• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • PinkSugar

För att vi är så jävla trötta på våran flata invandringspolitik där det i slutändan är vi som måste anpassa oss till dom.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Lite svårt att ta dig på allvar när du börjar en mening med "Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam" för att sedan göra just detta i samma mening.

De flesta svenskar är nog knappast smygrasister, att ditt umgänge är idioter säger inget om den övriga svenska befolkningen.

Genom sådana här svepande generaliseringar spelar du främlingsfientliga rakt i händerna, för om en kan generalisera om en folkgrupp så är det förstås lika ok för någon annan att göra det om en annan folkgrupp.

Om du lade dig i din kompis sexualliv och kallade henne billig så förstår jag att hon reagerade, du får ju definitivt skylla dig själv där.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Mentat
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-01-10 21:14:04 följande:
    Lite svårt att ta dig på allvar när du börjar en mening med "Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam" för att sedan göra just detta i samma mening.

De flesta svenskar är nog knappast smygrasister, att ditt umgänge är idioter säger inget om den övriga svenska befolkningen.

Genom sådana här svepande generaliseringar spelar du främlingsfientliga rakt i händerna, för om en kan generalisera om en folkgrupp så är det förstås lika ok för någon annan att göra det om en annan folkgrupp.

Om du lade dig i din kompis sexualliv och kallade henne billig så förstår jag att hon reagerade, du får ju definitivt skylla dig själv där.
    Håller med. TS argumentation hänger inte ihop.
  • Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Vem är du att dömma din vännina? Skyll dig själv .Din rätta sida om svenskar verkar också ha kommit fram.
  • Persisk
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-01-10 21:14:04 följande:

Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
  • PinkSugar
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    Vi får inte ogilla er men ni ska ha full rätt att klaga på oss svenskar?

Jojo 
  • Fiona M

haha!

...eller. vänta -var du seriös? Obestämd
  • sols83
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma. Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister? Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen.. Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida. Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

Vem är det som är rasist egentligen?
  • Simon 681

Hahaha kul...

kul skämt. 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jaha, som jag misstänkte då. Det är inte inTRessant när man spelar ut sina kOrt det första man gör, det bLir ingen utmaning i speLet då.

Hoppas det går bättre nästa gång, övning ger träning och så vidare, färdighet är en kombination av talang och träning.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..