• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • EnAnonumius

(Har läst hela tråden)
    Tack TS du bekräftade just att rasism finns bland er persier också.   Flört

Det är lika SMYGRASISTISKT att hävda att du "säger bara sanningen".  Det är exakt så rasister/smygrasisterna säger oavsett nationalitet. "Jag säger ju bara sanningen".

Så vad ville du bevisa med din tråd. Att det finns rasister bland invandrarna med? I så fall har du lyckats bra.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 21:33:07 följande:
    Ja, men hon talar ju om vår sort hela tiden. Vad ger henne rätt att kategorisera folk???
    Äh klassikt bland rasister. Oavsett etnicitet på rasisten.
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Hoppentoss
    bacardii skrev 2013-01-11 21:35:56 följande:
    Ähh hon är bara ännu en bortskämd liten Iranska som svävar på molnen, dessa typer är kaxiga mot alla andra förutom sig själva. De tror så högt om sig själva, jag har inget emot iranier men jag gillar inte folk som är kaxiga och snackar skit om allt och alla. 

Det håller jag med om.
  • Thomas66
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:01:25 följande:
    Precis det är det som spelar roll. 

Klart att det finns korkade persiska kvinnor. Lika mycket som det finns korkade människor rent allmänt. Det är ju det som är problemet som separerar oss alla. När man blir så stolt över var man kommer ifrån och börjar tro att det är något speciellt. Det är ju barnsligt bara. Det är av ren slump man är från Iran eller Sverige. Det är ingen prestation eller skicklighet. Alla borde bara se sig som människor istället. 

Så det är en slump och tur, att svenskar är duktiga på teknik och idrott.Antagligen BÄST i världen per capita,
  • bacardii

Repost: Jag har haft flickvän från Iran, jag är också från mellanöstern men inte Iran, Är Libanes. Visst dom ser bra ut och är snygga men personligheten är skit, de är så krävande, så kontrollerande och så hämndfulla. Snackar skit bakom varandras rygg tillhör deras kultur, se sig högre än alla andra tillhör också deras kultur. Utseende fixerade till max är dom, ytliga är dom också. Om man är ute efter enbart ett bra och sexigt utseende & bra sex så är Iranska tjejer ett bra val men om man vill ha Quality och personlighet så är iranska tjejer inte ett smart val. Man ska inte dra alla över en kant men detta är min erfarenhet av Iranska tjejer.

• bacardii
    EnAnonumius skrev 2013-01-11 21:40:47 följande:
    (Har läst hela tråden)
    Tack TS du bekräftade just att rasism finns bland er persier också.   Flört

Det är lika SMYGRASISTISKT att hävda att du "säger bara sanningen".  Det är exakt så rasister/smygrasisterna säger oavsett nationalitet. "Jag säger ju bara sanningen".

Så vad ville du bevisa med din tråd. Att det finns rasister bland invandrarna med? I så fall har du lyckats bra.
    Självklart att det finns rasism bland Iranier-perser, de ser ju ner på afghaner, Kurder, Turkar och så vidare. Låt er inte luras av deras vackra yttre, det är inuti och personligheten som räknas och dessa tjejer har inget i skallen förutom utseende fixering, pengar, snacka skit och spendera pappas pengar. 
  • TatijaNa91
    Persisk skrev 2013-01-11 20:03:30 följande:
    ALLA Iranier har inte stora näsor, vissa som opererar, gör det för att det är trend där. 

''jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.''

Svenska tjejer drömmer, bokstavligt talat drömmer om att ha det här tjocka mörka håret som växer snabbt, den snygga bakdelen som vi naturligt har samt välformade brösten. Det har jag fått bekräftad, Svenska kvinnor är kända för att inte ta han dom sitt yttre, er hud kvalitet är verkligen inte bra det blir fort rynkor på er svenska kvinnor, ni är inte heller hårlösa ni har ljust därför syns det inte lika mycket. 
    intressant, det var nått nytt för mig. Iranier köar ju i Iran för att göra näsoperationer. Trend vet jag inte, de har helt naturliga stora näsor. Thats it.  Bakdelen vet jag faktiskt inte om den är så mycket rundare än svenska tjejers, bredare höfter kanske men att den skulle puta ut mer tror jag inte.  Men det kanske ser ut så då ni ofta går med 20 cm klackar och kortkort tajt kjolObestämd  Ett ton smink är standard för iranska bruttor, inkl dig om man ser till din bild.  Undra vad ni döljer. Stora porer ,blank hy och mörka ringar under ögonen   ...spånar bara lite.
    Jag föredrar mitt naturliga mörkblonda hår och gröna ögon då men visst finns de dom som tänder på mörkhåriga /svarthåtiga tjejer med, kanske inte över hela kroppen och delar av ansiktet men det kan ju lätt tas bort eller hur?
    Tycker att det låter som att du är otroligt avundsjuk på svenska tjejers utseende, kom över det.

och ja jag har varit på iranska fester som yngre, kanske vi setts då du verkar bo runt kistaområdet!    
  • bacardii
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 21:47:55 följande:
    intressant, det var nått nytt för mig. Iranier köar ju i Iran för att göra näsoperationer. Trend vet jag inte, de har helt naturliga stora näsor. Thats it.  Bakdelen vet jag faktiskt inte om den är så mycket rundare än svenska tjejers, bredare höfter kanske men att den skulle puta ut mer tror jag inte.  Men det kanske ser ut så då ni ofta går med 20 cm klackar och kortkort tajt kjolObestämd  Ett ton smink är standard för iranska bruttor, inkl dig om man ser till din bild.  Undra vad ni döljer. Stora porer ,blank hy och mörka ringar under ögonen   ...spånar bara lite.
    Jag föredrar mitt naturliga mörkblonda hår och gröna ögon då men visst finns de dom som tänder på mörkhåriga /svarthåtiga tjejer med, kanske inte över hela kroppen och delar av ansiktet men det kan ju lätt tas bort eller hur?
    Tycker att det låter som att du är otroligt avundsjuk på svenska tjejers utseende, kom över det.

och ja jag har varit på iranska fester som yngre, kanske vi setts då du verkar bo runt kistaområdet!    
    Iranska tjejer är egenkära, väldigt egenkära, självupptagna, och MYCKET självgoda. De älskar sig själva, ger alltid komplimanger till sig själva angående utseendet. Jag var ju ihop med en så jag vet mycket väl hur dom här, läst min inlägg jag gjorde för nån minut sen
  • TatijaNa91
    bacardii skrev 2013-01-11 21:47:38 följande:
    Självklart att det finns rasism bland Iranier-perser, de ser ju ner på afghaner, Kurder, Turkar och så vidare. Låt er inte luras av deras vackra yttre, det är inuti och personligheten som räknas och dessa tjejer har inget i skallen förutom utseende fixering, pengar, snacka skit och spendera pappas pengar. 
    iranier ser ner på alla PUNKT de tror att de är guds utvalda folk, men är så dubbla.   Visar en sida framför en och en annan sida bakom ryggen på en.    Det går heller inte att diskutera med dem, eftersom de hela tiden ändrar uppfattning. De är kända att de vänder kappan efter vinden så att säga.  
  • Miss Blue

Om jag säger till dig TS, att jag tycker illa om dig som person. Är jag ärlig och rak då, eller är jag smygrasist? Tänk dig för innan du svarar.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..