• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Ejder
    Ejder skrev 2013-01-12 00:16:24 följande:
    Ja du jättekul. Du är uppenbarligen avundsjuk då du vet att du aldrig kommer att få en så vackr tjej som TS.
    Oj, ser att du är kvinna. Det förklarar saken. Kvinnor har alltid haft svårt för vackra kvinnor då de inser att alfahanarna kommer att välja dessa framför dem.
  • darklash
    2012mamma skrev 2013-01-11 23:47:10 följande:
    Kan jag tycka att du är en idiot utan att vara rasist?
    Klart du kan!
    Tycker att TS själv har bevisat i inlägg efter inlägg att hon är ett pucko.
    Och det säger jag inte för att hon är iranier utan för att hon är en, som du skriver, idiot.
  • Snöviolen
    Ja du jättekul. Du är uppenbarligen avundsjuk då du vet att du aldrig kommer att få en så vackr tjej som TS.
    Ja tycker man att clowner är vackra, så tycker man att ts är vacker. Jag menar hon har ju läppstift nästan upp till nästippen.
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 00:13:56 följande:
    Så det är därför svenska män valfärdar till områden med prostituerade i Thailand minst en gång per år?
    Vallfärdar är nog att överdriva. och vad är det som är så förskräckligt med oss svenskor då??
  • Ejder
    Snöviolen skrev 2013-01-12 00:19:23 följande:
    Ja tycker man att clowner är vackra, så tycker man att ts är vacker. Jag menar hon har ju läppstift nästan upp till nästippen.
    TS gör sig inte vacker för kvinnor utan för män. Män gillar feminina kvinnor och smink och stora läppar är feminint.
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 00:21:26 följande:
    Vallfärdar är nog att överdriva. och vad är det som är så förskräckligt med oss svenskor då??
    Vulgära och ouppfostrade. Det ska dock sägas att det finns undantag. Är själv gift med en "fin flicka" som kan uppföra sig och ser bra och feminin ut.
  • Snöviolen
    Ejder skrev 2013-01-12 00:21:41 följande:
    TS gör sig inte vacker för kvinnor utan för män. Män gillar feminina kvinnor och smink och stora läppar är feminint.
    Ja det är sant att män tycker det är vackert med smink, men de tycker inte det är vackert med flera kg smink.
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 00:17:51 följande:
    Oj, ser att du är kvinna. Det förklarar saken. Kvinnor har alltid haft svårt för vackra kvinnor då de inser att alfahanarna kommer att välja dessa framför dem.
    Du får tycka vem som helst är vacker, men att påstå att alla svenska kvinnor är hemska är ganska snedvridet.
  • Jättekul
    Ja, du hahaha. Vad ska jag säga. Förutom att jag är kvinna, mor och medelålders. Jag har en son som är gift med en  underbart söt tjej. Det finns ingen avundsjuka här men det finns en kränkning. Ja, jag känner mig kränkt när jag läser TS.

Jag som inte är rasist. Jag är stolt över att vara svensk. Jag är stolt över vårt land. Jag är intresserad av historia och jag har släktforskat. Kommit ned till 1690-talet på min mammas sida. Svenskt i alla århundraden.
    Pappas sida kom från centraleuropa i mitten av 1800-talet.

Varför ska jag få höra från en 19-årig tjej som hellre kallar sig iranska än svenska. Fast det är i Sverige hon bor och inte i Iran. Hon är oförskämd mot mig, mot mina invandrarkompisar, mot de flest som diskuterar här, mot mina och andras förfäder som har byggt upp det här landet under så många århundraden. Ja, hon är för jäkla fräck och jag har nästan lust att säga: Ja, men åk hem då. Var det nu är?
  • venerari
    Persisk skrev 2013-01-11 18:11:26 följande:
    Självklart vet han det, och jag vet om hans förflutna liv...inget vi pratar mer om så att säga, men nu är jag hans och han är min, vi tänker inte ens på annat.. allt fokus är nu på varandra samt på barnet som kommer Glad Min man vet vad som hände och han sa till mig att jag ska slänga ut alla falska personer eller s.k vänner ur mitt liv.. och han har helt rätt i det. Han låter inte ens främmande killar titta på mig ute det har hänt många gånger speciellt under sommaren så fick jag alltid äckliga perversa blickar och min man frågade vad dom glodde på högt så att alla skulle höra och då sluta dom o glo.. riktigt sliskigt, obs både svenska killar och män i alla åldrar samt utlänningar. Inte bara jag utan alla mina tjej kompisar får dessa sjukt äckliga blickar på sig ute av killar och män.. men inte vårt fel att vi är Perser(vackra och exotiska)Hjärta Jag skulle aldrig tänka mig vara något annat än just Pers/iranie. Nu kommer säkert många ta åt sig men det är min åsikt och alla har rätt till sina egna åsikter samt tankar.
    Men det är helt okej att dina landsmän kastar pervers/äckliga blickar efter oss exotiska svenskor?
    Och det är helt okej för dina landsmän att komma och stryka sig emot mig på dansgolvet och bara "råka" klämma en på baken eller bröstet? Allt detta för att jag som svensk har rykte om mig att vara billig och lättraggad? 

Jo bevare mig väl, jag förstår varför gifta MENA män jagar min svenska exotiska bak, jag upplevs antagligen som en frisk fläkt i deras annars så stela vardag med er "persiska" kvinnor som är så "hemlighetsfulla".

Nej, nu skall jag ta mitt blonda hår, blå ögon och gå ut och ligga med en isbjörn! 
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..