• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:53:02 följande:

jag sa inte alla svenska tjejer, jag sa manga som gick i samma klass som jag, vi var bara 2 utlandska tjejer, resten svenska
    Det FINNS svenska (och andra) tjejer som förlorar oskulden redan vid 12-13 år. Men MYCKET är nog tomt snack och överdrifter också. Många tjejer i den åldern (liksom killar) snackar mycket, är osäkra på sig själva, står i gränslandet mellan barn och vuxen, vill vara som kompisarna etc.

Hävdar många att de har förlorat oskulden redan i mellanstadiet eller början av högstadiet - räkna med att minst hälften ljuger. Statistiskt stämmer det inte heller, medianåldern för första samlaget ligger på 16-17 år. Det betyder att en del bara är 13-14 år, men lika många är runt 20.

Detsamma gäller tjejer med utländskt påbrå från sk "kyskhetskulturer". De är inte alltid oskuld eller så "kyska" som deras ursprungskultur föreskriver. Många har analsex och / eller oralsex innan äktenskapet etc. Många lever också mer "svenskt", eller som TS. Dvs ligger inte nödvändigtvis med "allt och alla" (det gör inte de flesta svenskar heller) men har någon eller några relationer innan de stadgar sig. Spannet är stort, vissa lever väldigt traditionellt och gifter sig tidigt, andra inte. De allt vanligare hederskonflikterna - som ibland urartar i våld och t om mord - har ju också sina rötter i detta. Barnen vill leva som svenskar, eller välja själva. Släkten tillåter det inte...
  • Terese 047
    Persisk skrev 2013-01-11 20:03:30 följande:
    ALLA Iranier har inte stora näsor, vissa som opererar, gör det för att det är trend där. 

''jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.''

Svenska tjejer drömmer, bokstavligt talat drömmer om att ha det här tjocka mörka håret som växer snabbt, den snygga bakdelen som vi naturligt har samt välformade brösten. Det har jag fått bekräftad, Svenska kvinnor är kända för att inte ta han dom sitt yttre, er hud kvalitet är verkligen inte bra det blir fort rynkor på er svenska kvinnor, ni är inte heller hårlösa ni har ljust därför syns det inte lika mycket. 
    Vad du tjabblar om att " ALLA iranier har inte".. "ALLA iranier gör inte.." men svenskarna drar du över samma kam?
  • jashrinah
    Snöviolen skrev 2013-01-11 20:04:15 följande:
    Jag skulle då inte vilja se ut som er.
  • Persisk
    Snöviolen skrev 2013-01-11 20:04:15 följande:
    Jag skulle då inte vilja se ut som er.
    just admit it... Flört jag kan se hur svartsjuk du är vilket är också vanligt hos svenska tjejer. Nu ska jag logga ut härifrån, jag har ett liv att sköta.. samt måste vila mig. Loggar in kanske senare eller imorgon.. vissa inlägg här är ju rena komedi medans andra är lite seriösare. Jag har sagt mitt, och det jag tycker,inget  av det jag sa är lögn.. svenska tjejers beteende är känt överrealt samt bland alla. Många blir upprörda över den tråkiga och äckliga sanningen men det är ju ni som förstört ert rykte, så ni har er själva & skylla på. Jag är rak på sak och säger alltid sanningen, den som tar åt sig bryr jag mig inte om. Och återigen så menar jag inte att alla svenska tjejer är så men många svenska tjejer beter sig så.Ha en trevlig kväll allihopa Flört 
  • Snöviolen
    Persisk skrev 2013-01-11 20:10:32 följande:
    just admit it... Flört jag kan se hur svartsjuk du är vilket är också vanligt hos svenska tjejer. Nu ska jag logga ut härifrån, jag har ett liv att sköta.. samt måste vila mig. Loggar in kanske senare eller imorgon.. vissa inlägg här är ju rena komedi medans andra är lite seriösare. Jag har sagt mitt, och det jag tycker,inget  av det jag sa är lögn.. svenska tjejers beteende är känt överrealt samt bland alla. Många blir upprörda över den tråkiga och äckliga sanningen men det är ju ni som förstört ert rykte, så ni har er själva & skylla på. Jag är rak på sak och säger alltid sanningen, den som tar åt sig bryr jag mig inte om. Och återigen så menar jag inte att alla svenska tjejer är så men många svenska tjejer beter sig så.Ha en trevlig kväll allihopa Flört 
    Tycker du kan ringa till Presidenten i Iran och säga han en sanningens ord i stället för att tro så mycket om oss svenskar. Då inte ett skit stämmer.
  • Namine
    Persisk skrev 2013-01-11 20:03:30 följande:
    ALLA Iranier har inte stora näsor, vissa som opererar, gör det för att det är trend där. 

''jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.''

Svenska tjejer drömmer, bokstavligt talat drömmer om att ha det här tjocka mörka håret som växer snabbt, den snygga bakdelen som vi naturligt har samt välformade brösten. Det har jag fått bekräftad, Svenska kvinnor är kända för att inte ta han dom sitt yttre, er hud kvalitet är verkligen inte bra det blir fort rynkor på er svenska kvinnor, ni är inte heller hårlösa ni har ljust därför syns det inte lika mycket. 
    precis som att ALLA svenskar inte har små bröst. haha. du är ju för rolig.
    Jag skulle för allt i världen inte vilja ha det mörka håret. jag älskar mitt lååånga blonda naturliga hår. har aldrig färgat det mörkt och kommer aldrig göra.
    jag solar inte heller bara så du vet.
    bakdelen kan vara lika snygg på en svensk som en iranier också. och välformade bröst kan man ha även fast dom är små. jag har inga bomber men dom är inte små heller. så som vi säger i sverige, "lagom" och ändå är dom sjukt välformade.
    och ta hand om vårt yttre, det kan du ju inte dra alla över en kam, finns svenska som ser ut som skit och inte tar hand om sig precis som det finns iranier som gör detsamma. Men huruvida vi tar hand om vårt yttre eller inte har inte mycket med rynkorna att göra. utan mer om livsstil och möjligen arv.
    nej inte hårlösa men vi har bra mycket mindre hår än vad ni har oavsett. plus att det syns mindre. tro mig min svärmor och jag har haft den diskussionen ofta. mer än en gång. jag har knappt hår allt på armarna eller benen. och definitivt ingen mustach.

Hur som så tycker jag nu att det är du som är smygrasist, du håller på precis som dina kompisar fast mot svenskar. är dömande och tycker att det är vi och så är det dom. lär dig att se människor istället för kulturer. jag älskar min man för att han är den han är och inte för vad han är. Jag skiter i om han är asiat, afrikan eller amerikan. och du borde lära dig att inte dra alla över en kam och säga att svenskar har dålig hy och ligger runt och iranier är vackra och pryda för så ser inte verkligheten ut.
    utan tänk att Anna hon är en slampa som springer omkring och Lisa är inte det för hon har bara legat med sin man. Och Shirin är slampa för hon ligger omkring men Parvane är inte det för hon har bara sin man.
    är inte det liiiiite smartare att tänka på inividnivå istället för gruppnivå?
    Men som du resonerar så verkar du inte kunna det men vad vet jag.

• Jag är jag du är du
    Persisk skrev 2013-01-11 19:54:01 följande:
    Vi älskar smink men vissa överdriver självklart och lägger på tonvis med smink, men det gäller inte alla som sagt, 

Vi har attraktiva drag, som Svenskar drömmer om bara. Vi har de här naturligt TJOCKA långa mörka håret, mina svenska tjej kompisar säger det rakt ut att dom är avundsjuka och betalar mycket för att fixa hårförläningar men ändå blir deras hår inte som vårat. Vi har kurvig kropp med stor bakdel samt stor byst(de flesta av oss) Svenska tjejer lägger sig under kniven för att få större bröst men det har vi naturligt redan. Vi har naturligt den här fina hud tonen, naturlig ''solbränna'' / olivfärgad året runt, svenskar lägger sig i solarium men ändå får dom inte vår hudton, utan dom blir helt oranga/röda Flört

Så alla ni haters kan lika gärna sluta, alla vet att mellanöstern kvinnor betyder exotisk.  
    Och ni får acceptera detta bara att varje folkslag har sina speciella drag, svenskar är bleka,blonda, blåögda samt långa, medans vi tjejer från mellanöstern är exotiska  mörkt hårt, petit och liten kropp, stor bakdel samt välformad byst.

Jag har oxå naturligt tjock hår...trots att jag är svenne banan. Självlockigt t.o.m.  Vår frisör är från Irak och gissa vad hon har sagt - ja, just det.....hon är avis på mitt hår för hon måste permanenta sig för att få lockigt.
    Samma med min dotter - oxå naturligt tjockt hår & självlockigt.

Min mormors föräldrar är valloner (Tyskland & Belgien) och de är lite mer bruna än vanliga tyskar så vi är inte helt bleka.

Operation för att få större bröst.......never lilla gumman, man kan träna sig till snygga bröst!     
  • Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    Öhh, det är mycket vanligare att BLEKA håret (särskilt internationellt sett) än att färga det mörkare

Vad är det för trash-brudar du har umgåtts med som dels "ligger med allt och alla", dels vill vara som du / ni?

Konstigt att vi svenskor är så populära utomlands (och nej, inte bara för sex eller uppehållstillstånd) om vi nu är så "bleka och fula?"

Men visst, jag har sett många vackra kvinnor från Mellanöstern. Generellt tycker jag att Mena-kvinnor ser bättre ut än Mena-män faktiskt. Därför tycker jag att det är synd att Mena-kvinnor inte uppmärksammas mer. För seriöst - "ni" upphöjs sällan till skönhetsideal som kvinnor med nordeuropeiskt utseende gör, mer eller mindre över hela världen . Observera att detta INTE betyder att nordiska kvinnor är snyggare! Men idealen ser ut som de gör och att inte fler män vågar närma sig Mena-kvinnor kanske beror på att ni ofta är "hårdare hållna"?
  • xMariax
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    Jag färgar håret svart, men inte är det för att se ut som er. MITT drömutseende är ungefär detta:
    Tänk dig mer snövit.

• Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 20:01:30 följande:
    det ar inte alla varldens man som bryr sig om en tjej varit med manga eller inte
    Nej, tacka gudarna för det!
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..