• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Ejder
    lizalolly skrev 2013-01-11 14:26:01 följande:
    kudden12 skrev 2013-01-11 13:32:44 följande:
    Vilka är det som ligger mest tror du???? Vilka har flest ungar??? Men visstja, det är ju FÖRBJUDET att använda preventiv medel... BLÄÄ!!!
    De kan i alla fall hålla sig till en vilket ger barnen en riktig familj. 

En svensk kvinna som har fyra barn är det inte helt ovanligt att det är med fyra olika pappor. Trevlig trygghet för barnen! 
  • sols83

Haha, ejder är klart inte från Sverige heller. Vare den än säger.

• Persisk
    Ejder skrev 2013-01-11 14:28:01 följande:

En svensk kvinna som har fyra barn är det inte helt ovanligt att det är med fyra olika pappor. Trevlig trygghet för barnen! 
    Så sant, kunde inte säga det bättre själv Glad
  • Tjolinti

Jag tror ts har betalat ejder att vara på hennes sida för det finns nog ingen annan som e så störd som skulle hålla med.

• Alecto

Men jisses vad det generaliseras och fördomar haglar i den här tråden!

Alla svenska tjejer ligger runt och är slampor, alla har sex i tolvårs åldern, alla som "hänger" med äldre killar har givetvis sex med dom, alla invandrare alstrar tusen barn för de får inte lov att använda preventivmedel.

Hade min sk bästa kompis kallat mig för billig och lösaktig hade jag nog reagerat på samma sätt som TS kompis, dels för det inte är kul att bli kallad för slampa och dels för att du kanske träffade en öm punkt. Jag skrev innan och skrev det igen - du hade kanske kunnat närma dig din kompis på ett annat sätt. 
    Hon gav igen genom att såra dig på samma sätt som du kanske sårade henne - rätt fram och säger sannningen - ibland kanske man får tänka sig för på hur man uttrycker sig även om man skall säga sanningen.

Så du har rätt att förolämpa och såra din kompis - men hon kan inte ge igen menar du? 

• Persisk
    sols83 skrev 2013-01-11 14:28:50 följande:
    Bara för att Ejder säger sanningen så är han inte från Sverige.. hahhaha oh my god, varför inte bara acceptera sanningen? 
  • asta66

Min erfarenhet är att invandrare är lika rasistiska som infödda svenakr.

• lizalolly
    Ejder skrev 2013-01-11 14:28:01 följande:

Jag håller med dig, även om jag själv inte kan vara riktigt lika hatisk om saken. Jag är för en mer återhållsam syn på sex/relationer. Men för det behöver man inte kalla andra för slampor eller andra nedlåtande saker.
  • sols83
    Tjolinti skrev 2013-01-11 14:29:12 följande:
    Jag tror ts har betalat ejder att vara på hennes sida för det finns nog ingen annan som e så störd som skulle hålla med.

• Ejder
    sols83 skrev 2013-01-11 14:28:50 följande:
    Som jag sa tidigare. Jag är svensk. Det finns inte så långt jag känner mina släktingar en enda invandrare i släkten. Varför skulle jag ljuga om det?

Du måste blind om du inte ser de rpoblem som just nu växer i det svenska samhället pga dysfunktionella normer. Att bejaka trohet och familj är något som skapar trygghet för medborgarna.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..