• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Smartie
    Servilia skrev 2013-01-11 20:40:45 följande:
    Jo, om vi ska snacka åldrande så är rökningen den allra största faktorn när det gäller åldrande. Därefter kommer solariesolande. Fetma är inte heller bra, för lyckas personen går ned det så lägger sig överskottshuden i valkar och rynkor. Motion är viktigt för att hålla sig spänstig och behålla flåstet... och så vidare.

Men jag har träffat väldigt många människor från väldigt många folkslag i mitt liv, och även generellt så tycker jag att det är så att de afrikanska, arabiska och asiatiska folken åldras fortare. 
    När det gäller många asiater håller jag inte med. Har träffat thailändska och koreanska kvinnor som nästan ser ut som tonåringar, trots att de är 30-40 år. Det kan man knappast säga om de flesta svenskor.

Men jämfört med sydeuropéer och Mena-folk stämmer det absolut. Kanske för att de är mörkare och "grövre" på nåt sätt? Dessutom röker många som skorstenar där, särskilt männen. Det är inte ovanligt att 40-45-åringar ser ut som 60, med svenskars mått mätt.
  • matzzon31

Alla åldras olika fort. Beror inte på hudfärg. Tror dock svarta åldras minst av vad jag sett, men det är att generalisera. Har också en kollega som är 52 år från Turkiet och hon ser inte ut att vara över 40. 

Att folk ens går på denna tråden. Antingen är det en SD:are som skriver eller en av hennes kompisar som använder hennes bild för att trolla.

• Namine
    Servilia skrev 2013-01-11 20:21:12 följande:

Menar du att deras näsor är opererade, alltså..? För jag har faktiskt lagt märke till att perser ofta har vackra näsor. Men de är konstgjorda alltså..? Hur ser den ut annars - som hos judar o araber..?
    haha ja jag har ju inge statistik på det men har sett att iran i alla fall är bäst i världen på att operera dom så det borde väl tala för något, eller?
  • Smartie
    matzzon31 skrev 2013-01-11 20:50:41 följande:
    Alla åldras olika fort. Beror inte på hudfärg. Tror dock svarta åldras minst av vad jag sett, men det är att generalisera. Har också en kollega som är 52 år från Turkiet och hon ser inte ut att vara över 40. 

Att folk ens går på denna tråden. Antingen är det en SD:are som skriver eller en av hennes kompisar som använder hennes bild för att trolla.
    Nej, det beror inte på hudfärg, men gener spelar in. Vilket kan ge olika (generella) utslag hos olika befolkningar.
    Gener OCH livsstil är det mest avgörande.

Inte säkert att TS trollar, även om man önskar att det vore så. 
  • Hoppentoss
    matzzon31 skrev 2013-01-11 20:50:41 följande:

Så du menar att det inte finns korkade Periska kvinnor?  ;-D
  • matzzon31
    Smartie skrev 2013-01-11 20:53:11 följande:
    Nej, det beror inte på hudfärg, men gener spelar in. Vilket kan ge olika (generella) utslag hos olika befolkningar.
    Gener OCH livsstil är det mest avgörande.

Inte säkert att TS trollar, även om man önskar att det vore så. 
    Precis det är det som spelar roll. 
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:53:27 följande:

Så du menar att det inte finns korkade Periska kvinnor?  ;-D
    Klart att det finns korkade persiska kvinnor. Lika mycket som det finns korkade människor rent allmänt. Det är ju det som är problemet som separerar oss alla. När man blir så stolt över var man kommer ifrån och börjar tro att det är något speciellt. Det är ju barnsligt bara. Det är av ren slump man är från Iran eller Sverige. Det är ingen prestation eller skicklighet. Alla borde bara se sig som människor istället. 

• matzzon31

Tror fortfarande hon eller han trollar. De flesta inlägg är rätt ''taktiska'' för att skapa en provocerande debatt. 

• Emma 89
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 

Jag känner mååånga iranietjejer/kvinnor som ligger runt helt galet mycket. Har en arbetskamrat med 4 barn, bor med sin exman och har nya pojkvänner varje vecka i princip.

I min mans hemland smyger tjejerna ut på nattklubbar och beter sig värre än turisttjejerna. Tjejer som känt min man sedan skolan flörtar hejvilt med honom framför mig och sedan kollar snett på mig.

Så nej, ni mellanönsterntjejer är långt ifrån så fina som du säger. Skillnaden är väl kanske att svenska tjejer pratar öppet om vem de legat med.
  • sols83
    Servilia skrev 2013-01-11 20:19:23 följande:
    Fast nu börjar JAG bli irriterad på dig. Om alla de fula svenska kvinnor du har omkring dig stör ditt estetiska sinne så mycket, så kanske du ska flytta tillbaka dit du kommer ifrån..?

• Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-11 18:11:26 följande:
    Självklart vet han det, och jag vet om hans förflutna liv...inget vi pratar mer om så att säga, men nu är jag hans och han är min, vi tänker inte ens på annat.. allt fokus är nu på varandra samt på barnet som kommer Glad Min man vet vad som hände och han sa till mig att jag ska slänga ut alla falska personer eller s.k vänner ur mitt liv.. och han har helt rätt i det. Han låter inte ens främmande killar titta på mig ute det har hänt många gånger speciellt under sommaren så fick jag alltid äckliga perversa blickar och min man frågade vad dom glodde på högt så att alla skulle höra och då sluta dom o glo.. riktigt sliskigt, obs både svenska killar och män i alla åldrar samt utlänningar. Inte bara jag utan alla mina tjej kompisar får dessa sjukt äckliga blickar på sig ute av killar och män.. men inte vårt fel att vi är Perser(vackra och exotiska)Hjärta Jag skulle aldrig tänka mig vara något annat än just Pers/iranie. Nu kommer säkert många ta åt sig men det är min åsikt och alla har rätt till sina egna åsikter samt tankar.
    Tack själv har jag fått perversa blickar av din sort. och sluta höj dig själv till någon slags gudinna. Jag skulle aldrig tänka mig att vara något annat än en arier,och att alla vill se ut som ni. Dream on babe....du måste verkligen komma ner på planeten jorden. 

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..