• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Svenskflicka
    Marlean skrev 2013-01-11 23:43:28 följande:
    För att rätt ska vara rätt och två fel aldrig blir rätt heller.
    Men herregud. Jag blev förbannad när hon drog upp vad hon gjorde. Jag har aldrig generaliserat ett folk, så rasist är jag inte, men jag tror inte heller att du alltid är så ren i munnen när du är förbannad.

• Ejder
    EnAnonumius skrev 2013-01-11 23:46:13 följande:
    Rent ärligt; den tunga överdrivna sminkningen man ser hos iranskor, brukar man hitta hos svenska knarkade kvinnor som skall tjäna pengar på gatprostitution till sitt knark. M.a.o Knarkluder sminkning.

(OBSEVERA jag gör en jämförelse, så jag säger INTE att TS är en hora eller knarkluder)
    Det finns väl en bra anledning till det. Eftersom svenska kvinnor ser ut som stryk får svenska män gå till prostituerade för att stå ut med frun. TS är mycket vacker och det är en sådan fru vi män vill ha om vi svarar ärligt.  
  • Tjolinti
    Ejder skrev 2013-01-11 23:50:10 följande:
    Det finns väl en bra anledning till det. Eftersom svenska kvinnor ser ut som stryk får svenska män gå till prostituerade för att stå ut med frun. TS är mycket vacker och det är en sådan fru vi män vill ha om vi svarar ärligt.  

hmm, du kallar dig själv för vi? psyco much?
  • Svenskflicka
    För det första så är svenska kvinnor bland toppen av västvärldens skönhetsideal.
    För det andra så fungerar den svarta marknaden i Sverige precis som vilken annan som helst, dvs den kontrolleras av tillgång och efterfrågan. Vad säger då detta... Jo att svenska män inte har särskilt stort behov av prostituerade som i många andra länder. Host host... (Jo jag hostade, jag är allergisk mot skitsnack som du spottar ur dig). 
  • EnAnonumius
    Jag klankade INTE ned på utseendet.. Jag klankade ned på sminkningen.
    Så du vill hellre ha en iranska som sminkar sig som ett knarkluder? Och att svenskor skall sminka sig som knarkluder för att du tycker det är snyggt?

Sedan sen när blev dina subjektiva smak något som gäller för alla män?

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Jättekul

Men vilken oförskämd TS. Jag är verkligen inte rasist men det var det mest rasistiska jag läst om svenskar när jag läser inläggen från TS. Jag blir rent ut sagt förbannad och provocerad som svensk.

Perfekt i skrift. Så jag antar att du har gått i skola i hela ditt liv i Sverigen. Du pratar om svenskar som om du inte var svensk själv. Jag antar att du har svenskt medborgarskap. Du anklagar alla svenska tjejer för sexdebut vid 12 års ålder och att alla ligger runt. Wow. Jag tycker du ska läsa på lite. Då sexdebuten oftast är 16-17 år. Skulle tro att der är senare än Iran där många tjejer blir bortgifta tidigt.

Du är 19 år och jag tycker du ser gammal ut på bilden. Det ser ut som om du har sminkat ditt ansikte mycket ljusare än vad din hudfärg egentligen är. Lite som mamman i familjen Adams (men det vet nog inte du vilka det var). Du säger att alla svenska tjejer vill se ut som dig. Ja, många iranskor är vackra men jag tycker inte du är speciellt vacker. Jag brukar säga att alla tjejer i 20-års åldern är vackra men jag måste göra ett undantag idag. Du är ful, ful från insidan som lyser igenom i ditt ansikte. Du var elak och dum mot din väninna. Som blev besviken på dig. Du kränkte henne. Detta är en demokrati där vi får göra vad vi vill inom de skrivna lagarna. Acceptera det. 

• Svenskflicka
    Jättekul skrev 2013-01-12 00:05:55 följande:
    Men vilken oförskämd TS. Jag är verkligen inte rasist men det var det mest rasistiska jag läst om svenskar när jag läser inläggen från TS. Jag blir rent ut sagt förbannad och provocerad som svensk.

Perfekt i skrift. Så jag antar att du har gått i skola i hela ditt liv i Sverigen. Du pratar om svenskar som om du inte var svensk själv. Jag antar att du har svenskt medborgarskap. Du anklagar alla svenska tjejer för sexdebut vid 12 års ålder och att alla ligger runt. Wow. Jag tycker du ska läsa på lite. Då sexdebuten oftast är 16-17 år. Skulle tro att der är senare än Iran där många tjejer blir bortgifta tidigt.

Du är 19 år och jag tycker du ser gammal ut på bilden. Det ser ut som om du har sminkat ditt ansikte mycket ljusare än vad din hudfärg egentligen är. Lite som mamman i familjen Adams (men det vet nog inte du vilka det var). Du säger att alla svenska tjejer vill se ut som dig. Ja, många iranskor är vackra men jag tycker inte du är speciellt vacker. Jag brukar säga att alla tjejer i 20-års åldern är vackra men jag måste göra ett undantag idag. Du är ful, ful från insidan som lyser igenom i ditt ansikte. Du var elak och dum mot din väninna. Som blev besviken på dig. Du kränkte henne. Detta är en demokrati där vi får göra vad vi vill inom de skrivna lagarna. Acceptera det. 
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 00:02:31 följande:
    För det andra så fungerar den svarta marknaden i Sverige precis som vilken annan som helst, dvs den kontrolleras av tillgång och efterfrågan. Vad säger då detta... Jo att svenska män inte har särskilt stort behov av prostituerade som i många andra länder. 
    Så det är därför svenska män valfärdar till områden med prostituerade i Thailand minst en gång per år?
  • Ejder
    Jättekul skrev 2013-01-12 00:05:55 följande:

Ja du jättekul. Du är uppenbarligen avundsjuk då du vet att du aldrig kommer att få en så vackr tjej som TS.
  • EnAnonumius
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 00:02:31 följande:
    För det första så är svenska kvinnor bland toppen av västvärldens skönhetsideal.
    För det andra så fungerar den svarta marknaden i Sverige precis som vilken annan som helst, dvs den kontrolleras av tillgång och efterfrågan. Vad säger då detta... Jo att svenska män inte har särskilt stort behov av prostituerade som i många andra länder. Host host... (Jo jag hostade, jag är allergisk mot skitsnack som du spottar ur dig). 
    Sedan så är det inte alla prostituerade kvinnor i Sverige som prostituerar sig för att få ihop till knark heller.  Det är få kvinnor som prostituerar sig för att få till knark. Där av namnet "knarkluder"
    Men du kankse går igång på knarkludderlooken och inte vågar stå för din subjektiva smak.
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..