• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Rikard

Vad är mest självrespekt:
    att bejaka sin egen sexualitet och leva ut sina lustar
    eller
    att hålla på sig för att leva upp till omvärldens värderingar om heder? 

• Cogito ergo sum
    Inima skrev 2013-01-10 22:36:42 följande:
    Att vara rak på sak är det speciellt för iranier? Intressant
    Tja tänkte samma sak.
  • Cogito ergo sum
    Inima skrev 2013-01-10 22:42:47 följande:
    Jag känner också iranier och flera av dem kan ta 30 minuter på sig att berätta vad de åt till frukost, de kan väl inte vara iranier då?
    För att inte tala om deras tarouf..
  • Cogito ergo sum
    Rikard skrev 2013-01-11 08:05:07 följande:
    Vad är mest självrespekt:
    att bejaka sin egen sexualitet och leva ut sina lustar
    eller
    att hålla på sig för att leva upp till omvärldens värderingar om heder? 
    Hålla på sig? De  jag känner  gör värre saker än oss när de väl en gång har gift sig och inte behöver visa oskulden..skenheligheten vet ingen ände.. Detta gäller dock inte alla men jag har stött på en hel del sådana.
  • Rikard
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-11 08:14:44 följande:
    Hålla på sig? De  jag känner  gör värre saker än oss när de väl en gång har gift sig och inte behöver visa oskulden..skenheligheten vet ingen ände.. Detta gäller dock inte alla men jag har stött på en hel del sådana.
    Det är kanske det som är självrespekt?
  • Cogito ergo sum
    Rikard skrev 2013-01-11 08:16:13 följande:
    Det är kanske det som är självrespekt?
    Ja uppfattningen om självrespekt och respekt är något jag inte har förstått mig på hos en del med..kallar tex mig svartskalle som är halvsvensk men när man blir arg och säger det tbx så är man elak rasist. Kräver respekt utan att veta innebören.
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    Jag tycker att du drar oss alla över en kant nu. Detta ryktet kommer ifrån 60-70-talet då många svenskor åkte söderut, men jag tror knappast att ALLA är sådana idag. Tycker att du är fördomsfull  mot oss svenskor  och när du dessutom kallar din kompis för billig så får du skylla dig själv att hon reagerar. Höj inte er kvinnor från mellanösterns till skyarna.
  • Rikard
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 08:24:29 följande:
    Jag tycker att du drar oss alla över en kant nu. Detta ryktet kommer ifrån 60-70-talet då många svenskor åkte söderut, men jag tror knappast att ALLA är sådana idag. Tycker att du är fördomsfull  mot oss svenskor  och när du dessutom kallar din kompis för billig så får du skylla dig själv att hon reagerar. Höj inte er kvinnor från mellanösterns till skyarna.
    Jag som hade åldern inne på 70-talet måste tyvärr meddela att tonårstjejerna inte alls var så lössläppta och lättillgängliga som vi unga testosteronstinna ynglingar hade önskat. 
  • Svenskflicka
    Persisk skrev 2013-01-10 21:40:49 följande:
    Självklart var det rasistiskt för hon kränkte mig pga min etnicitet, ursprung osv..

Vet du inte vad ordet rasist innebär eller? 

Sitt och förneka det tills imorgon, acceptera bara att många av er är smyg rasister. 
    Jag tror nog att du själv ska ta och slå upp vad ordet betyder...
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..