider nästan med min sambo som måste stå ut med mig.

Igår morse blev min lillasyster mamma, ut kom en liten pojke efter en väldigt jobbig förlossning. Var upp till BB och hälsade på igår eftermiddag och bebissuget blev ännu större. Han är så otroligt fin! Han gnydde lite när tjejkusinerna (min dotter och brorsans äldsta) ville klappa på honom men när stolta moster tog upp honom blev han knäpptyst och kikade på mig. I vår släkt har vi bara fått tjejer som förstfödda men nu äntligen kom en liten pojk. Vi är totalt 14 tjejer födda i släkten och endast 5 pojkar. Killarna har det inte lätt... Flört 

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • LinnElin

Jag har inte känt något alls de senaste veckorna och illamåendet har avtagit lite grann. Magen har heller inte vuxit något så jag kände mig lite orolig. Ringde min BM igår och fick komma två timmar senare för att lyssna efter hjärtat. Hon kände och klämde lite på magen och hon kunde konstatera att livmodern har iaf växt. Hon fick leta en stund med sedan hittade hon det lilla livet. 156 slag i minuten. Känns lite lugnare nu. 2 veckor kvar till RUL. Tiden går ju SÅ långsamt!

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin
    TessTessan skrev 2013-05-14 20:28:33 följande:
    Linnelin vilken vecka är du i?

Är i v 17 nu.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Tanken var att använda vagnen jag hade till dottern. En Brio Sing. Jag måste ha svängbara hjul eftersom att jag har en handled om är trasig. Jag bad sambon kolla fjädringen på den sist han var upp på vinden och han tyckte att den var bra. Igår var jag tvungen att gå upp och passade på att dubbelkolla. Fjädringen var obefintlig. Frågade honom om han verkligen hade kollat och det hade han minsann. Visade honom att det var handtaget som glappade och att det inte var någon fjädring. Ja, jag är den med koll av oss två. Han kan datorer, jag kan bilar och andra mekaniska/tekniska prylar... Så vi får se hur det blir med vagnen.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Jag hade singen till dottern men endast som sittvagn och den funkade super som det (stadsbo). Men som liggvagn är jag lite tveksam. Vi får testa helt enkelt och är jag inte nöjd så får sambon köpa ny vagn. Flört

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Jag vill ta reda på könet, för sambon kvittar det. Mitt största problem är namn till bebisen och jag tror att det skulle underlätta lite om vi vet vad det blir.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Känner ni av rörelser nu? Jag tyckte jag kände rätt tidigt i graviditeten, typ v 13 men de senaste veckorna har jag inte känt någon alls, Är i v 19 nu. Har varit hos BM två gånger och hjärtat pickar på som det ska iaf. Imorgon blir det äntligen RUL!

Idag har jag varit hos sjukgymnasten som har konstaterat att jag har foglossning. Kanske därför det strålar ner i benet så att jag knappt kan gå emellanåt... Ska testa TENS, hon vill vänta med akupunktur eftersom att effekten brukar kunna avta efter typ 10 ggr. Någon som har testat TENS?

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Å då var RUL avklarat. Den lille rackaren sprattlade och hade sig. Allt såg bra ut. Blev flyttad 5 dagar till 30/10. Moderkakan ligger i framvägg vilket förmodligen är orsaken till att jag inte känner något än. Hon som utförde ultraljudet sa att hon såg tre vita streck så hon tippade på att det är en flicka. Vi har dock pratat om att boka tid hos en privat klinik om några veckor för att förhoppningsvis få en lite säkrare uppgift. 

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Streptokock B låter inte som någon höjdare! iMHotEP, hur gick det med dottern? Blev hon dålig?

Nu har vi äntligen flyttat och vi trivs så bra! Jag älskar nya lägenheten! Snart dags att börja inhandla lite bebissaker oxå. Lite har vi köpt men har inte velat köpa allt för mycket innan flytten. Hur lång har ni kommit i inhandling?

Linnéa 100107, BF 131025
Svar på tråden bf oktober 2013???