• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Aurelia01
    LindaEfraim skrev 2013-01-26 15:13:22 följande:
    Fast nu pratar jag om de som iaf har avslutat gymnasiet men som valt fel och läser om eller vidare fast de har barn. Jag skriver inte om den där kvinnan som kom till Sverige igår utan den som är född här men med utländska föräldrar.
    Det sa du inte från början. Flickor i romska, somaliska och kurdiska familjer går ytterst sällan gymnasiet. De gifts bort vid första tecken på pubertet, så att de inte ska hinna skämma ut sin familj genom att ha sex före äktenskapet.
  • Dorian Ertymexx
    Aurelia01 skrev 2013-01-26 16:54:41 följande:
    Det sa du inte från början. Flickor i romska, somaliska och kurdiska familjer går ytterst sällan gymnasiet. De gifts bort vid första tecken på pubertet, så att de inte ska hinna skämma ut sin familj genom att ha sex före äktenskapet.

Litet fel baserat på massiv generalisering där då.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Lindsey Egot the only one

Fast Aurelia har jag någonsin diskuterat dessa du pratar om. Du har generaliserat och sedan allt eftersom tråden fortgått har du snävat in från alla till romska, kurder och turkar.

• Nothx
    Ejder skrev 2013-01-26 13:37:05 följande:
    Fast om man nu vill ha råd att bo i idylliska villaområden ökar knappast de chanserna om man kommer som fattig invandrare.
    oj va fel du har,min mamma kom hit med ingen ting från väst Tyskland,förföljd fattig ung,hon jobbade pluggade som en slav träffade farsan han arbetade också för att ha råd med plugget,och idag är både företagsägare och äger flera lyxvillor i flera länder,mina föräldrar hade inte ett skit dom har slitit arbetat och försök göra nåt av sina liv ,och med hårt arbete har dom kunnat få de liv den lyxen många drömmer om,har dom haft tur med självfallet men dom har arbetat och kämpat ,om man sliter hårt och arbetar för nåt är Sveriges möjligheterna land var du än kommer ifrån hur fattig du än är  ,men om man hellre springer runt och rånar och misshandlar folk  ja då väljer man ju bort den chansen man har 
  • Nothx
    Simon 681 skrev 2013-01-26 16:31:29 följande:
    Ok, så vilka raser finns det?
    men snälla du om du är intresserad av stamforskning gör en undersökning själv
  • Aurelia01
    LindaEfraim skrev 2013-01-26 17:09:51 följande:
    Fast Aurelia har jag någonsin diskuterat dessa du pratar om. Du har generaliserat och sedan allt eftersom tråden fortgått har du snävat in från alla till romska, kurder och turkar.

Fast jag trodde att alla fattar, att talar man om "invandrare" som problem så att säga, så menar man "vissa" invandrare. Man menar inte engelsmän, tyskar, fransmän, australiensare... 
  • Lindsey Egot the only one

Nä Aurelia
    Invandrare som invandrare!
    Sedan finns det de som har det lättare andra svårare, lata och driftiga, de som vill men inte får lov pga deras män och de som kan.
    Det är bra att man skriver exakt vilka invandrare man menar för generaliserar man pratar man om alla och inte om några enstaka.

• Adamn

Min erfarenhet är att svenskar är de minst rasistiska i Sverige, knappt några svenska familjer har problem med att deras dotter/son blir tillsammans med någon med annat usprung medan de flesta invandrarfamiljer vill att deras barn (Speciellt döttrarna) Enbart ska vara med någon med samma ursprung.

Svenskar anser generellt att det viktiga är hur man är som person, medan andra grupper generellt anser att det viktigaste är ursprunget.  

• Ejder
    Adamn skrev 2013-01-31 21:05:09 följande:
    Svenskar anser generellt att det viktiga är hur man är som person, medan andra grupper generellt anser att det viktigaste är ursprunget.  
    Vi lurar bara oss själva. Självklart är det idioti att vara tillsammans med någon från en annan kultur. Det visar all forskning.
  • Adamn
    Ejder skrev 2013-01-31 21:06:31 följande:
    Vi lurar bara oss själva. Självklart är det idioti att vara tillsammans med någon från en annan kultur. Det visar all forskning.

I grunden ska man naturligtvis acceptera att ens barn när de är myndiga ska få välja partner själva, det är ingen dagisverksamhet man sysslar med.

Sedan kan man ju också se hur länder i mellanöstern som Saudi Arabien behandlar sina invandrare? I slavliknande situationer där invandrarna inte har några rättigheter överhuvudtaget. Så visst kan man med fog påstå att Sverige har väldigt lite problem med rasism jämfört med andra länder..  
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..