• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Ejder
    Snöviolen skrev 2013-01-12 00:23:41 följande:
    Ja det är sant att män tycker det är vackert med smink, men de tycker inte det är vackert med flera kg smink.
    Varför är du så upphakad vid TS utseende? 

Det där med att "vi gillar olika" gällde som väntat bara inom extremt snäva ramar naturligtvis. 
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 00:21:41 följande:
    TS gör sig inte vacker för kvinnor utan för män. Män gillar feminina kvinnor och smink och stora läppar är feminint.
    Jag tror inte att du kan säga att MÄN tycker om dittan och dattan. Det är personligt, min partner tycker inte att det är feminint med mycket smink, han föredrar den verkliga skönheten under sminket. Så personligen behöver man inte klä ut sig för att fånga uppmärksamhet från det manliga könet.
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 00:23:17 följande:
    Vulgära och ouppfostrade. Det ska dock sägas att det finns undantag. Är själv gift med en "fin flicka" som kan uppföra sig och ser bra och feminin ut.
    Jag vet nog fler invandrarkvinnor som är vulgära och ouppfostrade än svenska iallafall.
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 00:28:02 följande:
    Jag tror inte att du kan säga att MÄN tycker om dittan och dattan. Det är personligt, min partner tycker inte att det är feminint med mycket smink, han föredrar den verkliga skönheten under sminket. Så personligen behöver man inte klä ut sig för att fånga uppmärksamhet från det manliga könet.
    Vad vet du om vad han tycker? De flesta svensk män säger att de tycker om sin partners typ av utseende för att vara snälla.

Finns forskning som visar att mäns smak vad gäller kvinnor är mycket lika. Vi går igång på kvinnliga former. 
  • EnAnonumius
    Ejder skrev 2013-01-12 00:17:51 följande:
    Oj, ser att du är kvinna. Det förklarar saken. Kvinnor har alltid haft svårt för vackra kvinnor då de inser att alfahanarna kommer att välja dessa framför dem.
    Vadå?
    Som sagt.. Jag har aldrig rackat ned på hennes utseende.. Utan på hennes sminkning.

Vad är det som är så svårt för dig att fatta skillnaden mellan "utseende" och "sminkning" så att du måste ta ut din okunskap på omgivningen?

Eller gillar du att sitta och ljuga i största allmänhet för att du har svårt att förstå skillnaden mellan "sminkning" och "utseende" och har behov av att provocera?

Det kommer aldrig att bli sanning om att jag har problem med vackra kvinnor bara för att du upprepar den lögnen för att du har allvarliga problem mellan att skilja på "utseende" och "sminkning".

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Svenskflicka
    venerari skrev 2013-01-12 00:24:57 följande:
    Men det är helt okej att dina landsmän kastar pervers/äckliga blickar efter oss exotiska svenskor?
    Och det är helt okej för dina landsmän att komma och stryka sig emot mig på dansgolvet och bara "råka" klämma en på baken eller bröstet? Allt detta för att jag som svensk har rykte om mig att vara billig och lättraggad? 

Jo bevare mig väl, jag förstår varför gifta MENA män jagar min svenska exotiska bak, jag upplevs antagligen som en frisk fläkt i deras annars så stela vardag med er "persiska" kvinnor som är så "hemlighetsfulla".

Nej, nu skall jag ta mitt blonda hår, blå ögon och gå ut och ligga med en isbjörn! 
    Haha, dagens bästa. 
  • Ejder
    EnAnonumius skrev 2013-01-12 00:31:54 följande:
    Vadå?
    Som sagt.. Jag har aldrig rackat ned på hennes utseende.. Utan på hennes sminkning.

Vad är det som är så svårt för dig att fatta skillnaden mellan "utseende" och "sminkning" så att du måste ta ut din okunskap på omgivningen?

Eller gillar du att sitta och ljuga i största allmänhet för att du har svårt att förstå skillnaden mellan "sminkning" och "utseende" och har behov av att provocera?

Det kommer aldrig att bli sanning om att jag har problem med vackra kvinnor bara för att du upprepar den lögnen för att du har allvarliga problem mellan att skilja på "utseende" och "sminkning".

Sminket är en del av utseendet.

Du har ful frisyr, äckliga naglar, tantkläder, osmakligt sminkad och extremt osexiga skor. Men kom ihåg att jag inte kommenterat ditt utseende. Allvarligt talat! Tror du på dig själv när du skriver det?
  • Svenskflicka
    Ejder skrev 2013-01-12 00:31:03 följande:
    Vad vet du om vad han tycker? De flesta svensk män säger att de tycker om sin partners typ av utseende för att vara snälla.

Finns forskning som visar att mäns smak vad gäller kvinnor är mycket lika. Vi går igång på kvinnliga former. 
    Men nu vet du ju inte direkt vilka former jag har, så du kan inte ens andas om det.

Att du sedan menar att min partner säger att jag är vacker bara för att vara snäll visar vilken låg syn du har på andra människor. Vilken rätt har du att påstå att jag inte är vacker??? Du vet ju inte ens hur jag ser ut! 
  • EnAnonumius
    Snöviolen skrev 2013-01-12 00:23:41 följande:
    Ja det är sant att män tycker det är vackert med smink, men de tycker inte det är vackert med flera kg smink.
    Precis.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Snöviolen
    Ejder skrev 2013-01-12 00:25:46 följande:
    Varför är du så upphakad vid TS utseende? 

Det där med att "vi gillar olika" gällde som väntat bara inom extremt snäva ramar naturligtvis. 
    Jag tycker hennes sminkning är gräslig och sen skryter hon att alla perser är så snygga, men har de flera kg smink på sig, så är de inte snygga och det gäller alla kvinnor i alla länder.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..