• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • bacardii

''Afghanernas kroppsorgan får inte användas för transplantation och detta kan inte förklaras med något annat än att man vill bevara ” den iranska renheten”, rashygien kallas det väl.''

• Cogito ergo sum
    bacardii skrev 2013-01-11 22:39:14 följande:
    ok där ser man he he Ja norra delen av staden är ju rikare, lyxigare, bättre luft, mer grönt, fina och rena parker, fina och lyxiga butiker och shopping centers samt fina byggnader osv. Som att jämföra Östermalm och Södermalm med Rinkeby och Tensta. Men de är väldigt rasitiska jag såg en skyld vid en park där det stod Only for Iranians, de hatar afghaner, ser dom som djur typ, Afghaner gör de smutsigaste jobben som Iranierna är för fina för, som att göra ren gatorna, städa toaletter osv..
    Fascinerande att det stod så..jag var ofta på besök i Norra Teheran när jag var där. Även i parkerna..jag är ju inte Iranier.. Jag tog upp det med mitt ex när han klagade på Sverige hur de behandlar afghner. Det hade de aldrig tänkt på. För att inte tala om vad de tycker om mörkhyade..iaf de jag träffade. Det är så fint att vara vithudad..något man ofta fick höra.
  • Cogito ergo sum
    bacardii skrev 2013-01-11 23:09:19 följande:
    Bor cirka 300.000 Iranier i Dubai. Ja det är sant, relationerna är inte bra där. Ingen kommer överens. Iran och UAE har ingen bra relation, araber och iranier har ju alltid varit fiender. Iranier har öppen rasism mot Araber.
    Tack jag vet..min pappa är från Marocko. De drog alltid in gammal histora och religion när de pratade om oss. Alla ifrågasatte förhållandet pga  något som vi inte hade att göra med. Inte riktigt klokt. Ändå är jag berber..inte arab..det visste de inte ens vad det var..De trodde det var deras bröd och att jag skämtade.
  • bacardii
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-11 23:21:24 följande:
    Fascinerande att det stod så..jag var ofta på besök i Norra Teheran när jag var där. Även i parkerna..jag är ju inte Iranier.. Jag tog upp det med mitt ex när han klagade på Sverige hur de behandlar afghner. Det hade de aldrig tänkt på. För att inte tala om vad de tycker om mörkhyade..iaf de jag träffade. Det är så fint att vara vithudad..något man ofta fick höra.
    ''Only for Iranians'' skylten ska översättas = ej för afghaner. De hatar verkligen afghaner och behandlar de som djur, men de älskar turister från Europa samt andra delar av mellanöstern. Är du Iranier med tanke på att du skrev jag var ofta på besök i Norra Tehran? Det har ändrats mycket där på sistonde  dom klär sig allt mer ''öppet'' nuförtiden, det såg man på bilderna jag skickade.
  • Cogito ergo sum
    bacardii skrev 2013-01-11 23:26:45 följande:
    ''Only for Iranians'' skylten ska översättas = ej för afghaner. De hatar verkligen afghaner och behandlar de som djur, men de älskar turister från Europa samt andra delar av mellanöstern. Är du Iranier med tanke på att du skrev jag var ofta på besök i Norra Tehran? Det har ändrats mycket där på sistonde  dom klär sig allt mer ''öppet'' nuförtiden, det såg man på bilderna jag skickade.
    Nej ..jag var förlovad med en i 4 år.  Han hade familj där som vi besökte. 
  • Sarah84
    Persisk skrev 2013-01-10 21:51:31 följande:
    Jag ljög ju inte för henne, eller? sa bara hur hon är och beter sig, vilket är billigt. En tjej som ligger runt hela tiden med olika killar har ingen självrespekt och är billig. Hon gillade tydligen inte sanningen. 
    Vems sanning?
  • Svenskflicka
    Marlean skrev 2013-01-11 23:06:04 följande:
    Så du glider ner till samma sandlådenivå när du pratar med barn osv. också då eller? Och sist jag kollade var inte "arier" något slags "folkslag" så du får nog kolla upp det där.
    varför hänger du upp dig på små petitesser?
  • Marlean
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 23:42:17 följande:
    varför hänger du upp dig på små petitesser?
    För att rätt ska vara rätt och två fel aldrig blir rätt heller.
  • EnAnonumius

Rent ärligt; den tunga överdrivna sminkningen man ser hos iranskor, brukar man hitta hos svenska knarkade kvinnor som skall tjäna pengar på gatprostitution till sitt knark. M.a.o Knarkluder sminkning.

(OBSEVERA jag gör en jämförelse, så jag säger INTE att TS är en hora eller knarkluder)

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • 2012mamma

Kan jag tycka att du är en idiot utan att vara rasist?

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..