• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Hoppentoss
    Persisk skrev 2013-01-11 19:54:01 följande:
    Vi älskar smink men vissa överdriver självklart och lägger på tonvis med smink, men det gäller inte alla som sagt, 

Vi har attraktiva drag, som Svenskar drömmer om bara. Vi har de här naturligt TJOCKA långa mörka håret, mina svenska tjej kompisar säger det rakt ut att dom är avundsjuka och betalar mycket för att fixa hårförläningar men ändå blir deras hår inte som vårat. Vi har kurvig kropp med stor bakdel samt stor byst(de flesta av oss) Svenska tjejer lägger sig under kniven för att få större bröst men det har vi naturligt redan. Vi har naturligt den här fina hud tonen, naturlig ''solbränna'' / olivfärgad året runt, svenskar lägger sig i solarium men ändå får dom inte vår hudton, utan dom blir helt oranga/röda Flört

Så alla ni haters kan lika gärna sluta, alla vet att mellanöstern kvinnor betyder exotisk.  
    Och ni får acceptera detta bara att varje folkslag har sina speciella drag, svenskar är bleka,blonda, blåögda samt långa, medans vi tjejer från mellanöstern är exotiska  mörkt hårt, petit och liten kropp, stor bakdel samt välformad byst.

Jag är svensk och har  mörkt långta tjokt hår. Jag är medellängd. Alla svenskar har inte blont tunt hår.

Den finns vackra Periska kvinnor men det finns även skitfula sådanna.
    Det finns vackra Svenska kvinnor men det finns även skitfula sådanna.
    Tro det eller ej alla länder har både vackra och fula kvinnor.

Kan meddela att alla kvinnor från mellanösten abslout inte är exkotiska, Petit och liten kropp. Jag har sätt väldigt många feta mellanöst kvinnor där vi bor.

Men..

Det är detsamma med "vanliga Svenskar med"

Jag tycker du borde öppna ögonen så du ser lite mer än det du vill se.

Åter igen alla är olika
  • Servilia
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    Fast nu börjar JAG bli irriterad på dig. Om alla de fula svenska kvinnor du har omkring dig stör ditt estetiska sinne så mycket, så kanske du ska flytta tillbaka dit du kommer ifrån..?
  • Servilia
    Namine skrev 2013-01-11 19:59:41 följande:
    plus att ni har hår överallt och jag har hört många iranska kvinnor som säger att dom är så avundsjuk på oss svenska som slipper unibrow och vaxa sig en gång om dagen och ansa mustachen också.
    och vi har mycket som många andra vill ha också. det är många som skulle ge mycket för det fina blonda håret som inte blir frissigt och står åt alla håll bara för att det är lite fuktigt ute. samt att svenska kvinnor kan också vara kurviga och iranier kan vara raka.  Och undra varför iran är bäst i världen på näsoperation? jo för att iranier lägger sig under kniven för att bli av med den dom är född med. och vi svenskar har oftast bra näsor i jämförelse.
    olivfärgade? ja vi kan säga att det heter så men det gäller itne alla. har jätte många kompisar från mellanöstern som är vitare än mig. Min man uttrycker det som att när han blir solbränd så ser han skitig ut. haha.
    så det är nog ganska lika där i många avseenden. jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.

Menar du att deras näsor är opererade, alltså..? För jag har faktiskt lagt märke till att perser ofta har vackra näsor. Men de är konstgjorda alltså..? Hur ser den ut annars - som hos judar o araber..?
  • Servilia
    Persisk skrev 2013-01-11 20:03:30 följande:
    ALLA Iranier har inte stora näsor, vissa som opererar, gör det för att det är trend där. 

''jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.''

Svenska tjejer drömmer, bokstavligt talat drömmer om att ha det här tjocka mörka håret som växer snabbt, den snygga bakdelen som vi naturligt har samt välformade brösten. Det har jag fått bekräftad, Svenska kvinnor är kända för att inte ta han dom sitt yttre, er hud kvalitet är verkligen inte bra det blir fort rynkor på er svenska kvinnor, ni är inte heller hårlösa ni har ljust därför syns det inte lika mycket. 

Jag har ett långt, mycket tjockt, glansigt rödblont hår, som var som guld när jag var ung (det sa många). Jag skulle inte för alla pengar i världen ha bytt ut det mot ett svart hår! (Därmed inte sagt att det är något fel att ha svart hår. Men det är väldigt vanligt i världen. Man är mer unik i gyllene hår! )
  • Cogito ergo sum
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 18:43:35 följande:
    vet inte vilken verklighet du lever i men det är ju fett vanligt att iranska killar gifter sig med svenska tjejer. Känner flera stycken faktiskt, blandäktenskap är ju vanligt bland iranier och kurder.  Troratt du kanskekänner diglite åtsidosatt, att iranier alltoftare väljer just svenskor.
    Väldigt sant..var förlovad men en i 4 år..besökte hans land och det var inte lite svartsjuka bland kvinnorna både här och där just pga det. Gick så långt att hans familj fick skälla ut en annan för att deras dotter ringde min fästman  klockan 3 på natten i hans familjs hem.. De försökte alltid sära på oss och lägga ut sig..det var så pinsamt att se hur de uppförde sig. Min bästa vännina är dock persisk men  är inte alls sådan..kan tro att hon är mer svensk än många svenskar i sättet. Tröttande dock på hela situationen och hur de lade upp sig och ringde på dygnets alla timmar så vi separerade. Är dock väldigt god vän med hela familjen än idag till hans nya frus förtret. Drömmer
  • Hoppentoss
    Servilia skrev 2013-01-11 20:24:31 följande:

Jag har ett långt, mycket tjockt, glansigt rödblont hår, som var som guld när jag var ung (det sa många). Jag skulle inte för alla pengar i världen ha bytt ut det mot ett svart hår! (Därmed inte sagt att det är något fel att ha svart hår. Men det är väldigt vanligt i världen. Man är mer unik i gyllene hår! )

Du är ett utdöende släkte med ditt ljusa hår. Det är sånna som jag som tyvärr hjälper till att det födds mindre och mindra blonda.

Jag gifte med en blond man..alla mina tre barn vart lika mörka som jag. Jag tror det mörka håret är domenat (tror jag)

Så ....ni blir bara färre och färre.

Jag har ingen åsikt om det utan bara ett konstanterande.
  • Snöviolen
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:25:12 följande:
    Tror du hon har läcker rumpa?? 
    Nja vete fan om hon har.
  • jennypennypäron

Hmm... jag har upplevt lite vad ts pratar om också. Men som sagt. Akta din tunga för du gör exakt samma sak. Långt från alla svenskar är så, men om du upplever dina kompisar så bör ni nog inte umgås. Jag älskar sverige och kan förstå varför en del människor blir skrämda av att känslan att det ändras. Är det så man upplever det kan man ju försöka tänka att förändringar inte alltid är dåligt :)

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..