Inlägg från: Cogito ergo sum |Visa alla inlägg
  • Cogito ergo sum

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Vem är du att dömma din vännina? Skyll dig själv .Din rätta sida om svenskar verkar också ha kommit fram.
  • Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    Japp och iranier är skenheliga och också ligger runt efter äktenskap. Jag vet efter 4 år med en och har en hel del vänninor..de beter sig på ett sätt vi aldrig skulle göra. LIte kossa på grönbete attityd faktiskt. Det är också en bitter sanning
  • Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-10 21:31:24 följande:
    Ja hon visa sin rätta rasistiska sida fram genom o skriva i sms till mig att jag ska dra tillbaka till mitt hemland samt jag är en svartskalle som inte hör hemma här och sist men inte minst, Mellanöstern-TRASH.

Tycker du ärligt talat detta inte var rasistiskt  ?????Förvånad
    Och det var inte fördomsfullt av dig att kalla henne lössläppt och skriva den bittra sanningen om svenskar...jaja..
  • Cogito ergo sum
    Inima skrev 2013-01-10 22:36:42 följande:
    Att vara rak på sak är det speciellt för iranier? Intressant
    Tja tänkte samma sak.
  • Cogito ergo sum
    Inima skrev 2013-01-10 22:42:47 följande:
    Jag känner också iranier och flera av dem kan ta 30 minuter på sig att berätta vad de åt till frukost, de kan väl inte vara iranier då?
    För att inte tala om deras tarouf..
  • Cogito ergo sum
    Rikard skrev 2013-01-11 08:05:07 följande:
    Vad är mest självrespekt:
    att bejaka sin egen sexualitet och leva ut sina lustar
    eller
    att hålla på sig för att leva upp till omvärldens värderingar om heder? 
    Hålla på sig? De  jag känner  gör värre saker än oss när de väl en gång har gift sig och inte behöver visa oskulden..skenheligheten vet ingen ände.. Detta gäller dock inte alla men jag har stött på en hel del sådana.
  • Cogito ergo sum
    Rikard skrev 2013-01-11 08:16:13 följande:
    Det är kanske det som är självrespekt?
    Ja uppfattningen om självrespekt och respekt är något jag inte har förstått mig på hos en del med..kallar tex mig svartskalle som är halvsvensk men när man blir arg och säger det tbx så är man elak rasist. Kräver respekt utan att veta innebören.
  • Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-11 14:54:55 följande:
    Tack, ja jag är gift och väntar barn och varför bryr du dig om jag har ett jobb eller inte? angår dig det tror du? Min kille har ett jobb och jag tog studenten nyligen,(är 19) och ska fortsätta plugga om 1-2 år efter att barnet föds och nått 1 års åldern ungefär. 
    Så jag gissar att du är max18 men i tanken mer som 15.
  • Cogito ergo sum

Undrar om ts är så upprörd för att maken kanske har suktat efter en svensk.

• Cogito ergo sum
    Persisk skrev 2013-01-11 17:45:42 följande:
    Ja på persiska/Iranska festerna som Harem nights samt atish kryssningen ser jag alltid Svenska killar(även andra utländska killar) med Iranska tjejer men det betyder automatiskt inte att de har sex och även om de har det så är iranska tjejer inte lika lössläpta/lätta som svenska tjejer, Och visst vi Iranska tjejer är ganska lika i utseendet med mörkt hår och samma drag men det betyder inte att vi är lösslöpta bara för att vi sminkar oss mer än svenska tjejer eller om vi har urringat osv.. sluta va så close minded, ENORM skillnad på att ha bara urringat än att ligga runt med olika killar varje kväll, 
    Nää visst de bara läser tillsammmans eller..som du skrev om svenskar..dra den om rödluvan också.
  • Cogito ergo sum
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 18:43:35 följande:
    vet inte vilken verklighet du lever i men det är ju fett vanligt att iranska killar gifter sig med svenska tjejer. Känner flera stycken faktiskt, blandäktenskap är ju vanligt bland iranier och kurder.  Troratt du kanskekänner diglite åtsidosatt, att iranier alltoftare väljer just svenskor.
    Väldigt sant..var förlovad men en i 4 år..besökte hans land och det var inte lite svartsjuka bland kvinnorna både här och där just pga det. Gick så långt att hans familj fick skälla ut en annan för att deras dotter ringde min fästman  klockan 3 på natten i hans familjs hem.. De försökte alltid sära på oss och lägga ut sig..det var så pinsamt att se hur de uppförde sig. Min bästa vännina är dock persisk men  är inte alls sådan..kan tro att hon är mer svensk än många svenskar i sättet. Tröttande dock på hela situationen och hur de lade upp sig och ringde på dygnets alla timmar så vi separerade. Är dock väldigt god vän med hela familjen än idag till hans nya frus förtret. Drömmer
  • Cogito ergo sum
    Servilia skrev 2013-01-11 20:32:17 följande:
    ...och det där med solandet. Jag har ALDRIG solat i solarium. Tycker bara att det ser onaturligt ut att vara brun på vintern, och dessutom är det farligt. När jag var ung hade jag vit-och-skär hy. "Porslinshy" sa folk. Jag har fortfarande inga rynkor även om huden blivit lite grövre, men jag upplever att de flesta MENA-kvinnor blir medelålders kvinnor tidigare än vad vi svenskor blir. Vi svenskar har ju även högre medellivslängd, och det hänger med hela vägen - vi börjar åldras senare.

Solat i solen har jag dock gjort, men inte för att se ut som en persiska, utan för att se ut som en solblond svenska som har att aktivt o sportigt utomhusliv! 
    Kanske..jag är halv svensk halv berber..med porslinsvit hud mörkt lockigt hår och brungröna ögon..jag ser dock 10 år yngre ut än min ålder liksaom hans familj medan den svenska ser 10 år äldre ut..har nog mer med genetik att göra och levnadsätt.
  • Cogito ergo sum
    Servilia skrev 2013-01-11 20:40:45 följande:
    Men jag har träffat väldigt många människor från väldigt många folkslag i mitt liv, och även generellt så tycker jag att det är så att de afrikanska, arabiska och asiatiska folken åldras fortare. 
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på det direkt utifrån folkslag.
  • Cogito ergo sum

Fick höra av mitt ex att de är det ariska folket..det utvalda och var så stolta över det. Jag bröt ihop totalt.

• Cogito ergo sum
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 22:14:30 följande:
    också roligt att diskutera med en iranier om deras land och kultur och så vidare, och när man berättar attman sj varit där vänder de helt åsikt  ,inte lika exotiskt då
    "S" ja de blir lite paffa och undrar vad man gjorde där. 
  • Cogito ergo sum
    bacardii skrev 2013-01-11 22:39:14 följande:
    ok där ser man he he Ja norra delen av staden är ju rikare, lyxigare, bättre luft, mer grönt, fina och rena parker, fina och lyxiga butiker och shopping centers samt fina byggnader osv. Som att jämföra Östermalm och Södermalm med Rinkeby och Tensta. Men de är väldigt rasitiska jag såg en skyld vid en park där det stod Only for Iranians, de hatar afghaner, ser dom som djur typ, Afghaner gör de smutsigaste jobben som Iranierna är för fina för, som att göra ren gatorna, städa toaletter osv..
    Fascinerande att det stod så..jag var ofta på besök i Norra Teheran när jag var där. Även i parkerna..jag är ju inte Iranier.. Jag tog upp det med mitt ex när han klagade på Sverige hur de behandlar afghner. Det hade de aldrig tänkt på. För att inte tala om vad de tycker om mörkhyade..iaf de jag träffade. Det är så fint att vara vithudad..något man ofta fick höra.
  • Cogito ergo sum
    bacardii skrev 2013-01-11 23:09:19 följande:
    Bor cirka 300.000 Iranier i Dubai. Ja det är sant, relationerna är inte bra där. Ingen kommer överens. Iran och UAE har ingen bra relation, araber och iranier har ju alltid varit fiender. Iranier har öppen rasism mot Araber.
    Tack jag vet..min pappa är från Marocko. De drog alltid in gammal histora och religion när de pratade om oss. Alla ifrågasatte förhållandet pga  något som vi inte hade att göra med. Inte riktigt klokt. Ändå är jag berber..inte arab..det visste de inte ens vad det var..De trodde det var deras bröd och att jag skämtade.
  • Cogito ergo sum
    bacardii skrev 2013-01-11 23:26:45 följande:
    ''Only for Iranians'' skylten ska översättas = ej för afghaner. De hatar verkligen afghaner och behandlar de som djur, men de älskar turister från Europa samt andra delar av mellanöstern. Är du Iranier med tanke på att du skrev jag var ofta på besök i Norra Tehran? Det har ändrats mycket där på sistonde  dom klär sig allt mer ''öppet'' nuförtiden, det såg man på bilderna jag skickade.
    Nej ..jag var förlovad med en i 4 år.  Han hade familj där som vi besökte. 
  • Cogito ergo sum
    Ejder skrev 2013-01-12 01:29:30 följande:
    En riktig kvinna vill göra sig fin för sin man. Om en kvinna vill klä sig i kläder som får hennes man att titta på andra så kommer det inte heller att gynna henne i framtiden. Risken för att han är otrogen ökar t.e.x. 
    Sicken chavunist...tragiskt.
  • Cogito ergo sum
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:27:12 följande:

Nu talar du ur ren okunskap. Det är INTE vanligt bland muslimer att omskära flickor. Och jo, det är precis lika vanligt bland kristna i de regioner där kvinnlig omskärlse sker, eftersom det är en kulturell tradition, helt oberoende av religion. Hade det funnits buddister i de områdena hade de också omskurit sina döttrar. Det är inte en islam-fråga, det är en lokal sedvänja i nordafrika.
    OK..nu protesterar jag..Somalia är inte nordafrika och vet inte en enda marockan tjej som är omskuren, Länder i Nordafrika [redigera]  Algeriet  Egypten  Eritrea  Libyen  Marocko  Mauretanien  Sudan  Tunisien  Västsahara  Ceuta (Spansk koloni/exklav)  Melilla (Spansk koloni/exklav)  Kanarieöarna (Spansk ögrupp)  Madeira (Portugisisk ö och region)

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..