Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

KASTAR DU STEN I GLASHUS!

Är det bättre att gifta sig med en kille du inte älskar, aldrig haft några känslor för och sedan tvingas du att ge din sexualitet,
    det finaste du har till någon du inte känner för att du tvingas in i ett äktenskap och måste fullborda det med att ligga med en okänd man. Det är lika slampigt i mina ögon och med tillåtelse från båda släktena. Kvinnorna säljs som fruar eller vi kan ta till andra ord eftersom det enbart görs för att ni ska få ligga men jag sänker mig inte till din nivå fast du fattar nog vad jag menar. Sedan blir ni behandlade därefter av era män. Som något mindre värt.

Aurelia du har så mycket fördomar så det är skrämmande! Vadå inte kan bo i idylliska områden bara för att man får barn tidigt. Allt är möjligt bara viljan finns, bara man gör rätt sak i rätt tid så kan man klättra från botten och få det bra. Det du anser är bra kanske andra anser vara rena skiten och ytligt. Medan andra bara tycker det är medel.

Ejder. Men som svensk kan du alltid ta dig uppåt. Att studera med barn hus och bil är ju inte omöjligt idag.

Vet även invandrare som gjort samma sak. Kanske inte de från Mena men andra tex sydamerikaner.

Ja Dorian det finns det säkert. Det som stör mig är aurelias sätt att gör man inte som hon har gjort så är det fel. Negativa vibbar!

Fast nu pratar jag om de som iaf har avslutat gymnasiet men som valt fel och läser om eller vidare fast de har barn. Jag skriver inte om den där kvinnan som kom till Sverige igår utan den som är född här men med utländska föräldrar.

Fast Aurelia har jag någonsin diskuterat dessa du pratar om. Du har generaliserat och sedan allt eftersom tråden fortgått har du snävat in från alla till romska, kurder och turkar.

Nä Aurelia
    Invandrare som invandrare!
    Sedan finns det de som har det lättare andra svårare, lata och driftiga, de som vill men inte får lov pga deras män och de som kan.
    Det är bra att man skriver exakt vilka invandrare man menar för generaliserar man pratar man om alla och inte om några enstaka.

Dorian

Självklart! Men det är väl tur att det finns idioter?

Fast är ungersk kultur så jätte olik svensk?
    Det är ett lätt tempo och man har lätt för att känna sig hemma i Ungern som svensk.
    Den vilar på en kristen grund, nja fast ungrarna har sin Istvan och Imre dyrkan.
    Ni är nog mer lika finnarna. De gillar bastubad och de gillar termalbad.
    En finska är vad du ska ha Dorian.
    En svensk borde egentligen inte gifta sig eller bli tillsammans med någon annan än en svensk om man ser till hur vi lever. En sydeuropé sitter ju med hela släkten och har middagar varje dag och tar hand om varann i med och motgångar.
    Vilken svensk skulle klara av det?

Drusilla

Jag var i Ungern i somras. Så jag kan jämföra dagens Ungern mot Sveriges. Sverige var inte heller lika modernt för 15-20 år sedan. Det är mycket nya villor, snygga välputsade med snygga planerade trädgårdar i de byar och städer vi var i men även områden där hus inte fått det underhåll som behövs. Likadant i Sverige.
    Hus i förorterna "miljonprogrammen" är enormt eftersatta och ägarna har inte pengar för att renovera dessa lägengetslängor utan att höja hyran så de som bor där inte har råd. Det finns nyrika och människor har det bättre ställt idag än när du var där men visst ruckel fanns och finns överallt. Vi åkte bil, Danmark, Tyskland Tjeckien, Slovakien, Ungern och hem Österrike, Tyskland, Danmark. Det var fler hus i Tyskland, Tjeckien och definitivt Slovakien som såg mer tjaskigt ut än i Ungern.

Drusilla
    Ändå var det länge sedan du var där!
    Jag var där i somras och har åkt runt med bil runt hela Balaton samt Veszprem, kört till Budapest ett X antal gånger. Mycket fin motorväg mellan Budapest och Siofok och även den mindre vägen nr71 runt Balaton. Sedan kan man diskutera städerna. Stockholm har sina fula kvarter med mycket betong (Norrmalm" precis som Siofok hade fula delar. Som tur var bodde vi inte på den sodan för det var fullt med backpackers som hade fest varje dag. De har nämligen Balaton musik festival. När vi var där var David Augetta där.
    Men du tror på allvar att de inte kommit någonstans på dessa 15-17 år sedan du var där?

Drusilla
    Men ändå kläcker du ur dig hur det var för 15-20 år sedan men har ingen aning om hur det är idag?

Det är som om man hade sagt att jag var i Nürnberg 1945 och hela staden var raserad. Jag kan inte fatta hur folk kan bo så den sortens misär fanns inte i Sverige under den tiden. Hör du hur korkat det låter. Och det låter precis som om man tror att de står kvar och stampar i ruinerna. Men så är ju inte fallet.

Jag var i Rumänien 1988.........
    Fy fan vilken misär de levde i. Mamma och pappa fick köpa ut jordnötter och choklad i tax free shopperna till befolkningen för de hade inte råd och hade aldrig smakat på detta som turisterna åt på. En servitris fick en napp av min mamma som min lillebror 1år sög på för hon hade inte råd med en själv till sin son.
    Men jag tror de har fått det bättre än de hade det under CeauÈ?escus tid. Även om de fattiga har det sämre "romer" än innan finns det även där fina villor av nyrika rumäner som tjänar pengar utomlands.

Herregud hör du hur du låter. Drägligare!

Dorian då kan du skaffa en från varje land. Så kan ni kalla er the polyculture

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..