• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    EnAnonumius skrev 2013-01-11 21:41:40 följande:
    Äh klassikt bland rasister. Oavsett etnicitet på rasisten.
    Det finns olika folkslag, men jag har inte sagt att någon är bättre än en annan. Skulle jag sagt det vore jag rasist.

• Cogito ergo sum

Fick höra av mitt ex att de är det ariska folket..det utvalda och var så stolta över det. Jag bröt ihop totalt.

• bacardii
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 21:54:57 följande:
    iranier ser ner på alla PUNKT de tror att de är guds utvalda folk, men är så dubbla.   Visar en sida framför en och en annan sida bakom ryggen på en.    Det går heller inte att diskutera med dem, eftersom de hela tiden ändrar uppfattning. De är kända att de vänder kappan efter vinden så att säga.  
    Går knappast att föra en vanlig diskussion med dom, de skojar alltid bort det och i varje jävla sammanhang så ska dom visa att dom är iranier och extremt stolta över det, och att de är olik från Araber och andra MENA Folk. Varför flyttar dom inte tillbaka till Iran om det är så bättre där? Jag har varit i Iran tillsammans med mitt Iranska Ex och det är Varken krig där eller fattigdom,  De lever väldigt bra där, kör runt i dyra bilar samt bär dyra märkesväskor. Sharia lagar har dom bara. Syrien är det krig däremot. Deras personlighet är verkligen avtändande, att de inte tröttnar på att snacka skit om exakt allt och alla. När vi gick på gatan så räckte det med att hon såg en överviktig person, hon börja direkt skratta och fnissa precis som ouppfostrade små tjejer, hon är 27 ska tilläggas. Lättaste sättet att beskriva Iranska tjejer är med en enda mening, extrem egenkära samt självgoda. 
  • EnAnonumius
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:59:57 följande:
    Det finns olika folkslag, men jag har inte sagt att någon är bättre än en annan. Skulle jag sagt det vore jag rasist.

Som sagt det var därför jag skrev "oavsett etnicitet på rasisten". Etnicitet är ett annat ord för "folkslag".
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Svenskflicka
    EnAnonumius skrev 2013-01-11 22:02:12 följande:
    Som sagt det var därför jag skrev "oavsett etnicitet på rasisten". Etnicitet är ett annat ord för "folkslag".
    precis, men kalla mig inte rasist, henne hittar du längst upp på sidan.
  • TatijaNa91
    bacardii skrev 2013-01-11 22:01:41 följande:
    Går knappast att föra en vanlig diskussion med dom, de skojar alltid bort det och i varje jävla sammanhang så ska dom visa att dom är iranier och extremt stolta över det, och att de är olik från Araber och andra MENA Folk. Varför flyttar dom inte tillbaka till Iran om det är så bättre där? Jag har varit i Iran tillsammans med mitt Iranska Ex och det är Varken krig där eller fattigdom,  De lever väldigt bra där, kör runt i dyra bilar samt bär dyra märkesväskor. Sharia lagar har dom bara. Syrien är det krig däremot. Deras personlighet är verkligen avtändande, att de inte tröttnar på att snacka skit om exakt allt och alla. När vi gick på gatan så räckte det med att hon såg en överviktig person, hon börja direkt skratta och fnissa precis som ouppfostrade små tjejer, hon är 27 ska tilläggas. Lättaste sättet att beskriva Iranska tjejer är med en enda mening, extrem egenkära samt självgoda. 
    håller helt med dig, har också varit i Iran.   Roligt att se dem på flygplatsen ,i deras kavajer och när de stiger på planet måste ta på sjalen.   När de är i Iran klär de sig som de muslimska klädkoderna säger ,för att sedan snabbt direkt efter de landat ta av sig den och dra på ett ton lager smink igen.   De SKÄMS för sitt ursprung ,de SKÄMS för sin religion och de SKÄMS för sin kultur.  Stackars människor.  Inte så konstigt att de lider av mindervärdighetskomplex och gör ALLT för att bli så försvenskade som möjligt. Det är så j-a pinsamt!
  • TatijaNa91

också roligt att diskutera med en iranier om deras land och kultur och så vidare, och när man berättar attman sj varit där vänder de helt åsikt  ,inte lika exotiskt då

• bacardii

Såhär klär dom sig, det är deras såkallade slöja, iranska versionen av hijab.
  • bacardii

Deras slöja. Haha låt mig skratta
  • Cogito ergo sum
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 22:14:30 följande:
    också roligt att diskutera med en iranier om deras land och kultur och så vidare, och när man berättar attman sj varit där vänder de helt åsikt  ,inte lika exotiskt då
    "S" ja de blir lite paffa och undrar vad man gjorde där. 
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..