• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Gung Ho

Oberoende om det gäller barn eller toastolar.. Har du avtalet skriftligt? Om inte lär det bli svårt att bevisa ert avtal. Antar också att även det muntliga 'avtalet' var ganska ospecifikt.
    Din jurist vill blåsa dig på pengar om hen vill driva detta. Se till att du får underhållet och gå vidare..
    Gäller det arbetsbördan får du hoppas du hittar ngn ny som vill vara 'pappa'. Skulle jag träffa ngn ny skulle det vara ngn med barn, fanns det ingen pappa i bilden skulle jag gärna ta till mig det.. (inte för att jag är på marknaden).

• K med lilla E

"Vi kom överens om att skaffa barn tillsammans och dela på ansvaret. Det är inte en överenskommelse man bara kan bryta för att man känner för det."

Tyvärr så kan man det.. Du är ute på tunn is när du inte släpper det här. Du har pengar nu så att ni klarar er, men efter den här stämningsresan så kommer du att vara hur utblottad som helst. VARFÖR tror du så på att den här juristen ska ro iland detta åt dig? Hade man kunnat göra så som du tänkt dig, att stämma för avtalsbrott i sådana här fall så skulle nog någon annan ha kommit på det för länge sen och det hade varit hur vanligt som helst. Eller vad tror du?

• wmtd1987

Hur fan har man hjärta o vilja "skyffla" över sitt egna barn på någon som inte vill ha de?? Va tror du?? Att rätten ska tvinga pappan till umgänge?? Han vill inte helt enkelt DEAL WITH IT!! Hur tror du barnet skulle må o vara oss någon som inte vill ha barnet där??

• K med lilla E

VIlken halva skulle du helst vilja ha TS? Över eller underdelen?

• wmtd1987
    K med lilla E skrev 2013-01-15 21:02:25 följande:
    VIlken halva skulle du helst vilja ha TS? Över eller underdelen?
    Överdelen är väl lättast då spar hon tid o pengar på blöjbytena? 
  • Anonym (TS)
    Ramborg skrev 2013-01-15 20:50:38 följande:
    Jo, det är det tyvärr. Ungefär som löftena man ger varann när man gifter sig.
    42.

Men det är ju ändå skillnad på äktenskapslöften och överenskommelse om att skaffa barn tillsammans?
  • wmtd1987
    wmtd1987 skrev 2013-01-15 21:04:06 följande:
    Överdelen är väl lättast då spar hon tid o pengar på blöjbytena? 
    Sorry kunde inte låta bli så otroligt synd om barnet men ts resonemang e ju bara så tvistat så kan man va annat än ironiskt?? De måste ju vara en blufftråd eller finns de verkligen så pantade människor??
  • wmtd1987
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 21:05:32 följande:

Men det är ju ändå skillnad på äktenskapslöften och överenskommelse om att skaffa barn tillsammans?
    Ett barn är ömtåligare än en partner? Seriöst vem tror du lider mest av att pappan sa upp kontakten du eller barnet??
  • Anonym (TS)
    wmtd1987 skrev 2013-01-15 21:07:01 följande:
    Ett barn är ömtåligare än en partner? Seriöst vem tror du lider mest av att pappan sa upp kontakten du eller barnet??

Såklart lider barnet mest av att "pappan" dragit.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!