• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Enter Sandman

Beundrar ditt tålamod Linda. {#emotions_dlg.flower}

Till ts, om du fortfarande läser den här tråden.
    Som du ropar får du svar, med andra ord.
    Behandlar du andra rasistiskt så ska du inte bli förvånad när du får samma bemötande tillbaka, så enkelt är det.
    Du väljer själv.     

• Dorian Ertymexx
    The Seeker skrev 2013-02-02 19:11:17 följande:
    Det är lätt att bli rasist pga okunskap.
    Vart hittar en rasist kunskapen ?  

Avpixlat, Affes blogg och liknande siter.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gung Ho
    The Seeker skrev 2013-02-02 19:11:17 följande:
    Det är lätt att bli rasist pga okunskap.
    Vart hittar en rasist kunskapen ?  

Lite överförenklat...
  • SD2014

Invandrartjejer är så jävla kaxiga orka ha en sådan tjej, nej tack svenska kvinnor vill jag ha detta är trots allt Sverige så sluta snacka skit om svenskar.

• Liza82

Alltså, problemet som jag ser det är att du, i princip kallar henne för hora genom att ifrågasätta varför hon ligger runt och att det äcklar dig. Responsen på det är ganska naturlig...att hon då ber dig att "åka hem" då det uppenbarligen är ett problem för dig hur vi beter oss i Sverige? Med det menar jag inte att du har rätt eller att det stämmer men fördomar är ju just fördomar och om vi inte kan ta oss förbi den barriären (gäller båda parter) så kanske det faktiskt är så att vi inte kan leva fullt ut i ett samhälle gemensamt?? Kanske är det därför svenskar blir frustrerade? För att "ni" kommer hit och dömer OSS??? Och tycker att vi gör fel men att vi ska respektera er å andra sidan!?

Jävligt lätt att skrika ut RASIST utan att fundera över VARFÖR dessa tankar uppkommer...

• Mentat

Nä visst, TS drar inte alls alla öven en kam....

Jag tror att begreppet "rasist" tyvärr har blivit urvattnat. Givetvis finns verkliga rasister men jag kan inte hålla med om att de skulle vara så vanliga. Man kan ha olika åsikter om kultur, levnadssätt och liknande utan att man är rasist.

• Gung Ho
    SD2014 skrev 2013-04-29 15:28:17 följande:
    Invandrartjejer är så jävla kaxiga orka ha en sådan tjej, nej tack svenska kvinnor vill jag ha detta är trots allt Sverige så sluta snacka skit om svenskar.

Då kan vi väl börja med att lära oss svenska innan vi klagar på andra?
  • M Y L F

Det kändes ju bra när du drog till med att ni diskuterat hennes sexuella umgänge och din syn på den?

Säger en hel del om dig och din syn på svenska kvinnor, är den så olik de sk smygrasisterna? 

• cheese

Tror dom flesta är smygrasister för det är enklare än att vara öppet nazist. För att vara öppen rasist är inte PK så att säga. Därför är dom flesta smygisar.

• Genesis

Om du diskuterar med din kompis om varför hon är billig och ligger runt med alla så är det väl självklart att hon blir jätte arg? Att hon sedan tar till det värsta hon kan ska väl heller inte vara så svårt att förstå?
    Det är stor skillnad på att vara rasist och uttrycka sig rasistiskt, alla har någon gång uttryckt sig rasistiskt med det betyder inte att man är rasist.

• DannehL

Hon har nog rätt. Ni går i defence mode för att försvara er själva från sanningen. Ni vet lika mycket väl som jag att många Svenskar är smygrasister men ni vill inte står för det och därför försöker ni försvara er. Jag är själv en blandning och har själv stött på rasism trots att jag är född här och min pappa var Svensk. Men eftersom jag inte ser Svensk ut har jag många gånger vittnat om rasism när man blivit osams med vänner som varit Svenskar. I smyg är många Svenskar rasister speciellt i mellersta och norra Sverige medans de i söder är mera öppet rasistiska.

• DannehL
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.

Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?

Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

Hon har nog rätt. Ni går i defence mode för att försvara er själva från sanningen. Ni vet lika mycket väl som jag att många Svenskar är smygrasister men ni vill inte står för det och därför försöker ni försvara er. Jag är själv en blandning och har själv stött på rasism trots att jag är född här och min pappa var Svensk. Men eftersom jag inte ser Svensk ut har jag många gånger vittnat om rasism när man blivit osams med vänner som varit Svenskar. I smyg är många Svenskar rasister speciellt i mellersta och norra Sverige medans de i söder är mera öppet rasistiska.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..