• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • lizalolly
    kudden12 skrev 2013-01-11 13:32:44 följande:
    Vilka är det som ligger mest tror du????
    Vilka har flest ungar??? Men visstja, det är ju FÖRBJUDET att använda preventiv medel... BLÄÄ!!!

Det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Persisk skrev 2013-01-11 14:05:18 följande:
    Här har vi en rasist, vad fan har tråden med att jag ska flytta hem och göra? för det första så bor jag här och är SVENSK medborgare precis som du och alla andra, alltså är Sverige mitt land också för jag bor här och för det andra har du ingen rätt att säga att jag ska flytta hem för det angår inte dig vart jag väljer att bosätta mig, där skämde du ut dig totalt din ignoranta rasist skabb. Jag spottar bokstavligt alla rasister i deras fula ansikte, om du skulle sagt så framför mig vilket jag vet att ingen svensk vågar, så skulle jag förolämpat dig på ett sätt så att du aldrig någonsin skulle glömma bort det. Det är bra att ni lättar på lite i era hjärtan genom o skriva av er på nätet för både du och jag vet att du aldrig ALDRIG skulle vågat säga så face 2 face till en utländsk person . Och ''svart'' visar ju att du är rasist och inget annat, vad syftar du med ordet svart i detta sammanhang? Har du problem med synen eller ser jag ut som en ''svart'' person?? Jag är mörkhårig, gröna ögon och vit hy, typsikt iranskt utseende med andra ord. SE MIN BILD. Man ska inte döma nån pga hudfärg eller ursprung/ras. 
    Nu börjar det ju bli direkt pinsamt det här. Du vet att ingen skulle våga säga det men ändå är hela grundpremissen i den lilla urspårning du kallar för trådstart att någon har sagt det till dig.

Lägg ner nu, du gjorde dina misstag och kanske kan lära dig till nästa gång att regel nummer ett om man ska ljuga är att man ska hålla reda på vad man säger och se till att man inte säger emot sig själv.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • next2u

Har endast läst sista sidan här men undrar om det finns några "svenskar" här inne med hjärna överhuvudtaget? Verkar inte så. Hade det funnits det så hade ni reagerat på att ordet "slampa" användes utan att gå in på det främlingsfientliga/rasistiska spåret. Man kan lika lite kalla någon slampa som att vara rasistisk och använda rasistiska uttryck. Båda uttrycken går ju hand i hand och visar på en fördömmande attityder, förrtryckande uttryck osv. Otroligt korkade svar/inlägg. Självklart gjorde hon fel som kallade sin vän slampa men det finns antagligen massor mer som inte kommer fram här i en liten text och självklart är det så att vi i Sverige avvisar uttryck som slampa lika mycket som tar avstånd från rasism för vi står på en mer mänsklig värdegrund än så!

• Ejder
    Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    Därför att man inte får vara det minsta rasistisk eller nationalistiskt pyr mycket under ytan som kommer fram av ren frustration.

Ska tillägga att det finns många svenskar som inte är alls rasistiska. Det skulle väl vara mot svenskar i så fall. Är svensk och kommer från en ultra svensk familj, uppväxt i svenskt område men föraktar det mesta från Sverige just för att det är sådant hycklande hela tiden. Ingen vågar säga vad de tycker och ansluter till en fullständigt idiotiskt politisk korrekt ideologi.

Så gott som alltid när det kommer någon som är född utanför Sverige får man höra mängder med sanningar somingen svensk vågaty säga.

• sols83

Pdpersonen skriver så för att du helt klart inte passar in här och bara är MISSNÖJD. Punkt.

Här har vi en rasist, vad fan har tråden med att jag ska flytta hem och göra? för det första så bor jag här och är SVENSK medborgare precis som du och alla andra, alltså är Sverige mitt land också för jag bor här och för det andra har du ingen rätt att säga att jag ska flytta hem för det angår inte dig vart jag väljer att bosätta mig, där skämde du ut dig totalt din ignoranta rasist skabb. Jag spottar bokstavligt alla rasister i deras fula ansikte, om du skulle sagt så framför mig vilket jag vet att ingen svensk vågar, så skulle jag förolämpat dig på ett sätt så att du aldrig någonsin skulle glömma bort det. Det är bra att ni lättar på lite i era hjärtan genom o skriva av er på nätet för både du och jag vet att du aldrig ALDRIG skulle vågat säga så face 2 face till en utländsk person . Och ''svart'' visar ju att du är rasist och inget annat, vad syftar du med ordet svart i detta sammanhang? Har du problem med synen eller ser jag ut som en ''svart'' person?? Jag är mörkhårig, gröna ögon och vit hy, typsikt iranskt utseende med andra ord. SE MIN BILD. Man ska inte döma nån pga hudfärg eller ursprung/ras. 

• Girlfriend
    Varför drar DU alla "svenskar" över en kam och sedan har mage att gnälla över hur du själv tycker dig bli orättvist behandlad?! Vad är din definition av "svensk" egentligen? Är man blond med blå ögon och bor i Sverige eller ska man vara född här med helsvenska föräldrar? Räcker det att ena föräldern är svensk för att passa in i din "svenskmall" som tycks vara en tjej som gillar att leva sitt liv efter sina egna intressen och bejaka sin sexualitet och samtidigt vara en person med pinne i röven som inte vågar säga ifrån?

Alla människor som bor i det här landet har olika värderingar och olika syn på livet. Det kan mycket väl vara en betydligt större skillnad i värderingar och livssyn mellan två "helsvenskar" (vi kan säga infödda svenskar tre generationer tillbaka) än det är mellan en "helsvensk" och en iranier.

Du gör precis det du beskriver att "svenskar" gör, du är en smygrasist enligt din egen definition.
  • Persisk
    hoppipannkakan skrev 2013-01-11 14:15:19 följande:
    Om det är nån som skämmer ut sig i den här tråden så är det du stumpan. 
    Finns inget värre när man inte vet ett skit men ändå ger sig ut på hal is..precis som personen kommenterade, ''Det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare.'' alltså tror personen att alla invandrare är exakt en och samma folkgrupp med samma kultur och religion men personen kan inte inse att invandrare är alla som kommer från utlandet och det finns runt 200 olika länder/etniska grupper så alla är inte ett enda folkslag.
  • Ejder
    Ejder skrev 2013-01-11 14:15:49 följande:
    Så gott som alltid när det kommer någon som är född utanför Sverige får man höra mängder med sanningar somingen svensk vågaty säga.
    ...och du sa ju faktiskt en sanning till din kompis men hon ville inte lyssna. För egen del hade jag applåderat din kommentar för vem som helst kan räkna ut  att du förr eller senare får betala priset för att ligga runt. Du var en schysst vän som upplyste henne om det.
  • Tjolinti
    next2u skrev 2013-01-11 14:12:27 följande:
    Har endast läst sista sidan här men undrar om det finns några "svenskar" här inne med hjärna överhuvudtaget? Verkar inte så. Hade det funnits det så hade ni reagerat på att ordet "slampa" användes utan att gå in på det främlingsfientliga/rasistiska spåret. Man kan lika lite kalla någon slampa som att vara rasistisk och använda rasistiska uttryck. Båda uttrycken går ju hand i hand och visar på en fördömmande attityder, förrtryckande uttryck osv. Otroligt korkade svar/inlägg. Självklart gjorde hon fel som kallade sin vän slampa men det finns antagligen massor mer som inte kommer fram här i en liten text och självklart är det så att vi i Sverige avvisar uttryck som slampa lika mycket som tar avstånd från rasism för vi står på en mer mänsklig värdegrund än så!

om du läst alla sidor så hade du sett att Ts skriver att alla svenskar är billiga och att svenska tjejer inte har någon självrespekt.
  • Ejder
    Tjolinti skrev 2013-01-11 14:19:25 följande:

om du läst alla sidor så hade du sett att Ts skriver att alla svenskar är billiga och att svenska tjejer inte har någon självrespekt.
    Det stämmer ju...
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..